IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китай открива 30 000 станции за смяна на батерии

Процедурата отнема по-малко от 2 минути, 6 производителя подкрепят проекта на CATL

Китай планира да създаде мрежа от станции за смяна на батерии за електрически превозни средства, като проектът е иницииран от производителя на батерии CATL, съобщава CarNewsChina.


смяна на батерии


Компанията планира да стандартизира подмяната на батерии в цялата страна и да изгради 30 000 такива точки, хиляда от които ще заработят през 2025, а 10 000 в средносрочен план.

До момента шест китайски марки са обявили пускането на пазара автомобили със сменяеми батерии, като това са GAC, Wuling, SAIC, BAIC, Hongqi и Changan. Някои от техните модели ще излязат на пазара в началото на 2025 г.

Според CATL смяната на батериите на такива станции ще отнеме около 100 секунди, което означава по-малко от две минути. Всяка станция е проектирана да сменя батерии за 822 автомобила всеки ден.

По-рано китайският производител CATL обяви създаването на нова батерия, която може да поддържа заряд при ниски температури до -40°C. Представители на компанията казаха, че производството й ще започне през 2025, а такива батерии ще се появят на масовия пазар не по-рано от 2027.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бастри ( преди 5 месеца )
    Това беше ясно отдавна и затова всичко трябва до се прави не с отричане или френезация , а с акъл.До момента , градски еректромобил - ДА.Автомобил със среден обсег - да.Ако може да се зареждат на собствена соларна система е перфектно.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бастри ( преди 5 месеца )
    Всички коментиращи приемат света черно - бял.Не можещите да си позволят технологията я отричат.Тези които вече я притежават я защитават.Да Ви върна преди 2 години.Бяха теории , че не може да се докара такава мощност до бензиностанциите - сега има 200-300 кW станции по бензиностанциите.Колите били с мижав пробег , сега се говори за батерии с пробег от 1200 км.Истинанаэе че е технология в развитие.Всичко горе се е случило за 3-4 години , а след 10 какво ще е.Просто това е бъдещето.
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако се замислите малко ще видите че тази концепция има много недостатъци. Например как ще гарантират че батериите са в добро здраве? Какво става ако на станцията отиде чисто нова кола с чисто нова батерия и бъде сменена със стара и износена батерията? Това е загуба за клиента. Ако стане обратното пък ще е загуба за фирмата собственик на станцията. Ще трябва да се измисли някаква доста сложна схема за компенсиране на загубите.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Нали преди 10 години пак имаше такива опити. Мисля че Нисан бяха направили няколко протипа които на пръв поглед работеха много добре и сменяха батериите на leaf за секунди. По после нещо изоставиха тази идея и повече не чухме за нея.Явно японците са сметнали че не е икономически изгодно да се прави. Сега китайците ще се мъчат. Щом има кой да дава пари за глупости....инженерите са доволни само да имат работа.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 14-ти ( преди 5 месеца )
    Минало ми е през ума. Но това вече ще са две-три или пет станции за смяна на батерии всяка от които обслужва 822 автомобила на денонощие. Всеки функционално грамотен разбра от статията, че 822 автомобила не са за ден, а за денонощие. Даже съм ти го сметнал. Ето ти и по друг начин за да отговоря на статията. В едно денонощие има 86 400 секунди. Като ги разделим на 822 автомобила получаваме 105 секунди на автомобил, както пише в статията.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До #5 ( преди 5 месеца )
    А на функционално грамотните математици минава ли им през ума, че на една станция могат да работят паралелно n на брой канала за смяна на батерии, както всяка бензиностанция има няколко колонки? ;)
  • #12
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 5 месеца )
    Уж чакаме батерии, които се зареждат за три минути.....Сега ще ги сменяме. Вече и складове ще ни трябват. Ама, не, бе! При електромобилите всичко е екологично и е без пари!.....
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ще излезе вярно че имало бизнес със станции за батерии, само дето ги набедиха че са пирамида.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    гледах нио ет9 на нивото на майбах с тази разлка че цента делена на три
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Инфо ( преди 5 месеца )
    На Nio автомобилите са така от край време. Имат много такива станции по всички основни пътища и магистрали, ползват се от три фирми. Смяната е около 3 минути, напълно автоматизирано. Там се сещате, че разстоянията са им малки :). Според това как си си купил колата. 1/С доживотна гаранция за първи собственик - безплатно. 2/С някакво плащане. 3/Колата се купува без батерия, а после си плащаш при смените. Не те интересува нищо за живот,цикли и др. за батериите.