IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ползата от плъг-ин хибридите е почти нулева - заради шофьорите им

Разследване на ЕС откри шокиращи разлики за разхода на гориво и вредните емисии

Автомобилните производители винаги са били наясно, че plug-in хибридите (PHEV) консумират повече гориво и отделят повече вредни емисии от официално одобрените. Властите в ЕС също го знаеха, но им трябваха доказателства. Новият доклад, изготвен от Брюксел, разкрива шокиращи данни, като той излиза в момент, в който търсенето PHEV модели продължава да расте.


PHEV


Месеци, дори години се позволяваше сериозно разминаване между посочените от производителите стойности и тези в реалния живот. Причината е, че тестовете, на които трябва да бъдат подложени PHEV, както и другите нови автомобили на пазара, се извършват в лаборатории, акредитирани от Комисията по транспорта.

Разследването е започнало преди три години с инсталиране на устройство за следене на разхода на гориво във всички автомобили и малки микробуси, регистрирани към януари 2021 г. То отчита както разхода на гориво, така и електрическата енергия, консумирана от PHEV, а също както и общото разстояние по маршрута. Всяка година резултатите са предавани на производителите, както и на Европейската комисия, която вече разполага с официални данни.

Анализирана информация от почти 620 000 plug-in хибрида не само потвърждава подозренията, но звучи шокиращо. Средната стойност на емисиите на CO2 и разхода на гориво при новите автомобили, регистрирани през 2021 г., се оказва с 252% по-висока. Това означава по-висок разход на гориво между 4 л/100 км в най-добрия случай и 6 л/100 км в най-лошия.


PHEV


В случая обаче вината не е само на производителите, а на собствениците и шофьорите на автомобилите. Оказва се, че начинът им на шофиране не позволява реализиране на потенциала на превозните средства PHEV. Тоест, те не се зареждат редовно и съответно не се движат само на електрическа енергия, колкото биха могли.

Сега ЕС вече предприема мерки за справяне с това важно несъответствие, като те включват изчисляване на коефициента на полезност. Той ще посочва очаквана част от разстоянието, изминато само на електричество и ще се включва при определяне на емисиите на CO2 по време на тестване в реални условия. Тази първа стъпка ще влезе в сила през 2025 г. и ще бъде преразгледана през 2027 г., като като се вземат предвид стойностите, които производителите ще изпратят в края на годината.

Големият въпрос обаче е дали ще има други последствия за plug-in хибридите, тъй като ЕС не може да следи как техните собственици използват автомобилите си - дали презареждат батерията или не.


0 от 500
  • #40
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 38 ( преди 1 месец )
    Значи ще продължаваш да мълчиш като партизанин на разпит и ще поддържа тезата че никога не си карал по магистрала със 140 и празна батерия и не си погледнал моментния разход? Ама как да не ти повярва човек. Но в същото време допускам, че успя да видиш колко много електромобили изпревари! Не се ли усещаш колко сте смешни да отричате физичните закони. Ако "ги спазваш" няма как да имаш нисък разход. Поне 6 на 100 ще е и нагоре. А на магистралата това колко си натоварен почти няма значение
  • #39
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Дизел под 10 л на 100 градско и 7 л на 100 магистрала няма освен някоя чиша въшка.
  • #38
    10 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX до 37 ( преди 1 месец )
    В България не съм карал толкова натоварен на толкова дълъг път и все е имало нещо в батерията което изкривява разхода. На над 1000 км път без зареждане дава реален разход без помощ от батерията. Са с електричка с 140 км/ч трудно ще стигнеш от София до Бургас без зареждане. Аутобилд тестваха над 20 електрички при постоянна скорост 130 км и само с 2 минаха над 400 км колкото е приблизително от центъра на София до Бургас - Мерц EQS и BMW ix exdrive 50. При 140 може и те да не стигнат :-)
  • #37
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 36 ( преди 1 месец )
    Ти от Гърция не си ли излизал някога на нормална магистрала за да споделиш разход със 140-150 км в час? Виждам че владееш български добре. Не си ли отскачал поне до България? Или не е политкоректно да говориш за такъв разход? При електромобилите в България като тръгнеш по най-дългата магистрала - Тракия, единствената разлика дали ще караш със 140 е дали смяташ да спреш за 5-10 минути по магистралата така или иначе или да караш със 130 без да спираш въобще.
  • #36
    11 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX до 34 ( преди 1 месец )
    Аз дадох пример за разход при 100 - 130 защото става дума за магистрала в Гърция с много тунели където движението е ограничено до 100 а на магистралата 130. А в Гърция аз поне гледам да спазвам ограниченията защото нямам излишни пари за глоби :;-) А електричките при скорост 140 и нагоре е безсмислено да се карат на дълги разстояния защото батерията пада доста бързо и това което печелят от високата скорост после го губят докато висят на зарядната станция
  • #35
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    BMW X3 PHEV - около 40км на батерия, после гори 10/100.тоест, ако минеш 100км за деня - около 5,5л/100кми зареждаш пак.На магистрала - 120-130км/час - 7л./100км150-160- 8,5л/100км.
  • #34
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    "На 140 вече разходът скача на 6.5-7л/100. Който иска да вярва-пиша го от лични наблюдения" Ти си първият от всички които са писали, на когото вярвам. Останалите са от онези които се подиграват че електромобилите се движат бавно, но те се движат още по-бавно със своите хибриди. Незнайно защо решават, че за хибрид е нормално да се движи с цитирам "скорост в порядъка на 100-130 км на магистрала е 5 - 5,5 /100." Но всеки с електромобил трябва да се движи с минимум 140 за да е невъзможно да го изпре
  • #33
    1 rate up comment 5 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 1 месец )
    Шофьорче ела да пробваме,но ако се окаже ,че не лъжа какво тогава?Така говорят хора който никога не са карали френски дизел и по точно хди.
  • #32
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #24 ключовият момент при хибридите, особено нормалните и PHEV (MHEV - меките по-малко) e при ГРАДСКО каране. Престанете с тия мен на магистралата ми дава еди колко си. Ясно е че дизелче на дълго е 4-5макс и е ок. Икономия, ако въобще може да се говори за такава е ексклузивно в града, където дизела загрява бавно на къси разстояние и не е оптимален, а бензина си харчи прилично.
  • #31
    10 rate up comment 4 rate down comment
    шофьор ( преди 1 месец )
    Пак налазиха рибарите, дето обявяват за среден разход този, които са постигнали само веднъж когато са спускали дълъг наклон с 80 км/ч :)