IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво задължително трябва да правят шофьорите на електромобили

Спирайте рязко поне един-два пъти в седмицата, съветват експерти

Въпреки нарастващата популярност на електрическите автомобили много собственици остават в неведение за спецификата на тяхната поддръжка. Един такъв малко известен детайл е използването на системата за рекуперативно спиране. Макар тя да намалява износването на накладките и дисковете, нередовното използване на механичните спирачки може да причини проблеми.


Електромобили


При рекуперацията електромоторът забавя движението и преобразува кинетичната енергия в електрическа, презареждайки батерията. Което води до минимално износване на механичната спирачна система. Накладките, които се използват рядко, обаче могат да натрупат замърсявания, намалявайки тяхната ефективност. Експертите предпочитат собствениците на електромобили да извършват рязко спиране един-два пъти седмично, при безопасни условия, за да се активира механичната система и да се почисти от отлагания.

Също така е важно да се има предвид, че заради батерията си електрическите превозни средства обикновено са по-тежки от бензиновите и дизеловите автомобили. Това допълнително натоварване на окачването изисква редовна проверка на състоянието му, за да се избегне преждевременно износване на амортисьорите и други елементи.


Електромобили


Батериите, разположени отдолу, също се нуждаят от внимание. Те могат да бъдат повредени при удари по неравности. Дори малки вдлъбнатини могат да компрометират тяхната защита, което ще повлияе на работата и безопасността. Редовните визуални проверки ще помогнат да се избегнат сериозни проблеми.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Владо ( преди 3 месеца )
    При Порше, програмно е предвидено на всеки 200-300 км, независимо от настройките за рекооперация (един ***) при натискане на спирачката да се задействат физическите спирачки. По този начин се зачистват дисковете.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 3 месеца )
    Те психопатите са навсякъде. Включително в народното събрание. Няма политик който да не е патологичен лъжец. Това е основно изискване. Трябва обаче малко повече грамотност за да различаваме психопатите и да знаем кога ни лъжат, както и да им го заявяваме право в очите за да не наглеят толкова много. Както антиелектриците така и електриците психопати които се опитват да манипулират. Но най-вече политиците психопати. Трябва да се научим да не си затваряме очите, когато някой ни лъже! Така трябва!
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    Гостенино психопат. За разлика от тебе, аз никога не съм твърдял такива неща. Това са твои долни инсинуации и клевети. Ти обаче и колегите ти антиелектрици твърдяхте, че електромобилите отделят 2000 пъти повече фини прахови частици, преди да ви сметна че това на практика означава 50 км с един чифт гуми. Поредната опорна точка в която се правехте на по-големи еколози от Грета тунберг.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Митична врачка ( преди 3 месеца )
    Ахааааа, сега стана ли ви ясно защо теслите набиват рязко спирачки и причиняват катастрофи. За да почистят накладките! Тесла пак е пред всички! Това което специалистите съветват да го правите ръчно (крачно) от време на време, тесла го прави автоматично! Е вярно, често и с щети и жертви, но математически погледнато, жертвите от тесла са незнамсиколкоси от процента, което математически погледнат даже не прави цял човек, т.е. математически, тесла не е довела до смъртта на никой.
  • #4
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Гост=idiot ( преди 3 месеца )
    Не е вярно. Това е пропагандна статия. За всички мислещи хора е всеизвестен фактът, че електромобилите отделят 2000 пъти повече фини прахови частици от автомобил с ДВГ. Всички високоинтелигентни инженери знаем, че причината е по-високото износване на гумите и особено накладките. Ако с бензинов автомобил гумите изкарват минимум 100 000 км при агресивно шофиране, а накладките 1 милион, то при електромобилите износването става 2000 пъти по-бързо. Гумите свършват за 50 км, а накладките за 500 км.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като запушат батериите,да бягат бързо.
  • #2
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То това с по-рязкото спиране важи и за автомобили с ДВГ и при тях се наслагват мизерии по накладки и дисковеи, и могато се натиска леко , тази мизерия се замазва и в един момент ... опааа, не ще да спре или спира зле!
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Зимата им става много готино като колата сама спира върху сняг и лед, шейниички а да не говорим и за безумното ускорение и въртене на гуми на тези които са само на предно пак на хлъзгаво.