Думата „намаляване“ влезе в ежедневието в началото на 2000-те години, когато борбата срещу разхода на гориво и замърсяването от автомобилите започна да придобива големи размери. И ако намаляването на размерите на превозните средства не даде сериозен ефект, тъй като беше минимално, нещата при двигателите бяха различни. Необходимостта от разработване на задвижващи агрегати, способни да подобрят цялостната ефективност, като същевременно се поддържа адекватна производителност, накара инженерите да променят целия си подход.
Производителите въведоха директно впръскване и турбокомпресор като едно цяло, и така започна прехода към по-малки, по-рафинирани и по-ефективни двигатели. За да бъдем честни, в повечето случаи това бяха и все още са истински заместители, което означава, че това са нови двигатели, а не мотори, директно произхождащи от техните предшественици. Ето няколко случая, при които очевидното намаление на обема подобри значително мощността.
5 модела, които спечелиха след загубата на обема на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
За две поколения производителните модели на френската компания претърпяха доста промени, свързани с намаляването на обема на двигателя. Това се случи както с Clio, така и с Megane, при който 2,0-литровият мотор първо беше заменен от двигател със същия обем, като мощността му беше увеличена от 225 на 275 к.с. и 360 Нм въртящ момент.
При настоящето четвърто птоколение Megane RS вече разполата с нов 1,8-литров мотор със същия обем, който развива 300 к.с. и 400 Нм. Увеличението е факт, но в същото време разходът на гориво е намален с 15%.