IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Когато по-малкият обем се превърне в повече мощност!

Новите екологични стандарти провокираха промяната при тези двигатели

Думата „намаляване“ влезе в ежедневието в началото на 2000-те години, когато борбата срещу разхода на гориво и замърсяването от автомобилите започна да придобива големи размери. И ако намаляването на размерите на превозните средства не даде сериозен ефект, тъй като беше минимално, нещата при двигателите бяха различни. Необходимостта от разработване на задвижващи агрегати, способни да подобрят цялостната ефективност, като същевременно се поддържа адекватна производителност, накара инженерите да променят целия си подход.

Производителите въведоха директно впръскване и турбокомпресор като едно цяло, и така започна прехода към по-малки, по-рафинирани и по-ефективни двигатели. За да бъдем честни, в повечето случаи това бяха и все още са истински заместители, което означава, че това са нови двигатели, а не мотори, директно произхождащи от техните предшественици. Ето няколко случая, при които очевидното намаление на обема подобри значително мощността.

5 модела, които спечелиха след загубата на обема на двигателя (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Синдикат на Ало Изма ( преди 2 години )
    Статията би звучала и като, "когато счетоводителите започнаха да правят коли". В опита си през годините и след въвеждането на даунсайзинга останових за себе си няколко неща: изцедена хвърката турбо лигня дава същия разход като двг. с голям обем. Разбирай 1,2 и 2,5 в сходни условия с нормално градско и извънградско дават еднакви резултати. Що? Ще оставя разбирковците да коментират? Да ви пикам на даунсайзинга! А и между другото имал съм в сервиза немски клозет който си хвърли мотора на 28К.
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Чук ( преди 2 години )
    Ами малкият обем с повечемощност води до ускорено влизанф в сервиз някъде длед 20 к...и след 50 к е за скрап
  • #2
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Почти ( преди 2 години )
    Това безумие трябва да се прескочи по възможност. Не си купувайте три цилиндъра с един или два турбо компресор/а. Имаме таксита четири цилиндъра с по два клапана на цилиндър, живи са повече от 800000 до мильон километра... тези с три цилиндъра и турбо здадох багажа преди двеста хиляди.
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    df ( преди 2 години )
    Ако ще и по 12485 коня да са, малолитражките са си МИЗЕРИЯ ! Това, че ще съществува 4-цил. S-Class е достатъчно показателно.....