IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #59
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "Иначе за това водородно безумие, което предлагат и аз съм твърдо ама твърдо против!!! Не е безумие а престъпление! Те явно за това взеха властта и направиха сглобката..."Ти сериозен ли си? Осъзнаваш ли че най-голямото безумие на синтетичното гориво е именно защото се произвежда от този същия водород, който има безумно малко КПД на съхранение на енергия, само 30%, А като направиш синтетично гориво от него ефективността пада на 10%. Много по-добре е да се ползва още водорода, а не синтетика
  • #58
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ето това искам да ми докажеш с един единствен конкретен пример а после аз ще ти дам моя :!! "С малък дял на е-горивата към традиционните може да се постигнат по-добри екологични ползи отколкото ЕЛ ще постигне близкия половин век."
  • #57
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    За съжаление не - нямаме газ... вероятно няма и да имаме, иначе веднага сменям горивото. Част от тези 40 000 заявки по един или друг начин се субсидират. ББР например дава почти 0% кредити за тях. В европрограмите са заделени огромни средства за ВЕИ и то не само за бизнеса, но има опции и за частни домове. Троши се пара гьотуре. Иначе за това водородно безумие, което предлагат и аз съм твърдо ама твърдо против!!! Не е безумие а престъпление! Те явно за това взеха властта и направиха сглобката...
  • #56
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тесла ( преди 7 месеца )
    Кое е по верно защитнико на Тесла който никога не имал Тесла? 400 км пробег с едно зареждане и 500 цикъла или 200 км пробег с 1000 цикъла?
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Синтетиката е допълнение! Аз не я приемам като заместител, както я представят!!! С малък дял на е-горивата към традиционните може да се постигнат по-добри екологични ползи отколкото ЕЛ ще постигне близкия половин век. Предимството на синтетиката е, че това ще се приложи към целия наличен автопарк, веднага и в световен мащаб - вместо десетилетия наред "подмяна" на все по-застаряващите ДВГ с ел и то само в "развитите" и тотално полудели държави! Синтетиката вярвам, че има своето приложение!
  • #54
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тесла ( преди 7 месеца )
    Отрязаха ми поста.Тези цикли на батерията са само на хартия.Реалността е съвсем друга.Дават им 8 години или 160000 км гаранция.Като им знам пробега с едно зареждане циклите са не повече от 1000.
  • #53
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Тинтин, нали точно за това говоря и аз! Има заявки за изграждане на 40 000 мегавата фотоволтаици със собствено финансиране равняващо се на около 40 милиарда лева без никакво участие или гаранции от държавата, но държавата не им позволява, защото иска да построи с държавни средства някакво безумие за 60 милиарда, което да произвеждало скъп водород който ще ни набутат по един или друг начин да купуваме
  • #52
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Твоят град не е ли газифициран? Живея в сравнително малък град който е. Повечето големи градове са газифицирани. Достатъчно е на всяка нова сграда да слагат по една централа и на повечето административни сгради в България, в съчетание с термопомпи, фотоволтаици и батерии и ще са почти независими с минимални допълнителни енергийни нужди. Тогава дори само чирен ще стига за почти цял сезон и към него ще може да се нагнетява произвеждания водород, което е най-евтиното му съхранение и използване
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    До #47 Не подкрепям идеята държавата да субсидира каквото и да е!!!! Субсидирането за мен лично е престъпление!!! Субсидирането е убийство на ефикасността и ефективността! Аз искам "държавата" да спре изграждането на ФЕЦ или каквото и да е с публични средства - който иска, който има дупе, сяда, смята с молива и залага лични и прави!!! Същото важи и за електромобилите! Като искаш - вадиш кинта от джоба и купуваш, а не да го правиш с моите данъци! СУБСИДИИ САМО ЗА ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ! и здраве
  • #50
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Не се ли усещаш че с това синтетично гориво си вече тъмнозелен, а не зелен фанатик, който скача с двата крака в зелената сделка? Карат ви да вярвате в дядо Коледа мармотите и перпето mobile, за да им дадете доброволно парите си и да им предлагате още и още по желание, без никаква полза и без грам изчистване на въздуха нито пък намаляване на емисиите, само защото ви разправят красиви лъжи. Досега не си успял да ми представиш нито един работещ модел, нито едно изчисление, а само красиви фрази.