IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново правило в ЕС вдига цените на plug-in хибридите

Ако искате такъв автомобил, купете го до края на годината

Ако търсите нов автомобил, но електрически модел не влиза в плановете ви, plug-in хибридът (PHEV) може да бъде добра опция, стига да го закупите преди края на годината. От 2025 г. PHEV ще бъдат значително по-скъпи, като субсидиите за тях в много държави от ЕС отпадат. Но това не е единствената причина за увеличението на цените им.


PHEV


Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. Така основното решение се оказват именно plug-in хибридите, които набират все по-голяма популярност.

Това обаче може да се промени догодина, когато потребителите ще бъдат неприятно изненадани. Разбира се, увеличението на цените зависи от производителите, но то изглежда почти сигурно. А причината е, че миналата пролет ЕС анализира данните за разхода на гориво и електрическата енергия от PHEV, след като принуди производителите да инсталират допълнително измервателно устройство на борда на тези модели.

Целта не беше нищо друго освен да се открият отклонения, за които се знае, че съществуват, но бяха необходими данни, за да се потвърди и да се предприемат мерки. Извършеният подробен анализ принуди Европа да предложи по-голяма прозрачност на тези потребления, като създаде нов регламент, който ще влезе в сила на първия ден от 2025 г., а това е следствие от злоупотребата, която се извършва от тези автомобили с ниски емисии, обикновено, под 50 г/км.

Тестовете по време на фазата на одобрение показват резултати за потреблението и емисиите, които са частично верни или изобщо не са верни. Измерването се извършва при напълно заредена с енергия батерия, но по-голямата част от собствениците не я зареждат редовно, така че двигателят с вътрешно горене продължава да играе основна роля. И съответно да отделя вредни емисии.

Новите правила ще включват два теста на еднакво разстояние, но със заредена и разредена батерия, така че анализът на двата теста ще предложи резултат без емисии и друг с емисии. И въпреки, че PHEV предупреждава, че няма енергия за повече електрическа автономност, в действителност има остатък, защото батерията никога не е напълно разредена, така че при определени обстоятелства електрическият мотор все още може да поддържа двигателя с вътрешно горене.

Двата получени резултата ще бъдат разглеждани въз основа на предполагаемата употреба на електричество. Така ще се получи по-строг коефициент на полезност, което означава, че емисиите ще бъдат по-високи. Марките ще трябва да успеят да изравнят стойността на емисиите преди и след новия тест. А това може да стане по два начина - или чрез корекции на двигателя, тоест намаляване на мощността, или с поставяне на устройства за намаляване или увеличаване на електрическия пробег. А тези устройства струват пари, което ще увеличи цената на самия модел и ще удари по джоба на крайния потребител.

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До 9 ( преди 4 месеца )
    На късо разстояние да. В градски условия в трафика където постоянно има спиране и тръгване хибридната система намаля разхода. Но извънградско не играе почти никаква роля. Като поддържаш постоянна скорост над 100км/ч хибридната система не работи. Караш само на двигателя. А както казах примерно на Тойота са бензиновия 2.5 си гори 10. Ако го настъпваш повече качва и към 15.
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 4 месеца )
    Какво е предимството на плъгин хибридите пред електромобилите? Трябва да се зареждат всеки ден. Електромобилът за същият пробег трябва да се зарежда веднъж на една две седмици. На паркинг на работното място или пред жилището за 100 автомобила, ако са хибриди Ще са необходими 100 зарядни, ако са електромобили ще са достатъчни само 10 броя за да изминат същото разстояние. Хибридът задължително го зареждаш часове, за да изминеш 50км. При електромобилите имаш опция да ги заредиш за две-три минути
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Мда ( преди 4 месеца )
    Хибридите, особено плъгин хибридите са си много добра технология, ако се ползва правилно! Това, че има диваци, основно такива на които са раздали служебни такива коли, на които не им пука как се ползва колата, не прави технологията лоша. Карам плъгин на Хюндай и съм супер доволен.И градско и изънградско разхода ми е много по нисък от предния ми дизел.На мой познат в голяма фирма им раздадоха служебни VW и го включва в тока само когато се задържи на паркинга на фирмата, за пред шефовете.
  • #8
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 4 месеца )
    Личи си че най-близкия ти досег с хибриди са статиите тук!
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До Пълна лъжа ( преди 4 месеца )
    Поредния на който знанията му за автомобили и китайска "икономика" са на ниво попара и кулинария!
  • #6
    7 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хибридите са голяма тъпотия. Излишно усложняване на колите и никаква икономия в реални условия. На Toyota/Lexus хибридите уж ги водят най добри обаче в реални условия харчат 9-10л. Цялото нещо с хибридите е просто схема за заобикаляне на повишаващите се еко изисквания. Хибрида в контролирани условия на тестове постига добри резултати на късо разстояние. Но в реални условия особено на междуградско, и на магистрала си е обикновена кола и даже гори повече заради допълнителното тегло.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Поредното доказателство, че технологията не е важна, а цената която плаща потребителя. Щом субсидиите влияят на продажбите като ги увеличават и намаляват, като привличат или отблъскват клиенти, значи че на клиентите не им пука какво ще карат, стига да им излиза по-евтино.
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Плъгин хибридите се оказаха най-безполезната технология. В 99 процента от времето не се карат правилно и тежат повече от електромобилите. И сега цените им са близки, а като се вдигнат още каква разумна причина ще има да си вземеш плъгин, а не електрическа кола?
  • #3
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Пълна лъжа ( преди 4 месеца )
    "Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. " Достатъчно е да оставят китайците да предложат своите електрически модели в Европа и тази лъжа ще бъде опровергана. Повечето хора ще предпочетат да си купят по-евтин електрически отколкото по-скъп ДВГ
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Виновни са потребителите, ами сега да плащат.