Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
В началото на миналото десетилетие и Ford реши да последва модата и да въведе разработените първоначално за суперколи автоматици с двоен съединител. В партньорство с Getrag и Luk американците създадоха PowerShift DPS6, която разполагаше с по един съединител за четните и един за нечетните предавки. За разлика от повечето други производители на подобни агрегати, които ползват "мокри" съединители (къпещи се в хидравлична течност, която ги смазва), кутията на Ford бе със сухи. Това я правеше не само по-евтина за производство, но и по-ефектива, заради по-доброто зацепване и заради спестената енергия, която иначе би захранвала маслената помпа на системата.