IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново правило в ЕС вдига цените на plug-in хибридите

Ако искате такъв автомобил, купете го до края на годината

Ако търсите нов автомобил, но електрически модел не влиза в плановете ви, plug-in хибридът (PHEV) може да бъде добра опция, стига да го закупите преди края на годината. От 2025 г. PHEV ще бъдат значително по-скъпи, като субсидиите за тях в много държави от ЕС отпадат. Но това не е единствената причина за увеличението на цените им.


PHEV


Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. Така основното решение се оказват именно plug-in хибридите, които набират все по-голяма популярност.

Това обаче може да се промени догодина, когато потребителите ще бъдат неприятно изненадани. Разбира се, увеличението на цените зависи от производителите, но то изглежда почти сигурно. А причината е, че миналата пролет ЕС анализира данните за разхода на гориво и електрическата енергия от PHEV, след като принуди производителите да инсталират допълнително измервателно устройство на борда на тези модели.

Целта не беше нищо друго освен да се открият отклонения, за които се знае, че съществуват, но бяха необходими данни, за да се потвърди и да се предприемат мерки. Извършеният подробен анализ принуди Европа да предложи по-голяма прозрачност на тези потребления, като създаде нов регламент, който ще влезе в сила на първия ден от 2025 г., а това е следствие от злоупотребата, която се извършва от тези автомобили с ниски емисии, обикновено, под 50 г/км.

Тестовете по време на фазата на одобрение показват резултати за потреблението и емисиите, които са частично верни или изобщо не са верни. Измерването се извършва при напълно заредена с енергия батерия, но по-голямата част от собствениците не я зареждат редовно, така че двигателят с вътрешно горене продължава да играе основна роля. И съответно да отделя вредни емисии.

Новите правила ще включват два теста на еднакво разстояние, но със заредена и разредена батерия, така че анализът на двата теста ще предложи резултат без емисии и друг с емисии. И въпреки, че PHEV предупреждава, че няма енергия за повече електрическа автономност, в действителност има остатък, защото батерията никога не е напълно разредена, така че при определени обстоятелства електрическият мотор все още може да поддържа двигателя с вътрешно горене.

Двата получени резултата ще бъдат разглеждани въз основа на предполагаемата употреба на електричество. Така ще се получи по-строг коефициент на полезност, което означава, че емисиите ще бъдат по-високи. Марките ще трябва да успеят да изравнят стойността на емисиите преди и след новия тест. А това може да стане по два начина - или чрез корекции на двигателя, тоест намаляване на мощността, или с поставяне на устройства за намаляване или увеличаване на електрическия пробег. А тези устройства струват пари, което ще увеличи цената на самия модел и ще удари по джоба на крайния потребител.

0 от 500
  • #61
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дали хибридът е Toyota или BYD на ток се кара само градско с всичките му недостатъци. Все мрънкаш че електромобилите трябва да се зареждат но пропускаш факта че един хибрид трябва да се зарежда 10 пъти по-често за 50 пъти по-дълго време. Постоянно правите забележка, ако някой спомене под 20kWh/100км разход, или 500 км пробег но мълчиш, когато говорят за разход 10kwhш100км на хибрид и изминаване на 100 км? А хибрида харчи повече ток заради задвижването на допълнителни агрегати и скоростни кутии.
  • #60
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 4 месеца )
    Нито помня че хибридът е бил BYD, нито колко километра е изминал. Коментирал съм техническите постижения на китайците. Точно както в момента коментирам хибридите като цяло и не ги деля на социалистическия капиталистически китайски японски и корейски Toyota, BYD volkswagen или по полова и расова принадлежност както задълбавате вие. Технологията си е технология и техническите параметри и цифрите нямат цвят както се опитвате да им препишете. Всяка има и предимства и недостатъци които изброявам
  • #59
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 48 ( преди 4 месеца )
    А за скока на продажбите на хибриди като доказателство за технологията и много се смях. Това е като да докажеш че Toyota е много по-добър автомобил от porsche, ferrari и lamborghini защото има повече продажби от тях и е най-добрият автомобил в света. Вече десетти път питам, как спирането на субсидиите направиха електромобилите по-лоши в техническо отношение? Като имаха субсидии по-добри технически параметри ли имаха? Продават се по-малко защото станаха по-скъпи и ще наваксат с падането на цените
  • #58
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    За горивото литър нагоре или надолу го казвам в смисъл, че като съм си купувал автомобила, съм гледал средния разход и съм си преценил, че мога да си позволя разхода. И затова за мен няма значение дали ще е малко повече или по-малко. Защото често в коментарите спорят дори за литър разлика в разхода... Инак спрямо предните ми автмобили разхода е по--висок с 2 литра на 100, но за комфорта и удобствата си заслужава.
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ба ( преди 4 месеца )
    За горивото литър нагоре или надолу го казвам в смисъл, че като съм си купувал автомобила, съм гледал средния разход и съм си преценил, че мога да си позволя разхода. И затова за мен няма значение дали ще е малко повече или по-малко. Защото често в коментарите спорят дори за литър разлика в разхода... Инак спрямо предните ми автмобили разхода е по--висок с 2 литра на 100, но за комфорта и удобствата си заслужава.
  • #56
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    За горивото литър нагоре или надолу го казвам в смисъл, че като съм си купувал автомобила, съм гледал средния разход и съм си преценил, че мога да си позволя разхода. И затова за мен няма значение дали ще е малко повече или по-малко. Защото често в коментарите спорят дори за литър разлика в разхода... Инак спрямо предните ми автмобили разхода е по--висок с 2 литра на 100, но за комфорта и удобствата си заслужава.
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Като за тъпотии - намирал съм пържола върху предното стъкло на 1 януари, един от апартаментите бяха си хвърляли фасовете от терасата и те падали върху моята кола - дали случайно, дали нарочно, няма как да разбера... И за какво ми е да си го причинявам на нов автомобил?! Нали ще съм си го избирал с кеф и накрая някой цъpвул от скука да си хвърли *** върху колата...
  • #54
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория до 41 ( преди 4 месеца )
    Никак не си прав за доходите и какво мога да си позволя. Мога да си позволя нов автомобил среден клас, но живея в град от селски тип. Хората, като нямат какво да правят, драскат коли, чупят огледала и какви ли още не вандалщини. Нямам гараж. Един гараж е на цената на половин апартамент?! Сервизите - едвам се намират читави монтьори като това включва и официалните. За това карам стара кола. Не ми пука. Един приятел му одраскаха новата кола и една седмица опява за това. При това с каско.
  • #53
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 48 ( преди 4 месеца )
    Направо ти повярвах за опашката на зарядната в Ихтиман. Поне да беше писал, че опашката е 50 км по-рано на Гелеменово, където обикновено спират да зареждат повечето тесли защото зарядната е 225 kW. Само между Ихтиман и гелеменово има още 5 зарядни станции. Общо 7 зарядни станции за 50 км. На всичките ли се бяха наредили опашки от чакащи? По бива психопатия но такива патологични лъжци като тукашните никове зад един психопат не съм срещал.
  • #52
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До мда ( преди 4 месеца )
    Качвал си се на хибрид вероятно като всички нас, но надали си зареждал. Иначе нямаше да приказваш всички глупости за зареждане на хибрид на бърза зарядна станция до теслите на Ихтиман. Колко време ще ти отнеме зареждането на 100 км?