IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ползата от плъг-ин хибридите е почти нулева - заради шофьорите им

Разследване на ЕС откри шокиращи разлики за разхода на гориво и вредните емисии

Автомобилните производители винаги са били наясно, че plug-in хибридите (PHEV) консумират повече гориво и отделят повече вредни емисии от официално одобрените. Властите в ЕС също го знаеха, но им трябваха доказателства. Новият доклад, изготвен от Брюксел, разкрива шокиращи данни, като той излиза в момент, в който търсенето PHEV модели продължава да расте.


PHEV


Месеци, дори години се позволяваше сериозно разминаване между посочените от производителите стойности и тези в реалния живот. Причината е, че тестовете, на които трябва да бъдат подложени PHEV, както и другите нови автомобили на пазара, се извършват в лаборатории, акредитирани от Комисията по транспорта.

Разследването е започнало преди три години с инсталиране на устройство за следене на разхода на гориво във всички автомобили и малки микробуси, регистрирани към януари 2021 г. То отчита както разхода на гориво, така и електрическата енергия, консумирана от PHEV, а също както и общото разстояние по маршрута. Всяка година резултатите са предавани на производителите, както и на Европейската комисия, която вече разполага с официални данни.

Анализирана информация от почти 620 000 plug-in хибрида не само потвърждава подозренията, но звучи шокиращо. Средната стойност на емисиите на CO2 и разхода на гориво при новите автомобили, регистрирани през 2021 г., се оказва с 252% по-висока. Това означава по-висок разход на гориво между 4 л/100 км в най-добрия случай и 6 л/100 км в най-лошия.


PHEV


В случая обаче вината не е само на производителите, а на собствениците и шофьорите на автомобилите. Оказва се, че начинът им на шофиране не позволява реализиране на потенциала на превозните средства PHEV. Тоест, те не се зареждат редовно и съответно не се движат само на електрическа енергия, колкото биха могли.

Сега ЕС вече предприема мерки за справяне с това важно несъответствие, като те включват изчисляване на коефициента на полезност. Той ще посочва очаквана част от разстоянието, изминато само на електричество и ще се включва при определяне на емисиите на CO2 по време на тестване в реални условия. Тази първа стъпка ще влезе в сила през 2025 г. и ще бъде преразгледана през 2027 г., като като се вземат предвид стойностите, които производителите ще изпратят в края на годината.

Големият въпрос обаче е дали ще има други последствия за plug-in хибридите, тъй като ЕС не може да следи как техните собственици използват автомобилите си - дали презареждат батерията или не.


0 от 500
  • #60
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Mishomax79 ( преди 3 седмици )
    Аз лично карам по един хибрид повече от една година и съм изключително доволен, но редовно го зареждам!Зарежда ли се редовно електричеството за ежедневните нужди, то той е изключително полезен и икономичен.
  • #59
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    до #58 - нали това обясняват всички - ако нямаш гараж и не я караш градско всеки ден - никакъв смисъл. За рент-а-кар не е удачно също явно. По принцип зареждащи се ел. автомобили - дали EV или PHEV - не стават за рент-а-кар. Никой не иска да зарежда по няколко часа колата под наем.
  • #58
    0 rate up comment 0 rate down comment
    mgs ( преди 3 седмици )
    При последната си ексглокзия взех такава кола под наем за 10 дни, с неограничен пробег и обичайното пълен резервоар и връщаш отново пълен. Да, ама батерията си беше празна на взимане и нямаше никъде къде я заредя през нощта, по хотели или къщи за гости. Тъй че от 1500 км пробег за периода, "0" беше на батерии, пълна тъпня от Rent-a-car оператора.
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Искрен ( преди 3 седмици )
    Новият плъгин-хибрид Кодиак на Шкода например е с 25kw батерия и може да измине до 100км с пълна батерия. Ето това е разкошен вариант, но естествено само ако имаш гараж в който можеш да го зареждаш нощем и след това да караш в града само на ел.Иначе няма полза, така е и с повечето плъгини.
  • #56
    0 rate up comment 3 rate down comment
    ПАР ( преди 4 седмици )
    Така е защото ,батериите на хибридите са малки като киловати
  • #55
    11 rate up comment 3 rate down comment
    11111 ( преди 4 седмици )
    Не разбрахте ли, че електрическата кола е за хора с гараж или къща, където да си я зарежда в контакта. Не е за Гошо от панелката на 8-я етаж. С една дума за хора с пари. И да, като дръпнеш чертата след 5 години си на далавера. Пари при пари отиват.
  • #54
    3 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX до 44 ( преди 4 седмици )
    Комплекси е да се хвалиш колко коли си карал и какъв разбирач си. И темата е PHEV а не EV. И аз съм карал всякакви коли и затова избрах PHEV пред EV. Като говориш за заряд 1000 км/ч за колко модела е валидно? 3-4 колкото са тези с 800 V архитектура и то на 350 kW зарядна които също не са на всеки км. Реално ако си с нормални EV катоТесла Y или VW ID.7 с твоите 140-150 км/ч след 200-250 км ще трябва да спираш да заредиш и на масовите 50 kW зарядни ще ти трябва около час да допълни още 200 км
  • #53
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Гош ( преди 4 седмици )
    С една Тесла се прибирах от Германия до България като съм спазвал ограниченията и съм зареждал на бързозарядни станции и като сметнах колко пари съм дал ми излезе все едно карам кола с ДВГ която ми харчи около 7/8 на 100км дизел.
  • #52
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Аритметко Сметачев- ( преди 4 седмици )
    ... то първо се смята, после се броят и дават хилядарки за стимулиране на еко-електро-зелените рептили ... честито на "иновативните", модерни и в крак с времето заможни собственици на се,кви хибриди и електрокари ..
  • #51
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Аз ( преди 4 седмици )
    Карам 33 годишна фиеста на газ . Разход 6-7 литра на 100 . Проблеми с мобилност нямам , имам и резерв бензин . Не знам как ще се спаси атмосферата от един кошник на ток с неодимни магнити в ел . двигателя , с батерия , черпещ електроенергия , скъп за производство , дето му трябва и бензин ... Да не говорим за неодимс и лития ... Ама сега нали е модерно да се правиш на зелен , докато си кафяв ...