Думата „намаляване“ влезе в ежедневието в началото на 2000-те години, когато борбата срещу разхода на гориво и замърсяването от автомобилите започна да придобива големи размери. И ако намаляването на размерите на превозните средства не даде сериозен ефект, тъй като беше минимално, нещата при двигателите бяха различни. Необходимостта от разработване на задвижващи агрегати, способни да подобрят цялостната ефективност, като същевременно се поддържа адекватна производителност, накара инженерите да променят целия си подход.
Производителите въведоха директно впръскване и турбокомпресор като едно цяло, и така започна прехода към по-малки, по-рафинирани и по-ефективни двигатели. За да бъдем честни, в повечето случаи това бяха и все още са истински заместители, което означава, че това са нови двигатели, а не мотори, директно произхождащи от техните предшественици. Ето няколко случая, при които очевидното намаление на обема подобри значително мощността.
5 модела, които спечелиха след загубата на обема на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Намаляването не се получава само с турбокомпресор, но и с други „помощни средства". Така по-малък двигател върши същата работа при малката граска кола. Fiat Panda, заедно с Fiat 500 и Lancia Ypsilon, бе подложен на електрификация през миналата година, когато тези модели получиха новия двигател 1.0 N3 от семейството FireFly. Той е 3-цилиндров с мека хибридна система и замени славния бензинов 1.2, който се използваше преди това.
В случая производителността е подобна - 70 к.с. срещу 69, като въртящият момент дори е по-малък – 92 срещу 102 Нм, но това се компенсира от приноса на електромотора, който добавя 5 к.с. и 20 Нм.