IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5-те най-рискови турбомотора втора ръка

Защо даунсайзингът е такъв проблем при 10-годишните автомобили, и за кои да внимавате особено

През 2009 година в сила влезе европейският стандарт за вредни емисии Евро 5 - не просто набор от малко по-строги изисквания, а радикална промяна в самото автомобилно производство на Стария континент. За да покрият Евро 5, производителите изоставиха предпочитаните дотогава двигатели с атмосферно пълнене и масово взеха да налагат смалени като обем (оттам и терминът downsizing) мотори с принудително пълнене.
  
   
бутала, даунсайзинг, проблеми, повреди
  
   
Заради спецификите на българския пазар, ориентиран най-вече към автомобили на възраст между 10 и 15 години, тези двигатели едва сега започват масово да навлизат у нас. Което е добре за бъдещите собственици, защото вече има достатъчно информация кои малки турбоагрегати се държат прилично и кои създават повече проблеми.

Трябва непременно да направим уговорката, че "проблемен двигател" не означава двигател, който задължително ще създава ядове. Първо, поведението на един 10-годишен автомобил зависи колкото от производителя, толкова и от последвалата експлоатация и поддръжка. И второ, дори при най-"проблемните" и зле поддържани двигатели сериозни дефекти дават сравнително малка част. Все пак обаче има разлика дали тази малка част е 1% от всички двигатели от този вид на пазара, или, да кажем, 10%.


Най-проблемните турбомотори (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Караколю ( преди 1 седмица )
    Поредната пропагандица от клас "ефтинджос" До 2015 почти всички двигатели са ***,но видите ли след това вече са ОК!Извода купете си кола до 5г. да направите оборот на официалните "дилъри" а не на Дупница и Гурубляне. Обаче след 5-10г. пак ще пишат двигателите 2015-20г са *** и т.н. Имам памет и много добре помня когато ги рекламирахте тез турбобензини като върха на сладоледа,коъто ще свали дизела.Е дизела го свалиха но не те а евро политиците и зелените либерасти.ДПФ,Ад блу го съсипаха!
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "инсталира датчик за нивото на антифриза" - ахахахах е как може бе и от това да спестят. Не им е виновен даунсайзинга, виновни са че са направили всичко супер евтино.
  • #26
    7 rate up comment 0 rate down comment
    bulava ( преди 1 месец )
    най-накрая една добре написана и истинска статия
  • #25
    16 rate up comment 9 rate down comment
    23 ( преди 1 месец )
    чутовен интеуект. Тук ги няма японските мотори само защото японците както винаги се сетиха с десет години закъснение да правят даунсайзинг. Ако беше статия за атмосферни мотори, 1.8 на Тойота влизаше директно на върха. А и новия им 1.2 турбо е едно цвете...
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Шуми ( преди 1 месец )
    Пионери тук бяха от Фиат и явно добре са се справили...
  • #23
    7 rate up comment 12 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Кое е остарялото на двигателите на Тойота? Може би това, че са с вътрешно горене ли? Е да, вярно, че горят само бензин/дизел, а не бензин/дизел И масло, като германските двигатели. Обаче германците с тяхното "технологично превъзходство" много си усъвършенстваха двигателите и вече маслото се налива отделно от горивото.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бен Газара ( преди 1 месец )
    Евалля, евалля!!!
  • #21
    20 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Еми който развива технологии може да сгреши, други като Тойота пробутват двигатели със стари технологии, слагат една батерия с още по-остарели технологии , за да минат еко нормите, други се опитват с иновации, що ракети са гръмнали на руснаци и американци, докато изпратят човек в космоса. Така стават нещата. Иначе караш нова Тойота Тундра с листори ресьори като Газка от втората световна война.
  • #20
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До Eie ( преди 1 месец )
    Видял си ти нова кола, ама на снимки по списанията. Хайде стига фантазии.. Сигурен съм че и сегашната ти ако имаш изобщо кола е над 10г.
  • #19
    2 rate up comment 8 rate down comment
    1234 ( преди 1 месец )
    Такива теми коментират миналото, двг са вече ретро