IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигател на Mazda показа голяма грешка на индустрията

Без намаляване на броя на цилиндрите 2,5-литровият e-Skyactiv-G постига разход на дизел

Намаляването обема на двигателите и броя на цилиндрите е едно от основните оръжия за постигане на по-ниски вредни емисии и разход на гориво, особено при бензинови мотори, като в същото време се поддържа определено нива на производителност. Mazda обаче е единствената марка, която не се подаде на тази философия и показа, че това е остаряла технология.


Mazda e-Skyactiv-G


Как се стигна до това положение? Необходимостта да се контролират възможно най-много замърсяващите емисии на бензиновите двигатели, както и разхода на гориво, без да се намалява мощността, принудиха автомобилните производители да инсталират турбокомпресор, който да замени липсващия цилиндър.

Така голяма част от 4-цилиндровите двигатели не само загубиха един цилиндър, но също така намалиха диаметъра и хода на останалите. В същото време това не доведе до кой знае какво намаляване на теглото, тъй като се налага монтирането на допълнителни системи като като междинен охладител и директно впръскване.

Много скоро обаче това, което беше сочено като „бъдещето на двигателите“, започна да се превръща в сериозен проблем. По-малките турбомотори се оказаха не толкова надеждни, а в същото време стандартите за емисии бяха затегнати. И това принуди производителите да се завърнат към 4- или 6-цилиндрови мотори, които са комбинирани с електрифицирани системи.


Mazda e-Skyactiv-G


В Mazda никога не са били съгласни с подобен подход (намаляване на броя на цилиндрите) и това постави под съмнение бъдещето на моделите на марката. Оказва се обаче, че японците са били прави, а доказателство за това е новият 4-цилиндров двигател на Mazda3 и CX-30, който въпреки че има максимална мощност от 140 к.с., има работен обем на шестцилиндров. И най-доброто - той постига средния разход на дизел...

Неговите 2.5 литра изобщо не са типични за такова ниво на мощност, което е обичайно за 2,0-литрови двигатели или при 1.5 турбо. Японците заложиха на комбинация от отличен баланс на мощността, въртящия момент и разхода на гориво, като нарекоха този подход „правилно оразмеряване“. С 238 Нм в Mazda предпочитат да поддържат пълна и постоянна крива на въртящия момент от празен ход, а не от пиковия въртящ момент.

Електрическият мотор, който замества стартера, е с 24 V вместо 48 V, като осигурява допълнителна мощност и въртящ момент в допълнение към дезактивирането на два цилиндъра, ако работи при постоянна и ниска скорост - около 100 км/ч. Така Mazda отново доказва, че по-големият работен обем не означава задължително висок разход на гориво. Всъщност този нов двигател на Mazda има още една тайна - той е практически единственият на пазара, който няма филтър за твърди частици, защото не се нуждае от такъв, което също може да спести много проблеми.


0 от 500
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 4 седмици )
    Не, не, ти не си ме разбрал. Или просто се опитваш да се изнижеш с подвита опашка, след като се изцепи. Нито ми пука за Мазда, нито боготворя японците. Обаче да нападаш хората, заради това, което карат, ами имаш дефицити, момче. Почни да мислиш преди да пишеш.
  • #26
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Поредната "***" статия. Имате ли редактори там? Някой, който разбира поне малко материята и да пипне поне малко автоматичния превод, така че да е ясно за какво се пише?Та, новият 4-цилиндров супер двигател на Мазда, който постига среден разход като на дизел, изглежда че е бензинов... И после бил практически единствения без DPF... Аз се сещам поне за още няколко стотин бензинови мотора без DPF, ... практически всички!
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Бате Иво ( преди 4 седмици )
    Големия обем може да се замени единствено с по голяма кубатура Всичко друго са глупости
  • #24
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 23 ( преди 4 седмици )
    Веднага се припозна като клоун, а? Не, не съм казал това, което ти си разбрал. Разбира се че има хора, които карат Мазда, но напълно разбират каква измама е. Реалисти. Хора без розови очила. Хора, които не боготворят японците по неясни причини. Но ти явно не си от тях, защото за това се изисква известен интелект.
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 22 ( преди 4 седмици )
    Сериозно, всеки човек, който кара и харесва Мазда?! Ти къф си, че да обиждаш така хората? Всеки ще кара това, което си иска, а ти можеш да си завреш мнението... знаеш къде.
  • #22
    6 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Клоун е всеки Маздаджия, който си въобразява, че кара кола. Трудно мога да се сетя за по-добро определение за тази дума.
  • #21
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Същото това форумно ми6ле пише подобни неща и за Тоyota с което показва че просто мрази тези два японски производители и им прави антиреклама или по-скоро се мъчи да направи но човекът има някакви проблеми с главата и всъщност не прави антиреклама а си прави сам реклама на ниската интелигентност. Толкова му е плоско мисленето, че не може да измисли различни неща, а пише едно и също за двете марки. Веднъж се беше оплел в лъжи, че били на майка му колите, а после уж негови. Пълен кл0ун.
  • #20
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Тук има един човек който непрекъснато плюе по Мazda и на който ще му кажа за пореден път че той никога не е имал автомобил от тази марка за да плюе по този лъжлив начин. Всички му се смеят на акъла да пише такива глупости всеки който поне малко разбира от автомобили и се интересува знае че Мазда са една марка която е с доста добро качество и си го поддържа такова през годините. Самият аз съм имал няколко Мазди приятели и познати също и никой от тях не е имал проблеми.
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    За форумните автомобилисти всичко след 80-та не става. Карам 8-годишен дизел и извънградско разхода е 5, нещо което с бензинова няма как да стане.
  • #18
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Дзвер ( преди 4 седмици )
    До #10. Глей ся, познавам Мазда. За софтуера и "полуавтономни технологии" може и да имаш право, НО в зависимост от модела и от нивото на оборудване. За гумите - сменят се... За останалото, повдигам вежда и ти се чудя. Те Мазда не са автомобили за всеки, де. А и да, благодаря ти за честитката!