Следващото Audi RS6 ще бъде напълно електрифицирано, като петото си поколение ще излезе през 2026 както с plug-in хибриден V8 двигател, така и с изцяло електрическо задвижване – за първи път историята на Audi Sport.
Създадено да се конкурира както с електрическото BMW i5 M60, така и с BMW M5 PHEV, новото RS6 ще бъде най-мощната версия на спортни модел досега, произвеждайки до 730 к.с. във версията с двигател с вътрешно горене. Освен това, Audi за първи път от 2010 отново ще предлага модела като седан заедно с комбито, съобщава Autocar.
Решението да се продължи предлагането на RS6 с ДВГ идва две години, след като Audi Sport обяви намерението си да направи RS6 изцяло електрическо. По-бавните от очакваните продажби на електромобили на важни пазари доведоха до преразглеждане на този план, като сега Audi се стреми да удължи жизнения цикъл на ключови модели с ДВГ през следващото десетилетие.
Подходът с два вида задвижване е подкрепен от стратегия за използване на различни платформи. Електрическият RS6 E-tron е базиран на премиум платформата Electric (PPE) на Volkswagen Group. В същото време RS6 с ДВГ използва Premium Platform Combustion (PPC) – еволюция на архитектурата MLB, използвана от настоящото RS6, който беше представен през 2019.
За новото RS6 с ДВГ е предвидена актуализирана версия на разработения от Porsche 4.0-литров V8 бензинов двигател с двойно турбо, използван от предшественика. За да отговаря на по-строгото законодателство за емисиите Euro 7, се очаква той да бъде комбиниран с plug-in хибридна система. Тя включва електрически двигател, монтиран в скоростната кутия, и литиево-йонна батерия – система, която вече е внедрена в различни модели на Porsche и Bentley.
Използването на тази конфигурация означава и увеличение на мощността спрямо съществуващите 621 к.с. и 840 Нм въртящ момент на RS6. Например, в най-мощния Cayenne, PHEV конфигурацията осигурява комбинирани 730 к.с. и 860 Нм въртящ момент.
Още по-мощна версия на този PHEV силов агрегат се използва във фейслифта на Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, където развива 771 к.с. и 860 Нм. Това осигурява на луксозния лифтбек с четири задвижващи колела ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди и максимална скорост от 320 км/ч – цифри, които Audi Sport ще се стреми да постигне и с новия RS6.
Инициативата за разработване на V8 за RS6 е подкрепена от друга марка от Volkswagen Group - Porsche, която обяви миналата година, че следващото поколение Cayenne и други модели ще запазят двигателите с вътрешно горене и в бъдеще, като инвестициите са насочени към „подобряване на ефективността на V8, разработен от Porsche и произведен в завода за двигатели в Цуфенхаузен“.
В същото време е потвърдено, че електрическото RS6 E-tron ще работи със сложен двигател с два двигателя и задвижване на четирите колела, който надгражда вече съществуващия в S6 E-tron. В този модел, пуснат по-рано тази година, системата развива 543 к.с. и 851 Нм въртящ момент. При електрическото RS6 мощността ще скочи до 670 к.с. и 950 Нм.
Подобно на някои други спортни електрически автомобили, като Hyundai Ioniq 5 N, Audi също ще даде на RS6 E-tron функционална скоростна кутия и ще вкарва звук в кабината, за да увеличи ангажираността на водача. Твърди се също, че инженерите на Audi Sport разработват прогресивна крива на въртящия момент.
Електромобилът ще използва същата батерия от 94,8 kWh като A6 E-tron, но предвид позиционирането му по отношение на спортните характеристики, не се очаква да постигне същия пробег като стандартния седан (745 км) или комбито Avant (700 км).
Както електрическият, така и този с двигател с вътрешно горене RS6 ще бъдат визуално по-агресивни от стандартните си събратя, с по-ъглов дизайн, по-широки арки и отзад, дълбок дифузьор и по-голям спойлер, монтиран на покрива.