IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигател на Mazda показа голяма грешка на индустрията

Без намаляване на броя на цилиндрите 2,5-литровият e-Skyactiv-G постига разход на дизел

Намаляването обема на двигателите и броя на цилиндрите е едно от основните оръжия за постигане на по-ниски вредни емисии и разход на гориво, особено при бензинови мотори, като в същото време се поддържа определено нива на производителност. Mazda обаче е единствената марка, която не се подаде на тази философия и показа, че това е остаряла технология.


Mazda e-Skyactiv-G


Как се стигна до това положение? Необходимостта да се контролират възможно най-много замърсяващите емисии на бензиновите двигатели, както и разхода на гориво, без да се намалява мощността, принудиха автомобилните производители да инсталират турбокомпресор, който да замени липсващия цилиндър.

Така голяма част от 4-цилиндровите двигатели не само загубиха един цилиндър, но също така намалиха диаметъра и хода на останалите. В същото време това не доведе до кой знае какво намаляване на теглото, тъй като се налага монтирането на допълнителни системи като като междинен охладител и директно впръскване.

Много скоро обаче това, което беше сочено като „бъдещето на двигателите“, започна да се превръща в сериозен проблем. По-малките турбомотори се оказаха не толкова надеждни, а в същото време стандартите за емисии бяха затегнати. И това принуди производителите да се завърнат към 4- или 6-цилиндрови мотори, които са комбинирани с електрифицирани системи.


Mazda e-Skyactiv-G


В Mazda никога не са били съгласни с подобен подход (намаляване на броя на цилиндрите) и това постави под съмнение бъдещето на моделите на марката. Оказва се обаче, че японците са били прави, а доказателство за това е новият 4-цилиндров двигател на Mazda3 и CX-30, който въпреки че има максимална мощност от 140 к.с., има работен обем на шестцилиндров. И най-доброто - той постига средния разход на дизел...

Неговите 2.5 литра изобщо не са типични за такова ниво на мощност, което е обичайно за 2,0-литрови двигатели или при 1.5 турбо. Японците заложиха на комбинация от отличен баланс на мощността, въртящия момент и разхода на гориво, като нарекоха този подход „правилно оразмеряване“. С 238 Нм в Mazda предпочитат да поддържат пълна и постоянна крива на въртящия момент от празен ход, а не от пиковия въртящ момент.

Електрическият мотор, който замества стартера, е с 24 V вместо 48 V, като осигурява допълнителна мощност и въртящ момент в допълнение към дезактивирането на два цилиндъра, ако работи при постоянна и ниска скорост - около 100 км/ч. Така Mazda отново доказва, че по-големият работен обем не означава задължително висок разход на гориво. Всъщност този нов двигател на Mazda има още една тайна - той е практически единственият на пазара, който няма филтър за твърди частици, защото не се нуждае от такъв, което също може да спести много проблеми.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 24 минути )
    Абе, защо всички японофили сте толкова заблудени? Скоростните кутии на Мазда са Айсин. Мазда е същия асемблатор като повечето компании. Как пък елементарен интерес към реалността не проявявате? Как оцелявате в този измислен ваш свят? Затова ли всички сте бедни като московски крепостник? Как човек като вас се оправя в реалния свят?
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 29 минути )
    Много хубава платена статия! Браво! Първо, разходът е пълна лъжа. Гори колкото дизел, но 15-годишен V6 с 2 пъти по-големи въртящ момент и мощност. Второ, в момента доста компании го правят, не само Мазда. Почти всички за 2025 ще предлагат съществуващите си двигатели със значително намалена мощност, но за разлика от Мазда, техните вървят, защото имат турбо. Двигател с турбо може да се кара и икономично, и неикономично. На Мазда също предлага избор, но между лоша икономия и нефеллна мощност.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Мацуда ( преди 35 минути )
    Заслужават уважение - сами си проектират и произвеждат двигател,скоростна кутия,диференциал,ходова част.Малко са вече такива бутикови фирми,Само Порше,Ферари,Мрцедес и Мазда си проектират и произвеждат скоростни кутии сами!Да знаете кои са истинските автопроизводители,другите са сбирщайн със скоростни кутии от ЗФ,Аисин,Фжатко..Вагенгруп си произвеждат собствени кутии,добре че взимат и от Аисин и ЗФ,За Стелантис ,там не е ясно вече кой как откъде взима,Тойота двигатели от Ямаха кирии Аисин.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 47 минути )
    На хартия постига. В реалността гори 9 на 100 при нормално каране.
  • #1
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Странен ми, хем има обем, но е много скопен. И с какъв дизел го сравняват, защото един 3.0 дизел според стила на каране разхода му започва от 5/100, но е поне 2х по мощен.