IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните коли на 8-9 години според TUV 2021

Приятни изненади от Mitsubishi, BMW и Citroen, неприятна от някои модели на VW

Вече ви запознахме с класацията на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) за надеждност на 10-11-годишните автомобили. Ето и какво казва докладът за 2021 година за колите на 8-9 години, тоест производство 2011-2012. Като цяло - и противно на убеждението на много хора - автомобилите в последните години стават все по-надеждни, подчертава докладът. При 8-9-годишните най-често констатираните проблеми са относително дребни: помътнели фарове (5.5%), изгорели задни светлини (5.3%), повредени гарнитури и загуба на масло (4.4%), повреди по окачването (3.6%), спирачни дискове (2.7%). Делът на по-тежките и скъпи за отстраняване дефекти е далеч по-скромен: електронен блок за управление на двигателя (1.4%), кормилна уредба (0.2%), валове, клапани и бутала (0.1%), ръжда (0.1%).


20-те най-надеждни коли на 8-9 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):


      
     
По-надолу в класирането прави впечатление чувствително подобреното представяне на по-големите кросоувъри на BMW - от X3 до X6, които след дълъг престой в долната половина на таблицата сега влизат в Топ 30. Приятна изненада е и 40-ото място на Citroen C4 - очевидно второто поколение, дебютирало на пазара през 2011, е по-старателно сглобено от първото, което бе неизменно в дъното на таблицата. Дори и сега С4 e с 43 места по-напред от построеното на същата платформа Peugeot 308, и с 54 позиции пред братовчеда си C4 Picasso.
  
  
Citroen C4, 2012, TUV
Втората генерация на Citroen C4 е най-челно класираната френска кола в категорията 8-9-годишни. С коефициент 17.8, С4 попада в зелената зона и изпреварва модели като Mercedes C-class и Toyota Avensis


ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ:
22. Toyota RAV4, 24. BMW X3 и X4, 25. Skoda Yeti, 26. VW Golf, 28. Volvo XC60, 29. BMW X5 и X6, 30. Toyota Auris, 31. Opel Astra, 32. Mazda 6, 35. Mercedes E-Class, 38. Suzuki Swift, 40. Citroen C4, 41. Mercedes C-Class, 42. Mercedes A-Class, 43. Skoda Superb, 46. BMW Серия 3, 49. VW Polo, 50. BMW Серия 1, 51. Opel Insignia, 55. Toyota Yaris, 60. VW Caddy, 61. Skoda Fabia, 62. Ford Focus, 63. Fprd Fiesta, 64. Opel Corsa, 66. Kia Sportage, 70. Skoda Octavia, 72. Honda Civic, 75. Opel Zafira, 76. Seat Ibiza, 77. BMW Серия 5, 79. Seat Leon, 83. Peugeot 308, 84. Hyundai i30, 86. Nissan Juke, 89. VW Tiguan, 90. Citroen C3, 91. VW Passat, 95. Nissan Qashqai, 96. Kia Ceed, 98. Ford Mondeo, 99. Renault Megane, 100. Dacia Duster, 101. Fiat 500, 102. Peugeot 207.


На дъното е обичайната пъстра тълпа от нискобюджетни модели, идващи от Франция, Румъния, Италия и Корея. Очевадното изключение е VW Passat CC, който затвърждава репутацията си на неособено надежден автомобил въпреки солидната си цена. СС се представя по-зле дори от обикновения Passat, който е на недотам престижната 91-а позиция. Tiguan и Sharan също са след 80-о място и помрачават приличното представяне на останалите модели на VW.
  
  
Volkswagen Passat CC 2012, TUV
Попадането на далеч не евтиния Passat CC в една и съща група с Fiat Punto, Kia Picanto и Dacia Logan не е много добър резултат за завода на VW в Емден


ПОСЛЕДНИТЕ 10:
103. VW Passat CC - 28.1 (144 000 км)
104. Ford Galaxy - 28.4 (161 000 км)
105. Fiat Punto - 29.0 (99 000 км)
106. Renault Clio - 29.2 (95 000 км)
107. Kia Picanto - 29.7 (80 000 км)
108. Fiat Panda - 31.0 (91 000 км)
109. Renault Twingo - 31.3 (86 000 км)
110. Dacia Sandero - 31.8 (95 000 км)
111. Renault Kangoo - 34.1 (119 000 км)
112. Dacia Logan - 34.4 (117 000 км)

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Реното ( преди 4 години )
    Реното е една от най здравите и икономични коли на които познавам двигателите на Макларан се използват във Формула 1а до номер 4 който е неуравновесен психически и неосведомен интелектуално да си мълчи
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до някъде съм съгласен че автомобили висок клас може да имат по-добър коефицент, но също така е вярно че навъртат много км , защото са служебни, таксита, убер .... В испания познавам хора които , навъртат по 100хил/годишно.... Та малко ме топли че са здрави , след като ще в мобилето ще са на 5-600хил нагоре
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И аз тъй "набутах" се с една 4 годишна кола на 156хил. км но се успокоявам че наливам пари в "нова" кола , а не в 10-15 годишен милионник. За сега смених консумативи и ремък, 2 гуми, на път са амортисьори, и за догодина се ослушвам за акумулатора, щот е S/S и не знам колко са го мъчили, пък гледам един свестен стига и надминава 200? и тамън ще се обадят и другите 2 гуми, пък те 17-ки пущините.
  • #10
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Онзи колега е прав. Когато си купуваш кола на 150 хл. км., най-страшно е да чуеш "Много е здрава, досега нищо не съм сменял". Това значи, че ти ще смениш всичко в рамките на 2 г.
  • #9
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Германските автомобили много се карат и много издържат. Японските по-малко се карат и въпреки това са среднисти в най-добрия случай. Кашкай вечно е в дъното на класацията, а Сивик го гони. А на форумните Айнщайни мнението им за немското идва от 20-годишни бракми, трета употреба нов внос.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Хи хи ( преди 4 години )
    Пффффф ТЮФ смехурковците ....пак все немски дръгели...голям майтап и тук таме сложили истински коли....
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ле ле, цървулите се самуспокояват!
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Принцип 1 ( преди 4 години )
    Поради същата причина е по добре нов автомобил да се купува от последната година за дадения модел. Или да е фейслифтова версия. Последните произведени бройки от даден модел винаги са най надеждни защото инженерите вече са отстранили почти всички проявили се дефекти след като автомобилите сумарно са навъртяли стотици милиони и милиарди километри може да се каже че са преминали най тежкият тест.Една кола за да си проличи дали е добре направена трябва да минат много години.
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Принцип 1 ( преди 4 години )
    Най здрави са колите втора употреба с пробег. И в това е напълно закономерно защото от инженерна гледна точка ако в една машина има заложени сериозни дефекти и недостатъци те почти винаги се проявяват в първите 30% от нейния експлоатационен живот. След като тези проблеми бъда отстранени машината става много по надеждна и няма от какво да се тревожим. Достатъчно е да се сменят редовно консумативите.
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 1 ( преди 4 години )
    Ми, ти чии го дириш тука? Стой си при аверите, за които си писал!!