С над 2.5 милиона сглобени екземпляра, твърде скромна състезателна история и 1.6-литрови двигатели, Лада Нива не отговаря на нито едно от задължителните условия да стане колекционерска класика. Но това не спира руски ентусиаст да се опитва да продаде своята 47-годишна машина за... 2.2 милиона рубли, или близо 24,000 евро.

Двойно по-скъпа от чисто нова Niva Travel
Това е на практика двойно повече от сегашната цена на чисто нова Lada Niva Travel. В българските автомобилни обяви намерихме една Нива от същата епоха - всъщност с една година по-млада и с 2000 км по-нисък пробег - предложена за едва 2,200 евро.

"Уникалната" според продавача руска оферта е от град Балаково, Саратовска област, и дори не е т. нар. капсула на времето, в заводско състояние. Колата е използвана сравнително редовно след производството си през 1977, но на съвсем кратки разстояния, и километражът й показва 26 403 изминати километра. Задвижва се от обичайния 1.6-литров бензинов двигател с мощност 80 конски сили.

Подписана от дизайнера и главния конструктор
Претенциите за уникалност се основават най-вече на автографите на главния конструктор на Нива Пьотр Прусов и на дизайнера Валерий Сьомушкин върху предната врата. Но и тези подписи не са положени някога, при производство, а в съвременната епоха по време на един автомобилен събор, на който Прусов и Сьомушкин са присъствали вече като пенсионери. Не знаем дали и в Русия имат вариант на поговорката, че не е луд онзи, който яде зелника...

