Mazda потвърди намеренията си да се утвърди като производител на премиум автомобили. Марката се готви да напусне сегмента на достъпните автомобили (с цена под 30 000 долара), като това ще стане факт на един от основните пазари - този в САЩ.
Промяната вече засяга популярните модели Mazda 2 и CX-3. Базовите версии на тези превозни средства ще бъдат спрени, а останалите версии ще получат подобрени характеристики и повишени цени.
Така Mazda 2 вече ще започва от 26 990 долара, което е с 4120 долара по-скъпо от предишната базова версия, а CX-3 ще поскъпне с 3420 долара, достигайки начална цена от 30 370 долара. Тези промени изключват Mazda от конкурентния сегмент на достъпните автомобили , където продължават да доминират корейските марки Hyundai и Kia, както и MG.
Увеличението на цените се обяснява с повишената конкуренция от страна на китайските автомобилни производители и желанието на Mazda да премине в премиум сегмента. През последните 18 месеца компанията представи няколко нови луксозни SUV с цени, вариращи от 55 000 до 100 000, подчертавайки нова насока за своята стратегия.
Въпреки излизането си от достъпния сегмент, Mazda 2 и CX-3 остават важни за бизнеса на марката. Компанията продължава да подобрява моделите, добавяйки функции като адаптивен круиз контрол, автоматични спирачни системи и 18-цолови алуминиеви джанти, за да оправдае повишените цени.