IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забраната на ДВГ в Европа е почти официална

Споразумението между държавите-членки на ЕС трябва да стане факт до часове

Последната стъпка за забраната на двигателите с вътрешно горене в Европа е въпрос на часове. Това обяви Ян Хуитема - нидерландси евродепутат и докладчик на предложението в интервю за агенция Bloomberg.


двигатели с вътрешно горене забрана


Според Хуитема, Европейската комисия, Европейският парламент и държавите-членки са много близо до формализиране на спирането на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели от 2025 г. Финалните преговори са стартирали снощи и се очаква да приключат днес до обяд, като по време на тях трябва да бъдат уточнени последните подробности.

„Това е началото на голям преход в Европейския съюз“, коментира евродепутатът, като разкри и сас ще протече последния етап преди преминаването към превозни средства с нулеви вредни емисии. Следващата крачка в него е постигането на междинна цел, която предвижда до 2030 г. намаляването на емисии с 55% спрямо 2021 г.

Освен това, независимо от всякакви ревизии, включително планираната за 2026 г. за биогоривата, ще има изключения за нишови производители – най-вече италиански компании за спортни коли, за които забраната ще бъде въведена по-късно.

Ако преговорите завършат успешно, окончателно ще бъде одобрен плат „Fit for 55“. Това е пакет от климатични реформи, представен от Европейската комисия през юли миналата година за намаляване на емисиите с 55% (в този случай спрямо 1990 г.) до 2030 г. Планът на Брюксел предвижда и преразглеждане на DAFI - директивата за инфраструктурата за алтернативни енергийни системи.

Европейския парламент вече одобри предвижданите от него мерки, които включват задължително поставяне на зарядни станции за електромобили на всеки 60 км от главните европейски пътища, като това трябва да бъде одобрена от Съвета на ЕС.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    деспасито ( преди 1 година )
    Целта им е като натиснат копчето да спреш да се движиш.Да не можеш да заредиш с ток ,и да бъдеш спян и контролиран във всеки един момент.Как би накарал да спре да се движи една стара 20 годишна кола стар дизел?Като и спреш дизеловата колонка?Но тя може да се движи на много други алтернативни горива на дизела.Както ви следят и контролират телефоните,КОМПЮТРИТЕ,банковите сметки,така ще ви спрат и колите.Една хакерска атака и до там.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    Имам въпрос. Има ли някъде другаде по света такива евро стандарти за автомобилите? И има ли други държави извън ес, които да спират от 2035 двг?
  • #8
    4 rate up comment 7 rate down comment
    зелен тиквеникар ( преди 1 година )
    Важно е Европа да кляка и намалява,а Щатите да бълват фпч,и в.диоксид и други отрови в атмосверата,от екологичните си автомобили и свръх токсично производство бълващо комините на манифактърното им производство.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    2035г. бе господа, каква ви 2025г.:))))
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Ей кеф. Един път и бай Гоше да е на файда. В България не се купуват нови коли, предимно трета ръка, нов внос - неразличимии от нови. Тука още колко ще се карат пушещи *** не е истина, поне 10 години. Макар че като почнат да идват 10 годишни електрички, друго ще се пише по форумите.
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    @3 ( преди 1 година )
    И малко масълце и антифризец си гори нали, много е еко всяко ДВГ.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Директното горене на газ отделя много по-малко СО2 от производството на кафяв и син водород. Да стискаме пръсти водородът да остане изцяло извън този план. Дори зеленият и жълтият водород изискват тройно повече производство на електроенергия от директното зареждане на батерии.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пропан-бутана има много СО2 емисии и за това го гонят и него. Иначе той в атосферен двигател друго не прави - СО2 и вода. И като цяло е еко.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анализатор ( преди 1 година )
    Газта биогоривята хибридите не бяха толкова замърсяващи защо ги спират.А комбинация от двг на газ и биогориво и хибрид е мечта.Но не искат да ни набълбукат с нефели електрички да наистина дизела бе глопост но немците са си леко тъпитчки и ни го набутваха десетилетияСега 50% от Европа няма да мине на ел.кола а ще слезне в метрото ще се качи на трамвая и на тролея.Ще видим кой ще им подържа пътищата на тия смешници електричарите
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Не че съм фен на идеята ама това май е единственият начин след няколко години да нямаме пулелти кенвфи из българските улици.