Собствениците на BMW и Mini са най-доволни от своите електромобили, става ясно от проучване на агенция J.D. Power, което включва само притежатели на изцяло електрически превозни средства (BEV). В него BMW заема първо място в категория „премиум“, а Mini е лидер сред марките за масовия пазар.
Още няколко премиум електромобила - R1T и R1S на Rivian, както и Model 3 и Model Y на Tesla, отбелязаха резултат над средния резултат, докато Q4 e-tron на Audi остана на дъното на класирането заедно с два модела на Volvo - C40 Recharge и XC40 Recharge.
При масовите модели Ford Mustang Mach-E и новият Hyundai Ioniq 6 се доближиха до лидера Mini Cooper, докато на другия край на класирането се озова един от моделите, които поставиха началото на цялата модерна електрическа революция - Nissan Leaf.
Проучването на J.D. Power се провежда за четвърта поредна година, като собствениците трябва да оценят представянето на своите EV през първите 12 месеца на собственост. Те ги оценяват по фактори като пробег, цена на притежание, удоволствие от шофирането, качество и надеждност, интериорен и екстериорен стил и наличие на обществени станции за зареждане. Именно последното се оказа и най-големият проблем за участниците в допитването, които са по-малко доволни от броя зарядни станции спрямо миналогодишното проучване.
Най-вероятно това нарастващо недоволство е причината 39% от респондентите, които за първи път притежават BEV, да заявят интерес към закупуване на кола с ДВГ, в това число и стандартен хибрид. Нещо повече - 48%, са отговорили, че обмислят преминаване към PHEV (plug-in хибрид). Тези, които притежават втора или трета BEV, явно са свикнали с проблемите. Само 38% от тях биха помислили за plug-in, докато 18% са склонни да се насочат към хибрид или превозно средство с ДВГ, когато дойде момент да сменят автомобила си.
Проучването на J.D. Power обаче показва, че като цяло притежателите на на PHEV са далеч по-малко доволни от колите си, отколкото собствениците на BEV от своите. това се дължи основна на по-големите от очакваното експлоатационни разходи.