IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #79
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    То като гледам Евро 7 няма да дойде Освен това те електрическите коли да не би да са по-чисти от ДВГ с тия техни батерии
  • #78
    0 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 6 месеца )
    Еее още 5 години гражданите ще са ходещи филтри - като мидите.
  • #77
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мити4ен,пак ли разплиска легена.
  • #76
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Евро 8 ( преди 6 месеца )
    за евро-стандартите ще пиша друг път, сега не ми е до това, но има новина с името : Вижте как iPhone 15 Pro управлява редица функции на Tesla (там няма опция за коментар, затова да кажа тука - 2 бууклууука 1 до друг хаха айфон и тесла)
  • #75
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Обърках се преди малко. Съгласих се много бързо, че колкото се изгорят толкова и ще погълне. Забравих въглеродните емисии и мръсотиите и отровите на въздуха и от тракторите и камионите от изгарянето на биодизел за обработка и транспорт на продукцията, а не само от ауспуха на автомобила който изгаря биоетанола. Тях смяташ ли ги?
  • #74
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Забравих да спомена, в цистерната за съхранени 3 000 MWh енергия, което е около 750 пъти повече, отколкото в батерията.
  • #73
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Напълно вярно! Една батерия на Тесла има размери 7.25 m х 2.506 m х 1.637 m. Това са 30 кубични метра. Съхранява 3 854 MWh енергия. Една цистерна синтетично гориво с такъв размер ще съхрани 30 000 литра гориво на стойност 3 милиона лв. И Сега остава въпросът - дали пълната цистерна е по-евтина от батерията, която струва под 2 милиона лв? А сега де?
  • #72
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 70. Питай пак ще ти отговоря, ако го прочета преди да го изтрият. А за да не го трият, не обиждай!
  • #71
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Напълно вярно! Една батерия на Тесла има размери 7.25 m
  • #70
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тесла ( преди 6 месеца )
    Виждам изтрил си ми поста.Значи съм уцелил точно в десетката теоретико.