На 23 юни ще се навършат три години, откакто Audi обеща да пусне последните си автомобили с бензинов двигател през 2025 и да премине към продажба само на електрически превозни средства, считано от 2026. По това време луксозната марка на Volkswagen Group също така обеща да прекрати производството на автомобили с ДВГ до 2033. А след тази Audi трябваше да стане изцяло електрическия производител за всички региони по света, с изключение на Китай.
Всичко това обаче се промени. В интервю за британското издание Autocar главният изпълнителен директор Гернот Дьолнер разкри, че Audi ще продължи да произвежда автомобили с бензинов двигател до около 2035 и евентуално след това. Той обясни, че силното внедряване на нови продукти до 2026 ще даде на марката гъвкавостта да продължи да продава автомобили с двигател с вътрешно горене поне „още седем, осем, може би 10 години“.
Шефът на Audi не изключи удължаване на производството след средата на следващото десетилетие, но подчерта, че това ще зависи от търсенето на клиентите: „След това ще видим как ще се развият нашите пазари. Вече решихме да удължим производството след обявените крайни дати в миналото.“
Въпреки че заводът в Брюксел, където се сглобяваше единствено спрения от производство Audi Q8 E-Tron, беше затворен, продажбите на електромобили на марката са се увеличили до 46 371 бройки през първото тримесечие на годината. За същия период конкурентът BMW е продал близо два пъти повече - 86 449 бройки, но пък Audi изпреварва Mercedes (40 706 единици). Появата на нов електрически модел в сегмента на A3 вероятно ще помогне на марката от Инголщад да подобри представянето си.
Двигателите с вътрешно горене обаче няма да изчезнат скоро. Нови модели като A5, A6 и Q3, представен преди часове, вероятно ще останат на пазара до 30-те години, като повечето ще получат версии с индекси S и RS. Не е ясно обаче какво ще направи Audi, ако ЕС потвърди плана си забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ от 2035. Най-вероятно компанията ще спре тези модели и ще ги произвежда само за пазари извън ЕС.