IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5-те най-рискови турбомотора втора ръка

Защо даунсайзингът е такъв проблем при 10-годишните автомобили, и за кои да внимавате особено

През 2009 година в сила влезе европейският стандарт за вредни емисии Евро 5 - не просто набор от малко по-строги изисквания, а радикална промяна в самото автомобилно производство на Стария континент. За да покрият Евро 5, производителите изоставиха предпочитаните дотогава двигатели с атмосферно пълнене и масово взеха да налагат смалени като обем (оттам и терминът downsizing) мотори с принудително пълнене.
  
   
бутала, даунсайзинг, проблеми, повреди
  
   
Заради спецификите на българския пазар, ориентиран най-вече към автомобили на възраст между 10 и 15 години, тези двигатели едва сега започват масово да навлизат у нас. Което е добре за бъдещите собственици, защото вече има достатъчно информация кои малки турбоагрегати се държат прилично и кои създават повече проблеми.

Трябва непременно да направим уговорката, че "проблемен двигател" не означава двигател, който задължително ще създава ядове. Първо, поведението на един 10-годишен автомобил зависи колкото от производителя, толкова и от последвалата експлоатация и поддръжка. И второ, дори при най-"проблемните" и зле поддържани двигатели сериозни дефекти дават сравнително малка част. Все пак обаче има разлика дали тази малка част е 1% от всички двигатели от този вид на пазара, или, да кажем, 10%.


Най-проблемните турбомотори (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #9
    36 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-зле от изброените двигатели, и освен това с най-палачорско качество са двигателите на БМВ. Една идея по-добре са Фолксваген.
  • #8
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Младен ( преди 3 години )
    Тя и моята е на почти 10г ама я избирах нарочно без турбо и 2.5 литра. Леко е тромава ама аз и не карам бързо така или иначе.
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    До Младен ( преди 3 години )
    Той *** ако го питаш в едната тема ще каже "от 2000г насам никой не прави кола да изкара 10 години". Но пък в другата тема ти обяснява колко е по-добре да купиш 10 годишна кола.
  • #6
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Младен ( преди 3 години )
    От статията стана ясно нещо което предполагах от 6,7 години насам - ***.я след има няма 5 години няма да има какво да кара освен ако не си купи нова кола.
  • #5
    12 rate up comment 40 rate down comment
    Е46 ( преди 3 години )
    както винаги френските мотори са наи проблемни
  • #4
    50 rate up comment 1 rate down comment
    т4ш4к ( преди 3 години )
    Като се зачете човек, че двигател на годината е давал подобни дефекти, веднага осъзнава защо журналистите не трябва да дават такива награди, а инженери...
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "...ангренажната верига, чиято подмяна струва към 350 евро..." То скъпо бе. Има коли , при които обслужваемия ремък струва повече да се смени.
  • #2
    19 rate up comment 5 rate down comment
    да отбележа ( преди 3 години )
    Много добра статия , като чета си давам сметка че е за предпочитане на двигател с ремък и да е лесен за смяна. , На пасата като махнеш дясната гума и разчистиш подкалниците и си го сменяш сам. Аз също съм с верига и на опела сдасе багажа на 160хил км , като чета във форумите много модели имат подобни проблеми.
  • #1
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Аз ( преди 3 години )
    Браво!