Думата „намаляване“ влезе в ежедневието в началото на 2000-те години, когато борбата срещу разхода на гориво и замърсяването от автомобилите започна да придобива големи размери. И ако намаляването на размерите на превозните средства не даде сериозен ефект, тъй като беше минимално, нещата при двигателите бяха различни. Необходимостта от разработване на задвижващи агрегати, способни да подобрят цялостната ефективност, като същевременно се поддържа адекватна производителност, накара инженерите да променят целия си подход.
Производителите въведоха директно впръскване и турбокомпресор като едно цяло, и така започна прехода към по-малки, по-рафинирани и по-ефективни двигатели. За да бъдем честни, в повечето случаи това бяха и все още са истински заместители, което означава, че това са нови двигатели, а не мотори, директно произхождащи от техните предшественици. Ето няколко случая, при които очевидното намаление на обема подобри значително мощността.
5 модела, които спечелиха след загубата на обема на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
В продължение на няколко години Mercedes основава гамата си от 4-цилиндрови дизелови двигатели на доказаната 2,2-литрова серия OM651, която при различни нива на мощност покрива моделите 200, 220 и 250 CDI. Днес обаче е ред на изцяло новия 2.0 OM654, който също се предлага в много варианти. Например, в новите класове C 220 d и 300 d след добавянето на мекия хибриден модул EQ Boost мощностите варират от 200 до 265 к.с. В последния случай той дори замества предишните шестцилиндрови агрегати.