IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои електромобили са „кралете" на възстановяване на енергията?

Тест в реални условия показа огромни разлики между отделните модели

Спирането на тежко електрическо превозно средства (EV), движещо се с висока скорост, изисква сериозни усилия. Все пак, за разлика от автомобилите с ДВГ, електрическите модели поне могат да възстановят тази енергия, за да я използват по-късно.


рекуперация


Колко точно енергия обаче възстановяват EV? Отговор на този въпрос дават експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC), които проведоха тест на три превозни средства. Те са позиционирани в бюджетния, средния и луксозен сегмент, като беше установено, че най-добрият може да възстанови до 50% от енергията при спиране.

В случая BMW i7 печели първото място, възстановявайки 26,27 кВт/ч по време на спускане по планински баварски път, докато евтината Dacia Spring е на последно място със 7,05 кВт/ч. Най-продаваният електромобил в Европа за 2023 г. - Tesla Model Y, постигна 40% възстановяване, което означава 17,6 кВт/ч.


Dacia Spring

Dacia Spring

Ефективност при изкачване: 26.35 кВт/ч на 100 км

Ефективност при спускане: -7.05 кВт/ч на 100 км

Извлечена енергия: 35%

Обща ефективност: 9.65 кВт/ч на 100 км

Ефективност по WLTP: 14.5 кВт/ч на 100 км


Tesla Model Y

Tesla Model Y


Ефективност при изкачване: 48.74 кВт/ч на 100 км

Ефективност при спускане: -17.6 кВт/ч на 100 км

Извлечена енергия: 40%

Обща ефективност: 15.57 кВт/ на 100 км

Ефективност по WLTP: 16.9 кВт/ч на 100 км


BMW i7

BMW i7 M70 xDrive

Ефективност при изкачване: 59.34 кВт/ч на 100 км

Ефективност при спускане: -26.27 кВт/ч на 100 км

Извлечена енергия: 50%

Обща ефективност: 16.54 кВт/ч на 100 км

Ефективност по WLTP: 18.5 кВт/ч на 100 км

Представянето на BMW се дължи не само до превъзходната технология на задвижването, която се очаква от кола, струващата 5 пъти повече от Dacia, но и на пиковата скорост на възстановяване на енергия при спускане. Тя е 55 кВт, което е повече, отколкото Spring може да получи от зарядна станция. Това също така се дължи и на факта, че i7 е много по-тежък, което означава генериране на повече енергия при спиране.


Dacia Spring Extreme Electric 65


В случая теглото на Spring е само 1180 кг, докато това на Tesla е 2186, а на BMW - цели 2830 кг. Благодарение на това електромобилът на Dacia консумира най-малко енергия при изкачване, а баварецът - най-много. Съответно комбинираният разход при Spring е 9,64 кВт/ч на 100 км, при Model Y - 15,57 кВт/ч на 100 км, а при i7 - 16,54 кВт/ч на 100 км.

Едновременно с този тест експертите от ADAC проведоха и лабораторни изпитания на 19 електромобила, за да видят как те се справят при условията на WLTP. Проучването показа, че EV възстановяват средно 22% от генерираната енергия при спиране в този сценарий на равна повърхност, но отново имаше някои големи разлики от кола до кола. Nio ET7 постигна най-добри резултати, като възстанови 31% от енергията си, докато Dacia Spring възстанови само 9%.

Стойности на рекуперация на енергия по WLTP:

Audi Q4 e-tron 50 - 23%, BMW i4 eDrive35 - 24%, BYD Atto 3 - 21%, Cupra Born - 16%, Dacia Spring - 9%, Hyundai Ioniq 5 - 22%, Hyundai Ioniq 6 - 29%,  MG 4 Comfort - 22%, MG 5 Longe Range - 19%, Nio ET7 - 31%, Nissan Ariya - 21%, Ora Funky Cat - 18%, Renault Kangoo - 20%, Renault Megane E-Tech - 22%, Smart #3 - 21%, Tesla Model 3 - 23%, Tesla Model S - 24%, VW ID.5 - 26%, XPeng G9 Long Range - 24%.


 

0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #84 TurboРазхода на гориво ти го засякох на компютъра на автомобила.При движение през Шипка 15 л/100 на изкачване и 3 л/100 на слизане.Средно 9л/100.На магистрала с 100 км/ч разхода е около 5л/100,при 140км/ч вече е 6л/100.Дори и да е повече,да речем 7-8 л/100 пак е по малко от 9 л/100..... #88 TurboОт 15 л можеш да получиш около 150 квт мощност.На изхода на двигателя ще се получат около 60 квт при 40 % кпд.20:59 04.12.2021 ...
  • #45
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Цитати по темата ( преди 1 месец )
    "#147 TurboАз ти ги изчислих,тесльо.При 140 км/ч на магистрала мощността е 37,8 квт.Как успя от 7,5 л/100 да извадиш 112,5 квт мощност?Дай изчисленията.16:35 05.12.2021" дали си измислям за да ги зле поставя и дали е лапсус бъркането на мощност и енергия? Статията е "Колко харчи електромобил на магистралата?" В Факти където цялата дискусия е точно по темата В статията - колко енергия е необходима за изкачване на прохода Шипка с автомобил с тегло 2т - напълно реалистичен сценарий.
  • #44
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Обещавам млъквам ( преди 1 месец )
    Дайте ми доказателство за продажба на природен газ в мегавати и млъквам. Дайте ми пример в който за да се изчисли мощност, делим друга мощност на времето и млъквам! Не ви ли прави впечатление, че дразгата се започва от гост който се опитва да манипулира, че говоря за мощност в киловатчаса? Очевидна провокация, която знае че не е вярна, но разчита да си мълча както преди И всеки път искам цитат и източник. Дотук аз съм дал десетки, а той нито един.
  • #43
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 40 ( преди 1 месец )
    Чак да сте ме обидил :-) Не се ласкайте толкова. Това ви отношение говори за вас. Включих се само да ви покажа, че бъркате, с надеждата, че ще си спазите обещанието да замълчите. Тук бих искал да видя коментари по статията, както и под всяка друга статия.
  • #42
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    Обичате да се фиксирате само върху това което ви е изгодно, нали :-) Добива на природен газ е в кубични метри, преноса на природен газ по тръбопроводи е в кубични метри, транспорт на природен газ по кораби е кубични метри, капацитета на газовите хъбове е в кубични метри. А се продава в различни единици, на различните борси, на различните континенти. Ще споделите ли актуалната цена на Природния газ от 1,79 USD на световните финансови борси в каква единица е :-)
  • #41
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 39 ( преди 1 месец )
    Ти сигурен ли си че природния газ се ползва единствено и само за отопление и затова на всички борси се продава на мегаватчас? Дали случайно не си внасяме ток от съседни държави, които произвеждат ток от природен газ, защото е по-изгодно отколкото да си го произведем в България от въглища, предвид ниските цени на природния газ в момента? Сега погледнах че за март цената на Булгаргаз за крайни клиенти е 63.69лв./MWh, което е 6,3 стотинки за киловатчас. Газов когенератор работи с над 90% КПД.
  • #40
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 39 ( преди 1 месец )
    Е така де, Какво различно съм казал? Това го твърдя пета година. Групата професори и инженери антиелектрици се опитват да ме убедят че природен газ се продава на мегавати защото няма енергия, а мощност, точно както и дизелът и всяко едно гориво. Даже миналата седмица обясняваха как 15 литра дизел имали 150 киловата мощност на 100 км при движение с 30 километра в час. Според мен противоречи на физичните закони, но те били инженери и професори и знае ли по-добре от мен. Кой е прав?
  • #39
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Извинявам се, ако съм ви обидил с отношениято си. Допуснах че така наречените антиелектрици (те си измислиха това име) пишат от ваше име. Въобще не става въпрос за случаен лапсус, А за хора които целенасочено се опитват пета година да ме убедят, че е невъзможно литър дизел да има 10 киловатачаса енергия защото горивата нямат енергия, а имат 10 kW мощност. Според тях мощността се получава като разделиш друга мощност на времето, а не енергия на време. Заявяват че са група от 7-8 инженера по ДВГ
  • #38
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    Природни газ за отопление се продава в кВч защото се ползва за отопление!!!! Дизела за котли се продава в КГ, а дизела за превозни средства в Литри! Можеш да въртиш колкото си искаш все ще ти е вътре
  • #37
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 32,33 и т.н. ( преди 1 месец )
    Когато ви се говори на вие,е редно да отговорите по същия начин.Възпитание което очевидно ви липсва.Захванал сте се за това,че разговорно хората масово използват киловат вместо киловат час и очевидно го използвате за спорове.Обясних ви просто и ясно,защо сметките ви са манипулативни. Да казвате "точка" при очевидни манипулации от ваша старана е още един пример как не искате да водите диалог, а само да се налагате. Опити за разговори с вас са откровено губене на време