IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-здравите и най-чупливите 3-годишни коли според TUV 2021

Качествен скок за Renault, и за пръв път без Toyota в Топ 30

Много хора са категорични, че най-разумна е покупката на автомобил на 2-3 години. При нея си спестявате огромната обезценка, която настъпва още с излизането на новия автомобил от шоурума. Но в същото време получавате кола, която все още е актуална на пазара, може би дори е в гаранция и със сигурност не е стигнала предвидения от производителя ресурс на основните агрегати.
След като ви представихме заключения от доклада на TUV за 2021 година в категориите 10-11, 8-9, 6-7 и 4-5 години, идва време да приключим с данните за колите на 2-3 години, тоест произведени през 2017-2018. За да състави доклада си, германската Асоциация за технически прегледи е инспектирала 8.77 милиона автомобила. Както ще видите, при най-младите коли на пазара разликите са съвсем малки. Другото, което TUV констатира, е, че броят на дефектите като цяло намалява с всяка следваща година.
   
   
20-те най-надеждни автомобила на 2-3 години (ГАЛЕРИЯ):


    
    
Най-впечатляваща в тази категория е миграцията в посока нагоре на Renault. В зелената зона освен традиционно стабилния Captur попада и Scenic, близо зад тях са Twingo и Megane, а в червеното остава само лекотоварното Kangoo
Нагоре в таблицата са се придвижили и повечето модели на Kia. За сметка на това Toyota, която допреди няколко години доминираше в класациите на TUV, сега не успява да вкара нито една кола в Топ 30. Честта на Япония малко изненадващо се защитава от модели на Suzuki, Mitsubishi и Mazda.
    
     
Renault Scenic
Новото поколение на Scenic се присъединява към Captur в зелената зона на класирането, Twingo и Megane също се изкачват забележимо нагоре
 
    
ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ МОДЕЛИ:

В зелената зона: 21. Audi Q5, 22. Suzuki SX4, 25. Honda Jazz, 27. Audi A3, 28. Renault Captur, 31. Renault Scenic, 32. Kia Rio, 33. Audi A6 и A7, 34. Toyota RAV4, 35. Volvo V40, 36. Seat Ateca, 37. Toyota Yaris, 39. Toyota Avensis, 40. VW Polo, 41. Mazda 2, 42. Ford EcoSport, 43. Citroen C3, 45. Porsche Cayenne, 46. Audi A4, 47. VW Golf, 48. BMW X1, 49. Peugeot 208, 50. VW Tiguan, 51. Toyota Auris, 52. Hyundai i20
В жълтата зона: 54. Nissan Qashqai,  57. BMW Серия 1 и 2, 58. Skoda Fabia, 60. BMW Серия 5 и 6,  61. Opel Astra, 62. BMW Серия 2 Active Tourer, 64. Volvo XC60, 65. Skoda Rapid, 67. Opel Zafira, 68. Kia Ceed, 69. Renault Megane, 70. Volvo S60, 72. Mazda 3, 73. Seat Ibiza, 74. Opel Corsa, 74. VW Up, 77. VW Touareg, 78. BMW X3 и X4, 79. Mazda CX-5, 80. MINI Hatch, 83. Fiat 500
В оранжевата зона: 84. Peugeot 308, 85. Skoda Yeti, 87. VW Touran, 88. Kia Sportage, 90. Honda Civic, 91. Ford Fiesta, 92. Peugeot 2008, 93. Renault Clio, 94. Skoda Octavia, 95. Seat Leon, 96. Nissan Juke, 100. BMW Серия 3 и 4, 101. Suzuki Swift, 104. Ford Focus
В червената зона: 106. VW Caddy, 108. VW Passat, 109. Skoda Superb, 110. Nissan X-trail, 112. Hyundai Tucson, 113. BMW X5 и X6, 115. Fiat Panda, 116. VW Sharan, 117. Dacia Sandero, 118. Mazda 6
     
      
Ford Mondeo 2017
Попадането на трите най-скъпи модела на европейския Ford в последната десетка не е много окуражаващо
  
  
В абсолютното дъно на таблицата доминират две марки. За Dacia, най-евтината марка на европейския пазар, попадането на четири модела сред последните 10 е разбираемо. Но е доста учудващо присъствието на цели три автомобила на Ford - при това от най-скъпите в гамата (Mondeo, S-Max и Galaxy). Focus, Fiesta и Ka+ са в оранжевата зона, и само бюджетният градски кросоувър EcoSport отсрамва марката с прилично класиране.
   
    
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
119. Citroen Berlingo - 8.8 коефициент (51 000 км)
120. Citroen C4 Cactus - 8.9 (42 000)
121. Ford Mondeo - 9.0 (74 000)
122. Ford S-Max - 9.9 (69 000)
123. Renaut Kangoo - 9.9 (47 000)
124. Dacia Dokker - 10.0 (46 000)
125. Dacia Logan - 10.4 (56 000)
126. Ford Galaxy - 10.4 (66 000)
127. Fiat Punto - 10.5 (40 000)
128. Dacia Lodgy - 10.9 (48 000)
129. Dacia Duster - 11.1 (41 000)

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Интересно.... Чудно как никой в Европа не си купува 2-3 г. коли. Освен емигрантите от Изток, де. Хората купуват, карат до гаранция и продават на изток....
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Баце, глей су Гуолфо и му се радвай:)))) като се каичи; на чисто нов автомобил тогава говори. След 1 год. ( като и свърши гаранзията на маздата) ще я продам на някой специалист като тебе и ще си купя новия модел. Можеш да го видиш в нета:)
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 2 седмици )
    Баце, на теб не може да ти се помогне, освен с мозъчна трансплантация евентуално. Това е за 2-3-годишни коли. Твоята си я търси при седемгодишните, има линк. И статистика на базата на една бройка само голям интеуект може да направи
  • #12
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Мазда 6 ( преди 2 седмици )
    Глуости на кубик! Имаме мазда 6 на 7 г. Купих си я чисто нова. НУЛА проблеми. Разход 5,7 л. на 100 км. 2л. бензин. 150 к.с. Кой вярва на платени публикации?! рено, Кия, Сузуки - най-големите трпшки на света в зелена зона:)))))))) Всичко е пари вече... Няма по-надеждни коли от Хонда, Тойота и Мазда. В този ред. карал съм 12 г. Авенсис. Също чисто нов го взех. 260 000 км. НУЛА проблеми. Н У Л А! Имам приятел с Камри. Ново от САЩ. вече 15!!! години - НУЛА проблеми. ЕС таратайки в зелено:))))
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Много разочароващо класиране за Шкода Октавия! Нали уж беше големи яйца...!!! Да не говорим за Сюпърб. Тотално падение заедно с Пасат. Перник скърби!
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Къде ( преди 2 седмици )
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    :-P
  • #8
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Оранжевата и червената зона са територии на ВАГ, както се вижда.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    номер 4 ( преди 2 седмици )
    не всички са к.риерчета и шофьорчета, шефе. Има и нормални хора
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Който си купува кола по класация е меко казано бавен.