IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво трябва да знаете за рекуперацията в електромобилите

Тя добавя малко към пробега, но значително подобрява спирането на колата

Повечето електрически превозни средства са в състояние да преобразуват спирачната енергия в електрическа енергия, като по този начин допълнително повишават нивото на зареждане на батерията. Въпреки това, понякога шофьорите имат въпроси при какви условия е препоръчително да го използвате. Ето защо трябва да се вземат предвид няколко важни аспекта.


рекуперация


Често можете да чуете израза, че съвременните електрически превозни средства са оборудвани с електрически „мотор“, но тази формулировка не е много точна. Истината е, че силовите агрегати на съвременните електрически автомобили работят не само като двигател, но и като генератор.

Задвижващите механизми на електрически превозни средства приемат кинетичната енергия, която автомобилът има по време на спиране, и я преобразуват в ток, което добавя малък процент заряд към батерията. Това е и една от основните разлики между електрически мотор и двигател с вътрешно горене.

Автомобилите с двигатели с вътрешно горене по никакъв начин не използват кинетична енергия. Ето защо електрическите превозни средства, които на пръв поглед изглеждат с по-малки спирачни дискове, често спират по-добре от своите конкуренти с двигатели с вътрешно горене. Проучванията показват, че предимството на електрическите автомобили при спиране пред конвенционалните с двигатели с вътрешно горене е около 20-30%.


рекуперация


В някои водещи електрически превозни средства ефективността на регенеративното зареждане се оценява на 50%. Не мислете обаче, че рекуперацията е чудесен начин да спирате по-рядко на станциите за зареждане. Изобщо не е същото. Рекуперацията е по-скоро добър начин за запазване на пробега, когато по време на постоянно спиране можете да възстановите няколко километра.

Препоръчително е да използвате рекуперация при шофиране в градски трафик, когато трябва да спирате често на кръстовища. Когато шофирате по магистралата, трябва да намалите режима на рекуперация или да го изключите напълно (ако вашият електрически автомобил позволява това).

Теглото на автомобила също влияе върху ефективността на възстановяването: тежката кола възстановява енергия по-ефективно. Ниските температури на околната среда също ще повлияят на ефективността на регенеративното спиране. Ако навън е студено, ще се генерират доста по-ограничени количества регенеративно електричество.


рекуперация


Някои шофьори смятат, че при шофиране в града механичните спирачки почти не са необходими, тъй като регенеративното спиране позволява на електрическия автомобил да спира перфектно. Въпреки това си струва да запомните, че по време на извънредна ситуация възстановяването може да не е достатъчно, така че водачите на електрически превозни средства трябва да бъдат възможно най-внимателни и да не пренебрегват механичните спирачки.

Като цяло можем да заключим, че рекуперацията в електрическа кола не е най-ефективния вид възстановяване на енергията, но пък ви позволява да увеличите малко пробега и ви позволява да спирате много по-ефективно от конвенционалните автомобили.


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Скоро нема да си купа електро автомобил.Хем са много скъпи хем са за сноби .А и са големи "разбирачи" сиреч знаещи !
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Водач на плъгин ( преди 3 месеца )
    Доста противоречиви, направо налудничави твърдения. Например твърдението, че рекуперацията трябва да се изключи на магистралата. При силен трафик, когато засичането на лявата лента е постоянно, рекуперацията е изключително полезна, защото докато спираш, зареждаш батерията. Когато беше ремонтът на АМ Тракия, преди Ст. Загора, за 50 км рекуперацията ми добавяше повече от 50% от капацитета на батерията...
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    То има една българска, дето кара Бугати и си правеше видеоклипове из Youtube. Женена за някакъв зализан бизнесмен, но не знам как се казваха и двамата. Имаше клипче, където възмутено обясняваше, че дори с Бугати я връщали от някакъв паркинг. Явно в България като те видят със скъпа кола те пускат навсякъде.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Сабрина ( преди 3 месеца )
    Аз карам само Бугати ! Пухчо сега ще ми купи още по нов модел ! Бугати са най хубави ! Пухчо много ги харесва ама само аз ги карам той не може да се напъха вътре , ха ха много смешно ! Хайде чао !
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 и 8 ( преди 3 месеца )
    Не е точно така. Казват, че пробегът в градски условия е по-дълъг, но това е само при определени условия. Задръстванията с постоянните потегляния и спирания не са такива. Тогава разходът е по-висок като при ДВГ, защото при потегляне се хаби доста повече ток отколкото се възстановява при спиране. В града разходът е по-малък, защото се кара с по-ниски скорости, а не заради по-честите спирания. И в упътването на Теслите пише, че разходът е по-висок в задръствания.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Евала, един път да не е плюене, а да са нормални коментарите и да са свързани с данни. Весели празници!
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 3 месеца )
    Градските автобуси - два светофара и на третия потеглят на ток.
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Plaid-а регенерира близо 200 kW в track mode (може и повече ако се тества). Тайкана казват 265 kW. Тройката - 77. Като спуснеш един проход или тръгни-спри по светофарите, никак не е малко. Всяко спиране - пълнеж. Няма по-блага работа от каране градско с един крак. Хубаво нещо са перата зад волана за степени на рекуперация (който няма, си взима т.нар. SEXY buttons). Извънградско инерцията е по-ефективна от постоянно кламбачкане газ-реген и постоянно преобразуване на енергия от кинетична в ел.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    "Като цяло можем да заключим, че рекуперацията в електрическа кола не е най-ефективния вид възстановяване на енергията," пак половинчато написана статия, без да се споменат основните изводи. Колкото по-тежък е автомобилът и колкото по-мощни са двигателите му, толкова повече енергия може да регенерира. Точно затова Шаро се хвали, че неговия автомобил с 1000 коня който тежи над два тона, градско в задръстванията харчи 11kWh на 100 . В бъдеще за това ще стават все по-мощни
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Благодаря за загрижеността! Весели празници!