Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Правеше я обаче и несравнимо по-чуплива. Още по време на тестовия период инженери от джойнт-венчъра с Getrag пишат до ръководството, че не могат чрез софтуера да компенсират непредсказуемия характер на кутията, и че тя трябва да бъде "сериозно подобрена", преди да влезе в производство. Резолюцията от началниците е да започват производство веднага, без повече да повдигат въпроса (мнозина си припомниха печалния случай от 70-те, когато един счетоводител във Ford бе пресметнал, че е по-изгодно да изплащат компенсации за потенциалните загинали от дефектите на модела Pinto, отколкото да коригират дефектите). DPS6 се монтира основно във Fiesta (2011-2016) и Focus (2012-2016), но също и в Mondeo, C-max, Kuga и Ecosport. Повечето продавани в ЕС модели имат кутия с мокри съединители, но се среща и проблемната със сухите.