IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китай открива 30 000 станции за смяна на батерии

Процедурата отнема по-малко от 2 минути, 6 производителя подкрепят проекта на CATL

Китай планира да създаде мрежа от станции за смяна на батерии за електрически превозни средства, като проектът е иницииран от производителя на батерии CATL, съобщава CarNewsChina.


смяна на батерии


Компанията планира да стандартизира подмяната на батерии в цялата страна и да изгради 30 000 такива точки, хиляда от които ще заработят през 2025, а 10 000 в средносрочен план.

До момента шест китайски марки са обявили пускането на пазара автомобили със сменяеми батерии, като това са GAC, Wuling, SAIC, BAIC, Hongqi и Changan. Някои от техните модели ще излязат на пазара в началото на 2025 г.

Според CATL смяната на батериите на такива станции ще отнеме около 100 секунди, което означава по-малко от две минути. Всяка станция е проектирана да сменя батерии за 822 автомобила всеки ден.

По-рано китайският производител CATL обяви създаването на нова батерия, която може да поддържа заряд при ниски температури до -40°C. Представители на компанията казаха, че производството й ще започне през 2025, а такива батерии ще се появят на масовия пазар не по-рано от 2027.


0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Мъкааа електрофилска.
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Друга сметка ( преди 11 месеца )
    882 батерии примерно по 80kWh са 70 560kWh за 24ч.Тази станция трябва да зарежда батериите с мощност минимум 3000 kW, за да успее да зареди толкова батерии. Спокойно могат да се изградят 10 зарядни станции по 400 kW, всяка от които има по 2 конектора. Така 20 автомобила ще могат да се зареждат едновременно, без да се налага последния да чака 40 мин. за да минат всички останали. Всички ще заредят за по 10 мин. - цигара или ходене до тоалетна време и ще продължат, докато им се допуши пак
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 11 месеца )
    Това е нещо като водородът. При нормалните зарядни станции, собственикът сам закачва кабелът на зарядното станция към батерията на електромобила си зарежда собствената батерия. На зарядна станция за смяна на батерии, батериите се зареждат на същата зарядна станция, но между нея и автомобила има скъпо съоръжение. Освен че трябва да се калкулира себестойността на съоръжението допълнително към цената на тока, също така трябва да има печалба и за него, над печалбата на самата зарядна станция.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    иван ( преди 11 месеца )
    Ако не е скъпо ще е ок
  • #4
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До до долния ( преди 11 месеца )
    В такъв случай, в статията лъжат, защото при 882 автомобила за 12 часа, се зареждат по 73 автомобила за час. За антиматематиците, един час е 60 минути. Тоест батерията би трябвало да се сменя за по-малко от минута. Някой от нас е функционално неграмотен антиматематик. Познай кой е?
  • #3
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Завършил 3 клас ( преди 11 месеца )
    "Всяка станция е проектирана да сменя батерии за 822 автомобила всеки ден." Това прави по 36 автомобила на час. Шест колонки, на които се зарежда за по 10 минути, заемат по-малко място и ако 6 автомобила пристигнат по едно и също време, ще заредят по-бързо на зарядните станции, отколкото да чакат да им сменят батерията.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    От друга страна ( преди 11 месеца )
    Като ще е скъпо, защо направо да не е водород? И той се зарежда за три-четири минути.
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не е невъзможно, но е скъпо удоволствие. Ще е практично за антиелектрици които изминават нормално по около 2-3 000 км на денонощие и нямат време за спиране. За хора които трябва да зареждат веднъж седмично, няма особен смисъл. Особено пък ако зареждат като електромобила на xiaomi С 500 киловата мощност.