IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #39
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    "А удобството и сигурността не идват не са функции на ФЕЦ и ВяЕЦ, защото там нямаш контролиран процес! Там разчиташ на дедо Господ, а той е леко отнесен старец ;)"Прав си. Затова не съм от онези които пропагандират унищожаването на въглищните централи. Много по-логично е да бъдат затворени само напълно амортизираните мощности, а останалите да бъдат консервирани за сигурност. За удобство да бъдат изградени газови централи, но не мастодонти, а локални по няколко десетки киловата
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Ето начин да съхраня 10 от произведените 2 киловатчаса, вместо да ги съхранявам в батерии или да ги подаря на някой, който да съхрани 0,2 киловатчаса от тях, във вид на 20 милилитра гориво, което да ми продаде за 16 стотинки - 8 лв за литър в най-оптимистичния сценарий който са ми обещали. Предпочитам първото!
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    "Аз имам парно на твърдо гориво 18 кВ и 2 маслени радиаторчета от по 1.5 кК. (те не са резерв, а използваеми за преходните сезони). За парното съм платил почти 5000 лева,"Аз имам същата мощност, но заради принципа на термопомпата, на практика при слънчево време 3 киловата фотоволтаици в момента напълно безплатно домът ми се топли с поне 10 киловата мощност. По-скоро ще може, защото фотоволтатите не успяват да изразходват всичката енергия, понеже е топло и работят на малка мощност.
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    "Това, че ти имаш още 2 отгоре не е поради реални транспортни нужди."Казваш че не е проблем да върша същата работа с градския автомобил на жена ми, вместо да поддържам микробус и това не е транспортна нужда, а прищявка? Или служебния дърт непретенциозен автомобил с който не ми пука да карам по черни пътища или давам на служителите при нужда да свършат някоя служебна или дори лична работа? Глезотия е семейния кемпер, за който дори не съм споменал, защото не е само мой. Един автомобил?!?
  • #35
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    "Ако имаш електромобил добре,но ти имаш автомобил с двг.За циклите на батерията няма да споря, такива батерии няма засега." А ти имаш ли завод за синтетично гориво? Не се прави на ударен! Питам те кое е по-изгодно да се изгради - завод за синтетично гориво или да се купят батерии!
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    да добавя към коментара на Турбо - дори и да имаш батерия, ако тя е пълна къде ще го съхраниш :)
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    "Ако имаш 2 млн. електромобила може да ги зареждаш с излишъка.Ако нямаш достатъчно електромобили,може да излезе по добър вариант производството на синтетични горива."Само за фотоволтаици за енергията за производство на синтетично гориво за два милиона електромобила при 140 000 за автомобил са необходими 280 милиарда евро. Минимум още толкова за заводи и още милиарди за заплати всяка година. 2 милиона електромобила по 40 000 евро струват 80 милиарда.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 години )
    Тесльо,пак не четеш.В коя батерия ще съхраниш енергията,в тази която нямаш?Не е ли по добре вместо да загубиш тази енергия,да получиш синтетично гориво?Ако имаш електромобил добре,но ти имаш автомобил с двг.За циклите на батерията няма да споря, такива батерии няма засега.
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    "А в статията казват, че за да имат кинти и европейските производители, политиците ще им дадат "глътка въздух"( па макар и с CO2 в него), Дали ще я използват никой не знае." Браво! Добър анализ на статията и четене между редовете. Аналогията ти е добра, но ако ми позволиш ще я допълня за да продължиш с размишленията. Със 100% сигурност автомобилната индустрия преминава на ток за добро или лошо и тече състезание . Смяташ ли, че спирането или вървенето към старта дава някакви предимства в съст ...
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Турбо, като инженер, ще ми препоръчаш ли дали да си съхраня 1 излишен киловатчас енергия в батерия, която струва 150 долара за киловатчас и има 4000 цикъла живот и после мога да ползвам 0,9kWh безплатно или да подаря енергията, за да може някой да съхрани 0,1kWh от нея във вид на 0,01 литър синтетично гориво, което после да ми продаде за 8 стотинки (цена след 2030 година, защото сега цената е 1лв?)Ще направиш ли инженерният анализ за да ми дадеш препоръка? Ако не можеш, кажи да сметна аз?