IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla счупи впечатляващ рекорд в Норвегия

Марката подобри постижение на VW, въпреки че има големи проблеми на други пазари

Tesla преминава през трудна година на световния пазар, но в Норвегия компанията постави рекорд, който никой автомобилен производител не е постигнал. През първите 11 месеца на 2025 година Tesla е продала 28606 автомобила в страната, надминавайки рекорда на Volkswagen от 2016 (26575 автомобила). И това е месец преди края на годината.


Tesla Норвегия


Само през ноември норвежците регистрираха 6215 нови Tesla - почти три пъти повече от миналата година. Рязкото увеличение е свързано с желанието на купувачите да се сдобият с електромобили за въвеждането на нов данък върху електрическите превозни средства от 1 януари. Досега повечето Model 3 и Model Y бяха освободени от данъка, но догодина лимитът ще бъде намален и някои популярни модели ще бъдат облагани с данък.

Най-продаваната Tesla остава Model Y, който след актуализация през второто тримесечие отново стана най-популярният кросоувър в страната. На фона на успеха на Tesla, общото ниво на електрификация в Норвегия е впечатляващо - 98,3% от всички нови автомобили миналия месец са изцяло електрически, което доближава страната до план за пълно премахване на двигателите с вътрешно горене през 2025 г.

Въпреки бързия растеж на Tesla в Норвегия, световната картина е различна - продажбите на компанията може да спаднат с 7% тази година, а в САЩ доставките през октомври са намалели с 24%.


0 от 500
  • #84
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Абе дайте по същество, стават ли за нещо тези двигатели, след като са подменени веригите или си остават пълни боклуции
  • #83
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ле ле, 98% от новите коли в Норвегия са електрически. Ми че те двг-та там са направо ***, нема за какво да ги забраняват, те си отишли.
  • #82
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Да твърдиш че една стомана няма еластичност е като да твърдиш че едни нисък човек няма височина. Има ниски и високи хора, има стомани с висока и ниска еластичност, но няма стомана без еластичност. А физически няма как да съществува пластична стомана, която да не еластична ЗАЩОТО ВИНАГИ ВИНАГИ ВИНАГИ ВИНАГИ БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ, пластичната деформация е предшествана от ЕЛАСТИЧНА ДЕФОРМАЦИЯ, при която след премахване на силите, ДЕТАЙЛА СИ ВЪЗВРЪЩА ПЪРВОНАЧАЛНАТА ФОРМА.
  • #81
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Коляновият вал е пластичен и също може да се огъне до пластична деформация и да си остане огънат, НО НЕ И ОТ СИЛИТЕ НА БУТАЛАТА. Силите при които работи коляновия вал ВОДЯТ САМО ДО ЕЛАСТИЧНА ДЕФОРМАЦИЯ. Покажи ми грешката в това твърдение? Нали си инженер. Опитай се да ползваш този си жизнен опит на инженер а не на посещенията в психиатрията, за да ми отговаряш с добре познатите ти думи за лекувай се хапчета и разни диагнози. БЪДИ ИНЖЕНЕР АКО МОЖЕШ
  • #80
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Освен това искам да ми демонстрираш как се огъва калник от 4 мм закалена ламарина? За огъването на абкант е видно че е възможно от формата на пикапа. За разлика от тебе аз никога не съм твърдял че физически невъзможно, а че за огъването се изискват огромни сили.
  • #79
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Да или не?
  • #78
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Има ли стомана която да не еластична?
  • #77
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Отговори на един единствен въпрос. ИМА ЛИ СТОМАНА КОЯТО ДА НЕ Е ЕЛАСТИЧНА?
  • #76
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Щеше да идваш да ти демонстрирам как гънем дебела стомана в цеха.Да видиш как става на практика,не като пресите на Тесла,които се чупели от 4 милиметра ламарина.Всичко което ти събаря опорките си го натаманяваш както ти е угодно.Тези номера не минават,не и при инженер Иван Димов.
  • #75
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Нашият приятел маскира невежеството си с много безполезни приказки.Така и не измисли теория, как коляновия вал изработен от пластичен материал чрез горещо коване,след повърхностно закаляване на шийките става еластичен.Повърхностното закаляване повишава единствено твърдостта на повърхностния слой срещу износване на шийката и не влияе на останалата част от коляновия вал.