IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Стойте далеч: Шестте най-чупливи автоматика

Истината е, че надеждността на скоростната кутия зависи най-вече от задкормилното устройство

Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
    
   
автоматик
 
 
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.


Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Мхм ... ( преди 4 седмици )
    кога се съберат две жабарски фирми, в случая рено и пежо, резултатите са очаквано плачевни!
  • #18
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "ZF-a е скъпа кутия докато ДСГ-то евтина" - само за ВАГ е евтина, за собственика на колата никак не е евтино.
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 4 седмици )
  • #16
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Лека нощ ( преди 4 седмици )
    Ако изобщо може да се каже,че съществува здрав автомат, то това са aisin и zf. Например 6 степенния айсин дори във френска кола е много по надежден от вагенските простотии дсг, мулти, типтроник и т.н. Всеки монтьор на скорости ще го потвърди.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 13 ( преди 4 седмици )
    Както казах има и скъпи версии. Ако сравниш автомата на Меган и на Ферари сигурно само името ще е еднакво. Но по същество тези кутии се 2 ръчни скоростни кутии (евтини) с роботизиран съединител (евтин). Просто за спортни цели бързата работа на робота е много полезна, но там винаги знаеш че ще смениш само 1 предавка и тя винаги ще е на другия вал.
  • #14
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Ахаааа ( преди 4 седмици )
    Явно умишлено е пропусната най калпавата кутия в автомобилостроенето досега... мултитроника на ауди.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 12 ( преди 4 седмици )
    И аз така съм чувал. Една от "най-евтините" марки Ферари ползва кутии с 2 съединителя.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    ZF-a е скъпа кутия докато ДСГ-то евтина (има и скъпи варианти де). Икономически няма голям смисъл. Всички евтини марки (а и някои скъпи при малките модели) минаха на двусъединителни автомати точно защото са по-евтини и прости. Е не колкото CVT-тата, но са и доста по-добри от вариатор в повечето случаи
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    ZF-а изкарва 200хил км дори без смяна на масло (друг е въпроса дали е добре да се сменя за да му удължиш живота) ама само парите спестени от смяна на масла и филтри на тая скоростна кутия са десетки хил. спрямо ВАГ-образната техника.
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Има ZF и за автомобили с предно.