IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #49
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    MitE Принципно си прав, но изграждането на толкова много централи и инфрастуктурата за тях вероятно ще струва повече отколкото "разхишението" на топлинна енергия. А и както казах - нямаме газ - имаме въглища! Като цяло аз съм за Атома! Най-евтината, чиста и надеждна енергия! И при нея "горивото" е нищожен % от цената на продукта.
  • #48
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тесла ( преди 7 месеца )
    До 42.Много ги разбираш но само на теория.Затова ли платих 20000 гущера за след гаранционна смяна на батерии?
  • #47
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Тоест когато ресурсът е публичен, може да изградим 40 пъти повече фотоволтаици за да бъдат изминати същите километри, но ако ти трябва да ги платиш вече не си съгласен? Подкрепяш ли идеята на РУК държавата да дава по 140 000 за фотоволтаици за всеки който желае да продължи да си кара ДВГ, като тази енергия се подарява на производителите на синтетично гориво, които сега ти го продават на 100 лв но обещават след 2030 година да е много евтино и да струва само 8 лв, ако се вложат трилиони?
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Тинти, нали точно затова обяснявам, че газовите централи трябва да са до всяко училище, болница, обществена или жилищна сграда, за да не се плаща такса пренос и да няма загуби както на електрическа енергия така и на топлинна. За производството на 1 MWh електрическа енергия се отделят 2 MWh топлинна енергия НЕЗАВИСИМО ОТ ВИДА НА ГОРИВОТО! Всички са с 30% КПД. Сега тази всичката енергия се ИЗХВЪРЛЯ , а с локални електроцентрали ще се използва напълно и ще намалява нуждата от електроенергия
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    До 43 относно 41: Както и по-долу съм написал - това е твой ЛИЧЕН избор! Ти сам си изкарваш парите и как ще си ги ползваш решаваш сам. За това и хиляди пъти съм казвал не спирам никого от покупка на ЕЛ. Но да не ограничават моето право да избера ДВГ!!! Идеалният ми гараж е от поне 9 коли - реалността е, че 1 ми стига. Това, което искаме, не е това, което ни трябва. Нещата обаче се обръщат, когато говорим за публичен ресурс! Не може да плащаме прищявките на зелените кхмери!
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    към #39 ТЕЦ "мастодонтите" са строени защото там са въглищата. За това съм скептичен и към малки ТЕЦ на газ, логистиката ще оскъпява. 1 голяма мощност осигурява икономии от мащаба сравнено с няколко по-малки. Газови централи са ОК, но ние нямаме газ, а имаме въглища! С тях "проблема" е като с горивото - погледни си касовата бележка. На всеки 1 лев 0.40 ст са данъци и акцизи. Същото е и с цената на ел от ТЕЦ. А нашите ТЕЦ са стари и занемарени, те могат да бъдат по-ефективни и чисти - няма мерак!
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 41. Това си е твоето виждане за живота и нито мисля да ти се оправдавам или обяснявам, нито да те убеждавам да си промениш мнението. Този разговор сме го водили преди две години и тогава аз отстъпих и се съгласих. Както виждаш, аз не мога да направя компромис дори с буса да ми е бавен, а ти караш баничарката с 90км/ч и 100 коня ти стигат. Всеки сам си преценява с какво може да направи компромис и аз уважавам изборът ти! Моля за същото!
  • #42
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "Повече от 1000 цикъла не изкарват.Ползвам смартфон Шао ми на 3 години и ходя с зарядно в джоба."Тези телефони имат прекрасен термичен мениджмънт, поне в по-високия клас и са с течно охлаждане, но то по никакъв начин не може да се сравни с течното охлаждане нито на електромобилите, нито на батериите за съхранение на енергия и затова не може да става и дума за сравнение. Всяко едно оставяне на слънце на телефона и прегряване му скъсява живота повече от 100 цикъла еквивалент.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Всичките тия коли и тяхното приложение, които си описал могат да бъдат поети от 1. Една "баничарка", бусче, СУВ или дажеповдигнато комби може да свърши всички тези задачи. С някакви ограничения разбира се, но не кой знае колко големи... и включая къмпингуването.
  • #40
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Тесльо,вече ти отговорих,трябва да се смята кое колко струва.Не забравяй,че батериите са скъпи и са консуматив.Повече от 1000 цикъла не изкарват.Ползвам смартфон Шао ми на 3 години и ходя с зарядно в джоба.