IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-здравите и най-чупливите 3-годишни коли според TUV 2021

Качествен скок за Renault, и за пръв път без Toyota в Топ 30

Много хора са категорични, че най-разумна е покупката на автомобил на 2-3 години. При нея си спестявате огромната обезценка, която настъпва още с излизането на новия автомобил от шоурума. Но в същото време получавате кола, която все още е актуална на пазара, може би дори е в гаранция и със сигурност не е стигнала предвидения от производителя ресурс на основните агрегати.
След като ви представихме заключения от доклада на TUV за 2021 година в категориите 10-11, 8-9, 6-7 и 4-5 години, идва време да приключим с данните за колите на 2-3 години, тоест произведени през 2017-2018. За да състави доклада си, германската Асоциация за технически прегледи е инспектирала 8.77 милиона автомобила. Както ще видите, при най-младите коли на пазара разликите са съвсем малки. Другото, което TUV констатира, е, че броят на дефектите като цяло намалява с всяка следваща година.
   
   
20-те най-надеждни автомобила на 2-3 години (ГАЛЕРИЯ):


    
    
Най-впечатляваща в тази категория е миграцията в посока нагоре на Renault. В зелената зона освен традиционно стабилния Captur попада и Scenic, близо зад тях са Twingo и Megane, а в червеното остава само лекотоварното Kangoo
Нагоре в таблицата са се придвижили и повечето модели на Kia. За сметка на това Toyota, която допреди няколко години доминираше в класациите на TUV, сега не успява да вкара нито една кола в Топ 30. Честта на Япония малко изненадващо се защитава от модели на Suzuki, Mitsubishi и Mazda.
    
     
Renault Scenic
Новото поколение на Scenic се присъединява към Captur в зелената зона на класирането, Twingo и Megane също се изкачват забележимо нагоре
 
    
ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ МОДЕЛИ:

В зелената зона: 21. Audi Q5, 22. Suzuki SX4, 25. Honda Jazz, 27. Audi A3, 28. Renault Captur, 31. Renault Scenic, 32. Kia Rio, 33. Audi A6 и A7, 34. Toyota RAV4, 35. Volvo V40, 36. Seat Ateca, 37. Toyota Yaris, 39. Toyota Avensis, 40. VW Polo, 41. Mazda 2, 42. Ford EcoSport, 43. Citroen C3, 45. Porsche Cayenne, 46. Audi A4, 47. VW Golf, 48. BMW X1, 49. Peugeot 208, 50. VW Tiguan, 51. Toyota Auris, 52. Hyundai i20
В жълтата зона: 54. Nissan Qashqai,  57. BMW Серия 1 и 2, 58. Skoda Fabia, 60. BMW Серия 5 и 6,  61. Opel Astra, 62. BMW Серия 2 Active Tourer, 64. Volvo XC60, 65. Skoda Rapid, 67. Opel Zafira, 68. Kia Ceed, 69. Renault Megane, 70. Volvo S60, 72. Mazda 3, 73. Seat Ibiza, 74. Opel Corsa, 74. VW Up, 77. VW Touareg, 78. BMW X3 и X4, 79. Mazda CX-5, 80. MINI Hatch, 83. Fiat 500
В оранжевата зона: 84. Peugeot 308, 85. Skoda Yeti, 87. VW Touran, 88. Kia Sportage, 90. Honda Civic, 91. Ford Fiesta, 92. Peugeot 2008, 93. Renault Clio, 94. Skoda Octavia, 95. Seat Leon, 96. Nissan Juke, 100. BMW Серия 3 и 4, 101. Suzuki Swift, 104. Ford Focus
В червената зона: 106. VW Caddy, 108. VW Passat, 109. Skoda Superb, 110. Nissan X-trail, 112. Hyundai Tucson, 113. BMW X5 и X6, 115. Fiat Panda, 116. VW Sharan, 117. Dacia Sandero, 118. Mazda 6
     
      
Ford Mondeo 2017
Попадането на трите най-скъпи модела на европейския Ford в последната десетка не е много окуражаващо
  
  
В абсолютното дъно на таблицата доминират две марки. За Dacia, най-евтината марка на европейския пазар, попадането на четири модела сред последните 10 е разбираемо. Но е доста учудващо присъствието на цели три автомобила на Ford - при това от най-скъпите в гамата (Mondeo, S-Max и Galaxy). Focus, Fiesta и Ka+ са в оранжевата зона, и само бюджетният градски кросоувър EcoSport отсрамва марката с прилично класиране.
   
    
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
119. Citroen Berlingo - 8.8 коефициент (51 000 км)
120. Citroen C4 Cactus - 8.9 (42 000)
121. Ford Mondeo - 9.0 (74 000)
122. Ford S-Max - 9.9 (69 000)
123. Renaut Kangoo - 9.9 (47 000)
124. Dacia Dokker - 10.0 (46 000)
125. Dacia Logan - 10.4 (56 000)
126. Ford Galaxy - 10.4 (66 000)
127. Fiat Punto - 10.5 (40 000)
128. Dacia Lodgy - 10.9 (48 000)
129. Dacia Duster - 11.1 (41 000)

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ами аз всеки ден пътувам и се връщам от работа и въртя 6000 км. на година. Къде ти е работата, да не би в Женева?
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бако илия ( преди 2 седмици )
    Взимаш кола и трябва да си доволен, че не си от тези 3 на 100 коли, които дефектират на 27 000км а си броил 70 палки. Ако всеки ден човек пътува до работа 27 000 се въртят за 1 година...
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    moderatore trai si z ( преди 2 седмици )
    A kakvo me interesuva opel koito e peugeoit,kolkoto i da go e iad moderatora!
  • #22
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    О да много емоционално е да караш дизелово БМВ нов внос на половин милион км по родните пътища гладки като вълнение 3 бала и надупчено като ренде.
  • #21
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Емоционален ( преди 2 седмици )
    По-скоро бих изкарал двойна бронхопневмония ,отколкото да карам коли за емоционални инвалиди, като Шкода и Тойота.
  • #20
    7 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 2 седмици )
    2 служебни мазди 6 закупени 2017 година - едната хвърли двигателя, а другата скорости и електроника.
  • #19
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До Мазда 6 ( преди 2 седмици )
    И аз съм карал Рено 13 години, 360 хил км, НУЛА проблеми, среден разход 4.9/100
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Mazda са пословични с тия кардиограми в качеството - две години е супер, после две години ръждясва и се разпада, после пак е супер. Така беше с тройката от 2010, сравнена с тая от 2013 например. Нямам идея какво е обяснението, сменят доставчици ли, какво
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 14 ( преди 2 седмици )
    Моята кола е на две години, така че за съжаление не съм в състояние да те освободя от десетгодишната ти Мазда, даже да ме удари нещо силно по главата, да те достигна като IQ и да ми се прииска Мазда 6. Но тук не става дума за това, а дали можеш да схванеш смисъла на заглавието на статията :)