Вече ви запознахме с класацията на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) за надеждност на 10-11-годишните автомобили. Ето и какво казва докладът за 2021 година за колите на 8-9 години, тоест производство 2011-2012. Като цяло - и противно на убеждението на много хора - автомобилите в последните години стават все по-надеждни, подчертава докладът. При 8-9-годишните най-често констатираните проблеми са относително дребни: помътнели фарове (5.5%), изгорели задни светлини (5.3%), повредени гарнитури и загуба на масло (4.4%), повреди по окачването (3.6%), спирачни дискове (2.7%). Делът на по-тежките и скъпи за отстраняване дефекти е далеч по-скромен: електронен блок за управление на двигателя (1.4%), кормилна уредба (0.2%), валове, клапани и бутала (0.1%), ръжда (0.1%).
20-те най-надеждни коли на 8-9 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):
Това са първите образци от второто поколение на Meriva, построено върху съвместната платформа на GM и Fiat, и сглобявано в Сарагоса. Коефициентът на повреди при 8-9-годишните автомобили е 15.1, при среден пробег от 89 000 км. За отбелязване е, че построеният върху същата платформа Fiat Punto е 105-и.
По-надолу в класирането прави впечатление чувствително подобреното представяне на по-големите кросоувъри на BMW - от X3 до X6, които след дълъг престой в долната половина на таблицата сега влизат в Топ 30. Приятна изненада е и 40-ото място на Citroen C4 - очевидно второто поколение, дебютирало на пазара през 2011, е по-старателно сглобено от първото, което бе неизменно в дъното на таблицата. Дори и сега С4 e с 43 места по-напред от построеното на същата платформа Peugeot 308, и с 54 позиции пред братовчеда си C4 Picasso.
Втората генерация на Citroen C4 е най-челно класираната френска кола в категорията 8-9-годишни. С коефициент 17.8, С4 попада в зелената зона и изпреварва модели като Mercedes C-class и Toyota Avensis
ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ:
22. Toyota RAV4, 24. BMW X3 и X4, 25. Skoda Yeti, 26. VW Golf, 28. Volvo XC60, 29. BMW X5 и X6, 30. Toyota Auris, 31. Opel Astra, 32. Mazda 6, 35. Mercedes E-Class, 38. Suzuki Swift, 40. Citroen C4, 41. Mercedes C-Class, 42. Mercedes A-Class, 43. Skoda Superb, 46. BMW Серия 3, 49. VW Polo, 50. BMW Серия 1, 51. Opel Insignia, 55. Toyota Yaris, 60. VW Caddy, 61. Skoda Fabia, 62. Ford Focus, 63. Fprd Fiesta, 64. Opel Corsa, 66. Kia Sportage, 70. Skoda Octavia, 72. Honda Civic, 75. Opel Zafira, 76. Seat Ibiza, 77. BMW Серия 5, 79. Seat Leon, 83. Peugeot 308, 84. Hyundai i30, 86. Nissan Juke, 89. VW Tiguan, 90. Citroen C3, 91. VW Passat, 95. Nissan Qashqai, 96. Kia Ceed, 98. Ford Mondeo, 99. Renault Megane, 100. Dacia Duster, 101. Fiat 500, 102. Peugeot 207.
На дъното е обичайната пъстра тълпа от нискобюджетни модели, идващи от Франция, Румъния, Италия и Корея. Очевадното изключение е VW Passat CC, който затвърждава репутацията си на неособено надежден автомобил въпреки солидната си цена. СС се представя по-зле дори от обикновения Passat, който е на недотам престижната 91-а позиция. Tiguan и Sharan също са след 80-о място и помрачават приличното представяне на останалите модели на VW.
Попадането на далеч не евтиния Passat CC в една и съща група с Fiat Punto, Kia Picanto и Dacia Logan не е много добър резултат за завода на VW в Емден
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
103. VW Passat CC - 28.1 (144 000 км)
104. Ford Galaxy - 28.4 (161 000 км)
105. Fiat Punto - 29.0 (99 000 км)
106. Renault Clio - 29.2 (95 000 км)
107. Kia Picanto - 29.7 (80 000 км)
108. Fiat Panda - 31.0 (91 000 км)
109. Renault Twingo - 31.3 (86 000 км)
110. Dacia Sandero - 31.8 (95 000 км)
111. Renault Kangoo - 34.1 (119 000 км)
112. Dacia Logan - 34.4 (117 000 км)