IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои електромобили са „кралете" на възстановяване на енергията?

Тест в реални условия показа огромни разлики между отделните модели

Спирането на тежко електрическо превозно средства (EV), движещо се с висока скорост, изисква сериозни усилия. Все пак, за разлика от автомобилите с ДВГ, електрическите модели поне могат да възстановят тази енергия, за да я използват по-късно.


рекуперация


Колко точно енергия обаче възстановяват EV? Отговор на този въпрос дават експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC), които проведоха тест на три превозни средства. Те са позиционирани в бюджетния, средния и луксозен сегмент, като беше установено, че най-добрият може да възстанови до 50% от енергията при спиране.

В случая BMW i7 печели първото място, възстановявайки 26,27 кВт/ч по време на спускане по планински баварски път, докато евтината Dacia Spring е на последно място със 7,05 кВт/ч. Най-продаваният електромобил в Европа за 2023 г. - Tesla Model Y, постигна 40% възстановяване, което означава 17,6 кВт/ч.


Dacia Spring

Dacia Spring

Ефективност при изкачване: 26.35 кВт/ч на 100 км

Ефективност при спускане: -7.05 кВт/ч на 100 км

Извлечена енергия: 35%

Обща ефективност: 9.65 кВт/ч на 100 км

Ефективност по WLTP: 14.5 кВт/ч на 100 км


Tesla Model Y

Tesla Model Y


Ефективност при изкачване: 48.74 кВт/ч на 100 км

Ефективност при спускане: -17.6 кВт/ч на 100 км

Извлечена енергия: 40%

Обща ефективност: 15.57 кВт/ на 100 км

Ефективност по WLTP: 16.9 кВт/ч на 100 км


BMW i7

BMW i7 M70 xDrive

Ефективност при изкачване: 59.34 кВт/ч на 100 км

Ефективност при спускане: -26.27 кВт/ч на 100 км

Извлечена енергия: 50%

Обща ефективност: 16.54 кВт/ч на 100 км

Ефективност по WLTP: 18.5 кВт/ч на 100 км

Представянето на BMW се дължи не само до превъзходната технология на задвижването, която се очаква от кола, струващата 5 пъти повече от Dacia, но и на пиковата скорост на възстановяване на енергия при спускане. Тя е 55 кВт, което е повече, отколкото Spring може да получи от зарядна станция. Това също така се дължи и на факта, че i7 е много по-тежък, което означава генериране на повече енергия при спиране.


Dacia Spring Extreme Electric 65


В случая теглото на Spring е само 1180 кг, докато това на Tesla е 2186, а на BMW - цели 2830 кг. Благодарение на това електромобилът на Dacia консумира най-малко енергия при изкачване, а баварецът - най-много. Съответно комбинираният разход при Spring е 9,64 кВт/ч на 100 км, при Model Y - 15,57 кВт/ч на 100 км, а при i7 - 16,54 кВт/ч на 100 км.

Едновременно с този тест експертите от ADAC проведоха и лабораторни изпитания на 19 електромобила, за да видят как те се справят при условията на WLTP. Проучването показа, че EV възстановяват средно 22% от генерираната енергия при спиране в този сценарий на равна повърхност, но отново имаше някои големи разлики от кола до кола. Nio ET7 постигна най-добри резултати, като възстанови 31% от енергията си, докато Dacia Spring възстанови само 9%.

Стойности на рекуперация на енергия по WLTP:

Audi Q4 e-tron 50 - 23%, BMW i4 eDrive35 - 24%, BYD Atto 3 - 21%, Cupra Born - 16%, Dacia Spring - 9%, Hyundai Ioniq 5 - 22%, Hyundai Ioniq 6 - 29%,  MG 4 Comfort - 22%, MG 5 Longe Range - 19%, Nio ET7 - 31%, Nissan Ariya - 21%, Ora Funky Cat - 18%, Renault Kangoo - 20%, Renault Megane E-Tech - 22%, Smart #3 - 21%, Tesla Model 3 - 23%, Tesla Model S - 24%, VW ID.5 - 26%, XPeng G9 Long Range - 24%.


 

0 от 500
  • #74
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересно само защо вие срам да си пишете с никовете които пишете обикновено господа антиелектрици инженери и професори? Да не би да ви хвана срам ? Това последното разбира се беше нескопосан опит за шега. Вие сте оперирани от това чувство и целта ви е да пишете тук е за да изглеждате най-глупавите хора на света, защото обожавате хората да ви се присмиват и да ви унизяват, дори и без да са използвали и една обидна дума, като просто ви оборват глупостите с аргументи и факти. Е щом ви кефи..
  • #73
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До фуело ( преди 1 месец )
    А провери ли цената на природния газ в Булгаргаз? Продават на химичните заводи природен газ на мегават природен газ на мегаватчас, въпреки че няма да го горят. Интересно защо не продават на мегават, А цената на метана да е в килограми на час, както твърдят антиелектриките? А на бензиностанциите да се продава бензин с цена литри в час.
  • #72
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Антиелектрици инженери и така и не се научихте, че физичните закони важат и за ДВГ и за електромобилите и не правят разлика. Само във вашите глави ДВГ се захранва с мощност, а електромобилите с енергия. Само във вашите глави в батерията се зареждат киловатчаса, а литрите в резервоара са мощност която се преобразува в киловати, джаули за час или калории за час, а не са енергия в киловатчаса, джаули или калории. Живеете си в паралелна реалност с паралелни физични закони нямащи нищо общо с нашите.
  • #71
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Фуело ( преди 1 месец )
    До #71. Цена на метан 2,13 лв/кг на метан станция.
  • #70
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    МитЕ,колко киловатчаса дизел зареди в Кината?
  • #69
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    МитЕ,какви киловатчаса бълнуваш за автомобили,в киловатчаса са електромобилите.
  • #68
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 70 ( преди 1 месец )
    От доста години почти навсякъде се продава на мегаватчас(енергия), но никъде по света не се продава на мегавати или на киловати (мощност). Никъде по света енергия не се измерва в киловати. Само нашите набедени инженери и професори спорят за съществуването на перпетомобиле и енергия в киловати.
  • #67
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Шах с пешката ( преди 1 месец )
    Някакъв в коментар 18 споменава че природния газ се продава на кг или куб. в. Ами в Испания го плащам на киловати.
  • #66
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сега разбираш ли защо се пукнах от смях при 30 % наклон за 15 км изкачване на Шипка? Още повече смях с включване на втора и каране на пълна мощност за осигуряване на допълнителните 8kW необходими за изкачване. Приказките как допълнителните необходими 4kWh щели да изпразнят батерията и нямало да може да се изкачи. Как 4,5 л на час осигуряват 150 kW мощност, а 11,5 л/ч, не можели да осигурят повече от 75 kW дали не съм се гаргарил с вас, докато ви ОСТАВИХ да ВЯРВАТЕ, че го правите с мен?
  • #65
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При 7,5 л/100 и 150км/ч 112kW входяща мощност при движение по магистралата. При ИЗКАЧВАНЕ на Шипка при разход 15л на 100 и 30 км/ч входяща мощност 45kW . Коя е по-голямата мощност? По вашата логика в първия случай входящната мощност била 75 kW на магистралата, защото от 7,5 л повече не могат да се получат, А при изкачване на Шипка входящата мощност била 150 kW от 15 l. Сега осъзнаваш ли че колкото повече знаеш толкова повече осъзнаваш колко малко знаеш и си знаел? Както и за енергията 4kWh