IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново правило в ЕС вдига цените на plug-in хибридите

Ако искате такъв автомобил, купете го до края на годината

Ако търсите нов автомобил, но електрически модел не влиза в плановете ви, plug-in хибридът (PHEV) може да бъде добра опция, стига да го закупите преди края на годината. От 2025 г. PHEV ще бъдат значително по-скъпи, като субсидиите за тях в много държави от ЕС отпадат. Но това не е единствената причина за увеличението на цените им.


PHEV


Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. Така основното решение се оказват именно plug-in хибридите, които набират все по-голяма популярност.

Това обаче може да се промени догодина, когато потребителите ще бъдат неприятно изненадани. Разбира се, увеличението на цените зависи от производителите, но то изглежда почти сигурно. А причината е, че миналата пролет ЕС анализира данните за разхода на гориво и електрическата енергия от PHEV, след като принуди производителите да инсталират допълнително измервателно устройство на борда на тези модели.

Целта не беше нищо друго освен да се открият отклонения, за които се знае, че съществуват, но бяха необходими данни, за да се потвърди и да се предприемат мерки. Извършеният подробен анализ принуди Европа да предложи по-голяма прозрачност на тези потребления, като създаде нов регламент, който ще влезе в сила на първия ден от 2025 г., а това е следствие от злоупотребата, която се извършва от тези автомобили с ниски емисии, обикновено, под 50 г/км.

Тестовете по време на фазата на одобрение показват резултати за потреблението и емисиите, които са частично верни или изобщо не са верни. Измерването се извършва при напълно заредена с енергия батерия, но по-голямата част от собствениците не я зареждат редовно, така че двигателят с вътрешно горене продължава да играе основна роля. И съответно да отделя вредни емисии.

Новите правила ще включват два теста на еднакво разстояние, но със заредена и разредена батерия, така че анализът на двата теста ще предложи резултат без емисии и друг с емисии. И въпреки, че PHEV предупреждава, че няма енергия за повече електрическа автономност, в действителност има остатък, защото батерията никога не е напълно разредена, така че при определени обстоятелства електрическият мотор все още може да поддържа двигателя с вътрешно горене.

Двата получени резултата ще бъдат разглеждани въз основа на предполагаемата употреба на електричество. Така ще се получи по-строг коефициент на полезност, което означава, че емисиите ще бъдат по-високи. Марките ще трябва да успеят да изравнят стойността на емисиите преди и след новия тест. А това може да стане по два начина - или чрез корекции на двигателя, тоест намаляване на мощността, или с поставяне на устройства за намаляване или увеличаване на електрическия пробег. А тези устройства струват пари, което ще увеличи цената на самия модел и ще удари по джоба на крайния потребител.

0 от 500
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Митиче,ти дето се подмокряш като баба на концерт на Веселин Марионов при всяка статия за хибридите на BYD,да клепаш сега така хибридната технология като цяло,е доста смешно!Статията е за хибридите като цяло!Не само за такива на Тойота или произведени в ЕС!Възприеми първо прочетеното,после се насъсквай да пишеш глупости.След ден пак ще има статия за китайски "рекорд" при хибридите!Пак ще си смешен в коментарите си тогава!
  • #50
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    И Митьо, с плъгин хибрида не ми се налага да чета като съседните статии - Как да увеличите пробега на електричка на магистрала! Хибрид 400 коня, с 90 и свалени прозорци на магистрала до сега не съм виждал, но тесли няколко видях последните дни и в България и в Гърция!
  • #49
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 44 ( преди 1 месец )
    Личи си че нито в плейд си се качвал нито в S класа, че да ги слагаш в едно изречение!Хората които си купуват S класа, дали им е приоритет ускорението в грозна опаковка и нискокачествени материали,а?
  • #48
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    И Митьо,скока в продажбите на плъгин хибриди за сметка на електрички,говори достатъчно кое е по-добро в момента!И това се показва от хора които ги карат,а не от такива дето само четат Ауто Билд! Любимите ти китайци и те нещо все повече залагат на хибриди,защо ли?С хибрида никога не ми се е налагало да чакам за да заредя!В събота на Ихтиман се бяха наредили 4 електрички на зарядната да чаката та да успят да стигнат до софия!Аз що не чаках?Ей това ти е прехвалената инфраструктура и електрички!
  • #47
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Абе 9 и 11,понеже на всички е ясно кой си!Как хвалиш китайските хибриди дето минавали 2700км,а иначе си против хибридите изобщо!Що за глупости са,че хибрида не бил ефективен извън града?За рекоперация чувал ли си?Нали има зарядни и извънграда дето били достатъчни вече за всички електрички на земята?Забранено ми е да ги ползвам ли?Основното предимсто на плъгинхибрида е,че в града си карам 80% на ток, а извънграда не ме бърка дали единствената зарядна в следващите 100км е заета от някоя тесла!
  • #46
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 45 ( преди 1 месец )
    Ако новата ти харчи 8 на магистралата, а старата харчи три пъти повече, означава ли че разходът на старата е бил 11 на 100 и затова се радваш че новата е много икономична с 8 на 100 ?
  • #45
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Rav4 ( преди 1 месец )
    Здравейте, купих си стандартен хибрид РАВ4 - 2.5 ДВГ, 222к.с., 4х4 2023г. Средният му разход е 6 на 100, вече 26 000 км. Нямам гараж и затова не си взех плъг ин. На магистрала, настройвам автопилота на 150км/ч и разходът е 7,5-8. Сравнявам го със старата РАВ4 бензин, 2.0, 150к.с., 4х4, която има 3л./100км по-висок разход, при по-ниска мощност. Всеки да кара това, което му харесва!
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Гледам в дилъра на Мерцедес още има дизелови Е и ЕС клас ;). Не забравяй на кои ширини сме. Цената на Тесла Модел ЕС плейд и Ес клас е доста близка. Не съм сигурен на кое ще кълват повече. Такъв ни е матряла.
  • #43
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Моята бабичка се качва без претенции.
  • #42
    1 rate up comment 5 rate down comment
    ТУЗАРА ( преди 1 месец )
    Колко мацки се съгласиха да се качат в омазана в сажди кола или омиpисана на пръцкано от АГУ? Дизела е смpад, газта е мизeрия, 3-фазния е истината. Модел Х с бял салон, 7 места, вратите нагоре, 100-киловата на борда - денонощен бар-дискотек, бате. Не да надуеш 2 парчета и колега мое ли да бутнеме, че паднА акумулатора. Или да бучи трактора пред входа на мадамата, поне работи климатика, и да дойде патрулка от оплакване, че не могат хората да спят... Мизeрия!