IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 10-годишни коли според TUV 2021

Германци и японци на върха, французи в дъното, но и няколко сериозни изненади

Коя употребявана кола си струва и от коя да стоите надалеч? Това е най-важният въпрос за българския автомобилен пазар, където 9 от 10 души избират кола втора ръка. А също и най-трудният за отговор, по две причини. Едната е, че качествата на един употребяван автомобил зависят много от това как е експлоатиран и поддържан, и са строго индивидуални. Втората е, че съществуват безброй класации за надеждност по модели, но те толкова често си противоречат, че не може да им се вярва много.
  
  
TUV
  
   
Тази на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) все пак е от най-достоверните, защото разчита не на анкети сред клиенти като повечето други, а на данни от извършените през годината технически прегледи - а те са цели 4.8 милиона. Докладът й за 2021 година вече е факт и в следващите дни ще ви запознаем с по-любопитните заключения от него, като започваме с най-важната за българския пазар категория - на автомобилите между 10- и 11-годишна възраст.

Все пак няколко неща, които да имате предвид. TUV не отчита всички възникнали повреди, а само отразените в сервизната книжка или констатираните по време на технически преглед. Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия. И накрая докладът включва само моделите, за които има достатъчно автомобили в системата на компанията - което обяснява отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са слабо популярни в Германия.


20-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):

   
  
  
В челото, както обикновено, са почти изцяло германски и японски автомобили, но докато в предишни години съотношението бе в полза на азиатците, сега е обратното. Най-челно класираният корейски модел е Hyundai i20 - на 38-о място, а най-челно класираният френски е Peugeot 107, близнакът на Toyota Aygo, което е 41-о.
  
  
Dacia Sandero 2010
Dacia Sandero, най-евтиният автомобил в Европа, има същия коефициент на надеждност като три пъти по-скъпия Ford Mondeo
   

ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: 21. Toyota Yaris, 24. Skoda Superb, 25. Opel Insignia, 26. Toyota Auris, 32. Volkswagen Tiguan, 33. BMW X6 и X5, 34. Mazda 6, 37. Ford Fiesta, 39. BMW Серия 5, 42. Skoda Octavia, 43. Opel Astra, 46. Opel Corsa, 47. BMW Серия 1, 56. Volkswagen Polo, 57. BMW Серия 3, 58. Seat Ibiza, 59. Mercedes C-class, 61. Renault Megane, 62. Honda Civic, 64. Volvo S40 и V50, 65. Audi A6, 66. Opel Zafira, 71. Suzuki SX4, 73. Mercedes GL, 74. Volkswagen Passat, 75. Peugeot 308, 77. Kia Ceed, 78. Ford Mondeo, 79. Dacia Sandero, 84. Suzuki Swift, 86. Fiat Punto, 88. Renault Clio, 90. Ford Focus.


Приятно впечатление прави представянето на най-евтиния автомобил в Европа, Dacia Sandero, която е доста пред машини като Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Seat Leon, и с абсолютно равен показател с три пъти по-скъпия Ford Mondeo.
 
   
Hyundai Tucson
Попадането на далеч не евтиния Hyundai Tucson сред последните три несъмнено е разочароващо

  
В дъното на класацията по традиция попадат френски модели, разнообразени тук от Qashqai, Tucson, Mazda 5 и произвеждания в Бразилия Volkswagen Fox.

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
91. Ford Galaxy - 31.7 коеф. (186 000 км)
92. Volkswagen Fox - 31.8 (105 000)
93. Peugeot 207 - 31.9 (107 000)
94. Renault Twingo - 32.0 (103 000)
95. Citroen C4 - 32.7 (120 000)
96. Nissan Qashqai - 32.9 (136 000)
97. Mazda 5 - 33.0 (146 000)
98. Hyundai Tucson - 34.0 (130 000)
99. Dacia Logan - 36.2 (134 000)
100. Renault Kangoo - 37.5 (137 000)

0 от 500
  • #35
    23 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 3 години )
    Абсолютно неадекватна класация . Значи смяна на 3 крушки , накладки и амортисьори на Дачия за общо 300-400 лв , прави по лош резултат от два ремонта на DSG и скъсана верига за 12 000 лв на ФВ Сироко ? Пежо 207 , което е в дъното тук е на първо място по надеждност в подобна класация в Англия
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Попарчо ( преди 3 години )
    Корса
  • #33
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Ха ха ( преди 3 години )
    Ъи да еидиш немдка класация и дичкуту немски глокник е челото, голям смях, от кумова срсма турили някоя японка ( дето на вдички заедно им разказва играта)....
  • #32
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мен най много ме изненадва като цяло ниската надеждност на Мерцедес. Навремето уж бяга най добрите.Не знам нарочно ли ги правят да се чупят или какво? Чувал съм какви ли не истории. И много хора се оплакват. Чисто нови Мерцедеси за по над 100 бона влизат в сервиз.Много е странно защото на външен вид изглеждат супер. Просто имат вид на много добре направени коли и параметрите им са много добри. Обаче на пазара втора ръка се обезценяват бързо което значи че има нещо гнило. Защо така?
  • #31
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    TUV е немския технически преглед, строг и точен ако са германци и по между пръсите ако е турски, и няма за цел да направи пълен отчет колко би ви струвала подръжката на всеки един модел за да се ориентирате по него коя кола и на колко км да си я купите. Статистиката не е целта а продукт на неговата дейност. Имайте предвид че някои марки (като Киа) стимулират клиентите си да минат първо през техния си сервиз (особено докато е в гаранция) за да пооправят някои дефекти преди да отиде колата в TUV
  • #30
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Таз година ракията добре стана, ще има черпене в сервиза
  • #29
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #29 май и ти не можеш да си разбереш какво казваш... здраве да е
  • #28
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #25 ми не е вярно това. Поддръжката е важна и трябва да се гледа при покупка, НО ако доден модел е заодски податлив на дефекти и се чупи под път и над път.. ако ще и най-големия педант да я е ГЛЕДАЛ както обичат някои да казват все едно.. бок..лук ще си е.
  • #27
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 19 ти май не схващаш какво ти е написал колегата. ТУВ са нещо като нашите годишни прегледи,гледат за износени накладки,дискове/спирачки/,теч от някоя гарнитура,фарове,мигачи,габарити и осветление на номера,боята,ръждата,протекли амортисьори и счупени пружини и точка.Значи колата можеш да я забуташ с двигател и скоростна кутия без масла с акумулатор за да ти работи електриката и всичко е ОК. обаче че може и дефектира на пътя заради проблеми със скъпо обслужвани агрегати това не е проблем,смях
  • #26
    15 rate up comment 3 rate down comment
    АБВ потребител ( преди 3 години )
    Вярно е аз карах един такъв Мерцедес Б класа и ме останах доволен постоянно се чупеше нещо