IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 икономии на производителите, които са за сметка на купувача

От алуминиевите блокове до светодиодните фарове: "хитростите", които могат да ви излязат скъпо

"Какъвто искате цвят, стига да е черен", казвал Хенри Форд за своя знаменит Model T. Това е първият пример за извечната война, която се води между производители и клиенти. Производителят, естествено, се стреми да спести колкото е възможно повече, без обаче да създаде у клиентите лошо отношение към марката.
Съвременната автомобилна промишленост е пълна с примери за икономии, които далеч не са толкова безобидни и после излизат през носа на нищо неподозиращите собственици. Очевидната тенденция е автомобилите да се правят все по-сложни за ремонт. Ето някои от най-често срещаните доказателства.


10 икономии на производителя за сметка на клиента (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Никъде не пише, че двигателите на корейците имат нужда от ремонт на 100 000 км.! Ако беше чел, нямаше да пиешеш простотии. Става въпрос за реглаж на клапани,защото са без хидравлични компенсатори и се изисква регулиране на клапаните ръчно след определени километри. Нищо по двигателя не се сменява. Мисля,че този е двигателят на Хюндай Елантра такситата,които изкарват по 1 млн. километра без ремонт.
  • #11
    16 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 8 месеца )
    Аз лично карам вече втори Форд Фокус от няколко години, минавам по около 18-19 хил.км на година и темата за ремонтите ми е много чужда. На първият Форд Фокус за 3,5 г., бях сменил само една биалета и две крушки, а сегашният ми Фокус, закупен нов, нищо, даже и чистачките му не са за смяна вече 3-та.год. Обслужването филтри и масло, антифриз и течност за чистачките не ги броя. Чудя се какво е това постоянно да висиш в някои сервиз и винаги да не си сигурен в колата си. Сигурно е ужасно.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    рено.БъГъ ( преди 8 месеца )
    Айде напнете се още малко и ще залеем с минуси целия пазар...опс, ко рекох пак!?
  • #9
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Явно корейците са адски зле щом трябва на 100 хил да се прави ремонт на двигател. Стандартно това се случва след 400 хил. Повечето от тези икономии водят и до драстично намаляване на дефектите. Като цяло сумите, платени за ремонт от потребителите са по-малки. Само бай Ганьо има проблем с нови коли на 350 хил.с километражи на 120 хил.
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Светодиоден ( преди 8 месеца )
    Ако светодиоден мигач, стоп или габарит изгори, значи е зле проектиран. Такова изделие трябва да издържа на практика повече от останалите компоненти в автомобила. От лакомия понякога слагат неоразмерени по-евтини диоди, които в жегите прегряват и след това губят от яркостта си.
  • #7
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Периодичен ( преди 8 месеца )
    Перриодична подмяна на заглушителя? Колко често? С оригинални такива съм на 350 хил. км, та се притеснявам - ако ще трябва да ги сменям на всеки половин милион км, да си търся друга кола?
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    #4 ( преди 8 месеца )
    хехе, че българският пазар да не е по-различен бе
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Общо взето от години правилото е Франция и Америка измисля глезотиите и икономиите и после всички копират от тях. Да Рено смениха централния сноп проводници с мултиплексна шина за пръв път в света, което беше ***. Но другите марки, включително ВАГ ги последваха.
  • #4
    9 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Вярно е, че компаниите спестяват по начини, които не са в изгода на потребителя, но някои от изброените са абсурдни. Марката, която изгърбва клиента най-много, е Мазда. При нея почти всичко е имитация.
  • #3
    11 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Личи си, че статията е руска, където бедният дворянин е свикнал да си поправя всичко сам на коли по 500 хил. км, за които западният свят отдавна е забравил...