IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 икономии на производителите, които са за сметка на купувача

От алуминиевите блокове до светодиодните фарове: "хитростите", които могат да ви излязат скъпо

"Какъвто искате цвят, стига да е черен", казвал Хенри Форд за своя знаменит Model T. Това е първият пример за извечната война, която се води между производители и клиенти. Производителят, естествено, се стреми да спести колкото е възможно повече, без обаче да създаде у клиентите лошо отношение към марката.
Съвременната автомобилна промишленост е пълна с примери за икономии, които далеч не са толкова безобидни и после излизат през носа на нищо неподозиращите собственици. Очевидната тенденция е автомобилите да се правят все по-сложни за ремонт. Ето някои от най-често срещаните доказателства.


10 икономии на производителя за сметка на клиента (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #12
    16 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 5 месеца )
    Аз лично карам вече втори Форд Фокус от няколко години, минавам по около 18-19 хил.км на година и темата за ремонтите ми е много чужда. На първият Форд Фокус за 3,5 г., бях сменил само една биалета и две крушки, а сегашният ми Фокус, закупен нов, нищо, даже и чистачките му не са за смяна вече 3-та.год. Обслужването филтри и масло, антифриз и течност за чистачките не ги броя. Чудя се какво е това постоянно да висиш в някои сервиз и винаги да не си сигурен в колата си. Сигурно е ужасно.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    рено.БъГъ ( преди 5 месеца )
    Айде напнете се още малко и ще залеем с минуси целия пазар...опс, ко рекох пак!?
  • #10
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Явно корейците са адски зле щом трябва на 100 хил да се прави ремонт на двигател. Стандартно това се случва след 400 хил. Повечето от тези икономии водят и до драстично намаляване на дефектите. Като цяло сумите, платени за ремонт от потребителите са по-малки. Само бай Ганьо има проблем с нови коли на 350 хил.с километражи на 120 хил.
  • #9
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Светодиоден ( преди 5 месеца )
    Ако светодиоден мигач, стоп или габарит изгори, значи е зле проектиран. Такова изделие трябва да издържа на практика повече от останалите компоненти в автомобила. От лакомия понякога слагат неоразмерени по-евтини диоди, които в жегите прегряват и след това губят от яркостта си.
  • #8
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Периодичен ( преди 5 месеца )
    Перриодична подмяна на заглушителя? Колко често? С оригинални такива съм на 350 хил. км, та се притеснявам - ако ще трябва да ги сменям на всеки половин милион км, да си търся друга кола?
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    #4 ( преди 5 месеца )
    хехе, че българският пазар да не е по-различен бе
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Общо взето от години правилото е Франция и Америка измисля глезотиите и икономиите и после всички копират от тях. Да Рено смениха централния сноп проводници с мултиплексна шина за пръв път в света, което беше дебилно. Но другите марки, включително ВАГ ги последваха.
  • #5
    9 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вярно е, че компаниите спестяват по начини, които не са в изгода на потребителя, но някои от изброените са абсурдни. Марката, която изгърбва клиента най-много, е Мазда. При нея почти всичко е имитация.
  • #4
    11 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Личи си, че статията е руска, където бедният дворянин е свикнал да си поправя всичко сам на коли по 500 хил. км, за които западният свят отдавна е забравил...
  • #3
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 месеца )
    отново се доказва, че т.нар. "коли" на рено излизат дефектни още от чертожната маса и завода!