IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 3-годишни коли според TUV 2021

Качествен скок за Renault, и за пръв път без Toyota в Топ 30

Много хора са категорични, че най-разумна е покупката на автомобил на 2-3 години. При нея си спестявате огромната обезценка, която настъпва още с излизането на новия автомобил от шоурума. Но в същото време получавате кола, която все още е актуална на пазара, може би дори е в гаранция и със сигурност не е стигнала предвидения от производителя ресурс на основните агрегати.
След като ви представихме заключения от доклада на TUV за 2021 година в категориите 10-11, 8-9, 6-7 и 4-5 години, идва време да приключим с данните за колите на 2-3 години, тоест произведени през 2017-2018. За да състави доклада си, германската Асоциация за технически прегледи е инспектирала 8.77 милиона автомобила. Както ще видите, при най-младите коли на пазара разликите са съвсем малки. Другото, което TUV констатира, е, че броят на дефектите като цяло намалява с всяка следваща година.
   
   
20-те най-надеждни автомобила на 2-3 години (ГАЛЕРИЯ):


    
    
Най-впечатляваща в тази категория е миграцията в посока нагоре на Renault. В зелената зона освен традиционно стабилния Captur попада и Scenic, близо зад тях са Twingo и Megane, а в червеното остава само лекотоварното Kangoo.
Нагоре в таблицата са се придвижили и повечето модели на Kia. За сметка на това Toyota, която допреди няколко години доминираше в класациите на TUV, сега не успява да вкара нито една кола в Топ 30. Честта на Япония малко изненадващо се защитава от модели на Suzuki, Mitsubishi и Mazda.
    
     
Renault Scenic
Новото поколение на Scenic се присъединява към Captur в зелената зона на класирането, Twingo и Megane също се изкачват забележимо нагоре
 
    
ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ МОДЕЛИ:

В зелената зона: 21. Audi Q5, 22. Suzuki SX4, 25. Honda Jazz, 27. Audi A3, 28. Renault Captur, 31. Renault Scenic, 32. Kia Rio, 33. Audi A6 и A7, 34. Toyota RAV4, 35. Volvo V40, 36. Seat Ateca, 37. Toyota Yaris, 39. Toyota Avensis, 40. VW Polo, 41. Mazda 2, 42. Ford EcoSport, 43. Citroen C3, 45. Porsche Cayenne, 46. Audi A4, 47. VW Golf, 48. BMW X1, 49. Peugeot 208, 50. VW Tiguan, 51. Toyota Auris, 52. Hyundai i20
В жълтата зона: 54. Nissan Qashqai,  57. BMW Серия 1 и 2, 58. Skoda Fabia, 60. BMW Серия 5 и 6,  61. Opel Astra, 62. BMW Серия 2 Active Tourer, 64. Volvo XC60, 65. Skoda Rapid, 67. Opel Zafira, 68. Kia Ceed, 69. Renault Megane, 70. Volvo S60, 72. Mazda 3, 73. Seat Ibiza, 74. Opel Corsa, 74. VW Up, 77. VW Touareg, 78. BMW X3 и X4, 79. Mazda CX-5, 80. MINI Hatch, 83. Fiat 500
В оранжевата зона: 84. Peugeot 308, 85. Skoda Yeti, 87. VW Touran, 88. Kia Sportage, 90. Honda Civic, 91. Ford Fiesta, 92. Peugeot 2008, 93. Renault Clio, 94. Skoda Octavia, 95. Seat Leon, 96. Nissan Juke, 100. BMW Серия 3 и 4, 101. Suzuki Swift, 104. Ford Focus
В червената зона: 106. VW Caddy, 108. VW Passat, 109. Skoda Superb, 110. Nissan X-trail, 112. Hyundai Tucson, 113. BMW X5 и X6, 115. Fiat Panda, 116. VW Sharan, 117. Dacia Sandero, 118. Mazda 6
     
      
Ford Mondeo 2017
Попадането на трите най-скъпи модела на европейския Ford в последната десетка не е много окуражаващо
  
  
В абсолютното дъно на таблицата доминират две марки. За Dacia, най-евтината марка на европейския пазар, попадането на четири модела сред последните 10 е разбираемо. Но е доста учудващо присъствието на цели три автомобила на Ford - при това от най-скъпите в гамата (Mondeo, S-Max и Galaxy). Focus, Fiesta и Ka+ са в оранжевата зона, и само бюджетният градски кросоувър EcoSport отсрамва марката с прилично класиране.
   
    
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
119. Citroen Berlingo - 8.8 коефициент (51 000 км)
120. Citroen C4 Cactus - 8.9 (42 000)
121. Ford Mondeo - 9.0 (74 000)
122. Ford S-Max - 9.9 (69 000)
123. Renaut Kangoo - 9.9 (47 000)
124. Dacia Dokker - 10.0 (46 000)
125. Dacia Logan - 10.4 (56 000)
126. Ford Galaxy - 10.4 (66 000)
127. Fiat Punto - 10.5 (40 000)
128. Dacia Lodgy - 10.9 (48 000)
129. Dacia Duster - 11.1 (41 000)

0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 3 години )
    Не видях Toyota Prius на кое място е? Винаги я пропускат немците.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Трети анонимен ( преди 3 години )
    Нито едно BMW в тази класация.
  • #34
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 3 години )
    Който и сайт да търсиш, където и да е по света - рено винаги заема последните места или въобще го няма в класации за здравина и надеждност!
  • #33
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тва да гледаш немска класация за коли е като да гледаш севернокорейска за свободата на словото.Има един сайт, казва се CarReliabilityIndex и там нещата изглеждат доооста по-различно ;)
  • #32
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Германец ( преди 3 години )
    Toyota Verso от магазина.40 000 км на година.Вече сме на 150 000 км.Една крушка,накладки и дискове.Бюджетен вариант 1,6 атмосферен двигател.Два леки удара отпред,животинки.Консумативи,около 2 000?,от ударите,около 4 000?.От първо лице,не се хваля.Втора кола Toyota Corola 1,4 2007.Една крушка,масла,филтри.В радиус от 100 метра,още две домакинства с по две Тойоти.Живея в туристически квартал в Германия.Когато фактите говорят,дори и боговете мълчат.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Виж също колко е средната възраст на купувача на нова кола, виж колко са продажбите на частници спрямо фирмите и тогава си дай сметка кой, кога и защо си купува нова кола. Да, повече са от България, в пъти повече, но не си мисли, че всеки, във всеки един момент и при всяка прищявка си купува нова кола. Във Франция средната възраст на купувача е 57 години... Calculate, bro
  • #30
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "Чудно как никой в Европа не си купува 2-3 г. коли" - бате, ти явно никога не си излизал от вас? Как никой, провери статистиките, или си мислиш, както преди двадесет години, че хората там за заляти с "мангизи" и си купуват само Е-класи, не защото не могат бентли, ами защото не мислят, че не си струва парите, Животът е сложен и скъп навсякъде, особено в европа и преди да им бленуваш имагинерните 5000 евро, виж кой ги взема, виж как ги взема и най-важното - изчисли данъците.
  • #29
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Аутлендер ( преди 3 години )
    Искате инфо за Аутлендер - влиза в сервиз само за масло и филтри
  • #28
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    А вие какво очаквате от немска класация- само Ауди и Мерцедес , ....за мене специално по качествена кола от японската нямат няма и фа има....
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Хм ( преди 3 години )
    Никъде в нито една зона subaruА то къде? Неизменно и то си има почитатели