"Какъвто искате цвят, стига да е черен", казвал Хенри Форд за своя знаменит Model T. Това е първият пример за извечната война, която се води между производители и клиенти. Производителят, естествено, се стреми да спести колкото е възможно повече, без обаче да създаде у клиентите лошо отношение към марката.
Съвременната автомобилна промишленост е пълна с примери за икономии, които далеч не са толкова безобидни и после излизат през носа на нищо неподозиращите собственици. Очевидната тенденция е автомобилите да се правят все по-сложни за ремонт. Ето някои от най-често срещаните доказателства.
10 икономии на производителя за сметка на клиента (ГАЛЕРИЯ):
Алуминиевите блокове на цилиндрите без втулки намаляват масата на мотора. Такава конструкция има и други плюсове: алуминият има по-висока топлопроводимост от чугуна, без да има съществена разлика в коефициента на разширение. Стените на цилиндъра в такъв мотор се покриват с никасил (сплав от никел, алуминий и карбидни съединения) или с алусил (с високо съдържание на силиций). Показателите на такъв двигател са отлични - той е лек, има отлична геометрия на цилиндрите заради минималните топлинни деформации. Само че ако се наложи основен ремонт, единственото решение е да се използват втулки. Което оскъпява ремонта с около 1000 лева и повече в сравнение с аналогичен чугунен агрегат.