IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Стойте далеч: Шестте най-чупливи автоматика

Истината е, че надеждността на скоростната кутия зависи най-вече от задкормилното устройство

Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
    
   
автоматик
 
 
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.


Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    зетеф се проектира за истински автомобили с надлъжно разположени двигатели
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Добре бе ВАГ защо монтират ZF като са толкова велики DSG-тата? Те ги монтират смао на най-скъпите си коли... слОчайност? НЕ!
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Типични проблеми на легаси автомобилите, в бъдещето скоростни кутии няма.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Вариаторите са престъпление към човечеството. Мудни, шумни и ЛАКОМИ. Това за ефективността им е пълен мит. Да, последните модели се научиха да ги обезшумяват. Но пак няма никакво основание да ги монтират - поне не за клиента. Типичен случай на прехвърляне на разходи от началната цена към дългосрочната поддръжка...
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Админ ( преди 4 седмици )
    В статията не виждам 7g tronic на магарцедеса
  • #4
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Radu ( преди 4 седмици )
    Така е ама Ваг също слагат ЗЕтЕф така ,че не говори глупости.Относно ДСГ това беше проблемната дкю200 най слабата и то 2014 Ваг я промени и е вече много по надеждна.А от тогава Ваг направи и ДКЮ 381,ДКЮ 500,ДЛ 501 и тн и тн...Супер бързи и надеждни ДСГета от ново поколение. СТИГА повтаря тая мантра за чупливите ДСГета и маслоядите 1и 2 поколение до 2012г. Знаем ,че българина още живее във 2007 ама тук в Европа е 2020 .........
  • #3
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    При който и да е добър механик на автомобили да отидете и попитате, кое да изберете като скоростна кутия, ще ви кажат автоматика, заради демпферен маховик на ръчните скоростни кутии, чийто ремонт е същия като при автоматичните 2000лв. едно време ръчните бяха много здрави, но минаха отдавна тези времена. Сега е еднакво скъпо да ремонтираш автоматична и ръчна кутия. Така, че поне си направете кефа да шофирате с автомата, дори да има нужда от ремонт след 100К км. същия ви очаква и при ръчната.
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    Когато се говори за проблемният вариатор на Нисан, става дума за първото поколение. При сегашното (в продажба някъде от 2016-2017 по спомени), повечето проблеми на първата версия бяха отстранени. В момента карам X-Tronic вариатор на Нисан и съм много доволен. Вози много по-комфортно от роботизирана кутия, особено в задръстванията и дава по-нисък разход от класическият автомат при сходни характеристики. При нормална експлоатация и поддръжка, спокойно ще изкара колкото класически автомат.
  • #1
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има само един цар на автоматиците и това е ZF. Направо е срамно че скоростните кутии на ZF и ВАГ все се наричат с една и съща дума - автоматици, а разликата от небето до земята.