IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ползата от плъг-ин хибридите е почти нулева - заради шофьорите им

Разследване на ЕС откри шокиращи разлики за разхода на гориво и вредните емисии

Автомобилните производители винаги са били наясно, че plug-in хибридите (PHEV) консумират повече гориво и отделят повече вредни емисии от официално одобрените. Властите в ЕС също го знаеха, но им трябваха доказателства. Новият доклад, изготвен от Брюксел, разкрива шокиращи данни, като той излиза в момент, в който търсенето PHEV модели продължава да расте.


PHEV


Месеци, дори години се позволяваше сериозно разминаване между посочените от производителите стойности и тези в реалния живот. Причината е, че тестовете, на които трябва да бъдат подложени PHEV, както и другите нови автомобили на пазара, се извършват в лаборатории, акредитирани от Комисията по транспорта.

Разследването е започнало преди три години с инсталиране на устройство за следене на разхода на гориво във всички автомобили и малки микробуси, регистрирани към януари 2021 г. То отчита както разхода на гориво, така и електрическата енергия, консумирана от PHEV, а също както и общото разстояние по маршрута. Всяка година резултатите са предавани на производителите, както и на Европейската комисия, която вече разполага с официални данни.

Анализирана информация от почти 620 000 plug-in хибрида не само потвърждава подозренията, но звучи шокиращо. Средната стойност на емисиите на CO2 и разхода на гориво при новите автомобили, регистрирани през 2021 г., се оказва с 252% по-висока. Това означава по-висок разход на гориво между 4 л/100 км в най-добрия случай и 6 л/100 км в най-лошия.


PHEV


В случая обаче вината не е само на производителите, а на собствениците и шофьорите на автомобилите. Оказва се, че начинът им на шофиране не позволява реализиране на потенциала на превозните средства PHEV. Тоест, те не се зареждат редовно и съответно не се движат само на електрическа енергия, колкото биха могли.

Сега ЕС вече предприема мерки за справяне с това важно несъответствие, като те включват изчисляване на коефициента на полезност. Той ще посочва очаквана част от разстоянието, изминато само на електричество и ще се включва при определяне на емисиите на CO2 по време на тестване в реални условия. Тази първа стъпка ще влезе в сила през 2025 г. и ще бъде преразгледана през 2027 г., като като се вземат предвид стойностите, които производителите ще изпратят в края на годината.

Големият въпрос обаче е дали ще има други последствия за plug-in хибридите, тъй като ЕС не може да следи как техните собственици използват автомобилите си - дали презареждат батерията или не.


0 от 500
  • #30
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Другото име на PHEV e "***-шаран". Познавам няколко жени с такива коли, и те са все козметички и фризьорки със свои салони, та могат да си позволят да бъдат "актуални"!
  • #29
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    От обещаваните 60 км пробег спокойно може да бъдат махнати 20, така че смятайте ги 40км, а цената са добавени има-няма 20 хил.лв.
  • #28
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Anti PHEV-a ( преди 8 месеца )
    Всъщност оказа се, че такова животно PHEV практически няма и не може да има. Все повече се налага мнението, че трябва да бъдат наричани меки хибриди с удължен пробег, или range extender-и. Защото те просто имат малко по-големи батерии, които (на теория) осигуряват 50-60 км пробег вместо 10-20 на меките хибриди. А това, че на цена са почти равни на EV си е чиста спекула! След това клиентите заявяват, че това е било най-неизгодната покупка в живота им. Така си е!
  • #27
    7 rate up comment 4 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 8 месеца )
    И не го жаля 3008та-чипнато е на 190 коня и си дърпа прилично.Ако го подкарам пенсионерската може и надолу да падне,ама немам нерви!Взел съм го за 10800лв,но е на реални 191000.Аде вземи за такива пари Гибрид и му избии парите.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    25 - за 308 или 3008 - от опит мога да подтвърдя - че е така.
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    21 -знам че зависи от колата, и човека си го е казал Киа Сиид. Но с твоя коментар, ако не нещо друго абсолютно затвъждаваш казано от мен. Катп дори ще допълня, че при 140 7/100 е доста оптимистично, освен ако не си 2.0, но адски се съмнявам.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 8 месеца )
    На жената 308 с 1.6 хди 90 коня навън дава среден разход 3.8/100!И това е кола за 3500лв!Аз карам 3008 с 2.0 хди и то автоматик дава среден разход извън града 5.5/100 с трима души,багаж и климатик..Та за кво са ми меки,твърди и прочее ***,скъпи хибридни коли,гаражи за зареждане и прочее?
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    23. В крайна сметка сме с хибрид, защото имаме много градско в София, трябваше ни средна по-размер и по-къса семейна кола...и защото не намерих фабрична на газ в този клас. А доста гледах и търсих
  • #22
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ми, не знам, чета тук, 4,5,6 литра.. много доволни... Колко ви струват тия хибриди?Моят разход на газ е 7-7.5л., заводски монтирана, средна скорост 55-60 км., Цариградско, Тракия, двулентов. Колата не се жали, изпреварване доволно. 2013г., с турбо. Не знам колко е била като нова, но ще да е нещо като 1/2 от хибрида. Е, хем по-евтина, хем по-евтино гориво, хем по-екологична, че е на газ. Лично, не разбирам тая "еко промяна".
  • #21
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    18 - много зависи от автомобила. С Тойота Корола Крос хибрид ( с аеродинамика на джип, т.е. тухла) при 90км/ч с круиз контрол имам разход 3.8 до 4.1/100. Да, пътят не беше натоварен. При 120км/ч около 5+л е също стандартно. На 140 вече разходът скача на 6.5-7л/100. Който иска да вярва-пиша го от лични наблюдения