IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-здравите и най-чупливите 10-годишни коли според TUV 2021

Германци и японци на върха, французи в дъното, но и няколко сериозни изненади

Коя употребявана кола си струва и от коя да стоите надалеч? Това е най-важният въпрос за българския автомобилен пазар, където 9 от 10 души избират кола втора ръка. А също и най-трудният за отговор, по две причини. Едната е, че качествата на един употребяван автомобил зависят много от това как е експлоатиран и поддържан, и са строго индивидуални. Втората е, че съществуват безброй класации за надеждност по модели, но те толкова често си противоречат, че не може да им се вярва много.
  
  
TUV
  
   
Тази на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) все пак е от най-достоверните, защото разчита не на анкети сред клиенти като повечето други, а на данни от извършените през годината технически прегледи - а те са цели 4.8 милиона. Докладът й за 2021 година вече е факт и в следващите дни ще ви запознаем с по-любопитните заключения от него, като започваме с най-важната за българския пазар категория - на автомобилите между 10- и 11-годишна възраст.

Все пак няколко неща, които да имате предвид. TUV не отчита всички възникнали повреди, а само отразените в сервизната книжка или констатираните по време на технически преглед. Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия. И накрая докладът включва само моделите, за които има достатъчно автомобили в системата на компанията - което обяснява отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са слабо популярни в Германия.


20-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):

   
  
  
В челото, както обикновено, са почти изцяло германски и японски автомобили, но докато в предишни години съотношението бе в полза на азиатците, сега е обратното. Най-челно класираният корейски модел е Hyundai i20 - на 38-о място, а най-челно класираният френски е Peugeot 107, близнакът на Toyota Aygo, което е 41-о.
  
  
Dacia Sandero 2010
Dacia Sandero, най-евтиният автомобил в Европа, има същия коефициент на надеждност като три пъти по-скъпия Ford Mondeo
   

ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: 21. Toyota Yaris, 24. Skoda Superb, 25. Opel Insignia, 26. Toyota Auris, 32. Volkswagen Tiguan, 33. BMW X6 и X5, 34. Mazda 6, 37. Ford Fiesta, 39. BMW Серия 5, 42. Skoda Octavia, 43. Opel Astra, 46. Opel Corsa, 47. BMW Серия 1, 56. Volkswagen Polo, 57. BMW Серия 3, 58. Seat Ibiza, 59. Mercedes C-class, 61. Renault Megane, 62. Honda Civic, 64. Volvo S40 и V50, 65. Audi A6, 66. Opel Zafira, 71. Suzuki SX4, 73. Mercedes GL, 74. Volkswagen Passat, 75. Peugeot 308, 77. Kia Ceed, 78. Ford Mondeo, 79. Dacia Sandero, 84. Suzuki Swift, 86. Fiat Punto, 88. Renault Clio, 90. Ford Focus.


Приятно впечатление прави представянето на най-евтиния автомобил в Европа, Dacia Sandero, която е доста пред машини като Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Seat Leon, и с абсолютно равен показател с три пъти по-скъпия Ford Mondeo.
 
   
Hyundai Tucson
Попадането на далеч не евтиния Hyundai Tucson сред последните три несъмнено е разочароващо

  
В дъното на класацията по традиция попадат френски модели, разнообразени тук от Qashqai, Tucson, Mazda 5 и произвеждания в Бразилия Volkswagen Fox.

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
91. Ford Galaxy - 31.7 коеф. (186 000 км)
92. Volkswagen Fox - 31.8 (105 000)
93. Peugeot 207 - 31.9 (107 000)
94. Renault Twingo - 32.0 (103 000)
95. Citroen C4 - 32.7 (120 000)
96. Nissan Qashqai - 32.9 (136 000)
97. Mazda 5 - 33.0 (146 000)
98. Hyundai Tucson - 34.0 (130 000)
99. Dacia Logan - 36.2 (134 000)
100. Renault Kangoo - 37.5 (137 000)

0 от 500
  • #51
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Alex ( преди 1 седмица )
    Няма как Сандеро и Логан да се разминават с много, защото това практически е една и съща кола с малка конструктивна разлика в багажното пространство.
  • #50
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Колегата по- долу е прав. Доста хора в Германия преди ТЮФ минават на преглед и си ремонтират колите, и естествено това са хората с по скъпите коли. Не е за учудване защо Дачията и Клиото са последни в класацията - със сигурност не се купуват от хора с възможности и много са служебни и обикновено се карат като за последно.
  • #49
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Кондьо ( преди 2 седмици )
    Бах маму.....много разбирачи тук!
  • #48
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Венци ( преди 2 седмици )
    Дачия Логан е танк.
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тарльо ( преди 2 седмици )
    А по какви пътища карат и в.какви сервизи подържат вярно не вярно тук не е валидна нито една класация
  • #46
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Минчо ( преди 2 седмици )
    Пичове, къде сте виждали в Германия 10 годишна кола на 70-150 хиляди км? Тези километри са на 3 годишните им коли. Горублянска класация.
  • #45
    13 rate up comment 1 rate down comment
    пропов ( преди 2 седмици )
    Почти всеки минава за подготовка в друг сервиз преди да влезе за ТЮВ. И тази класация по скоро отразява кой не го е направил. Това няма много общо с колата , а по скоро със собственика.
  • #44
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 2 седмици )
    Изминал съм от нула до пълни сто седемдесет и шест хиляди километра с мойта Toyota-Auris Hybrid За пет години и мога да кажа изключително здрав и надежден автомобил Поне още пет ще е без проблемен
  • #43
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Да направят класацията по цена на ремонтите. Ми той 10 годишния мерцедес гклас може де чупи по-малко от Сандерото ама 100 процента ремонтите му са по-сложни и много по-скъпи. Щото има голяма разлика дали ти се е счупило нещо за 10 лв или за 1000 лв. Всичко опира до пари, дори и да не се развалят тия поршета, няма да почнем да си ги купуваме като топъл хляб.
  • #42
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Тази статистика е и ок, и не. Давам прост пример, ако си сменя тампоните преди прегледа, те макар и дефектни, не влизат в статистиката