IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигател на Mazda показа голяма грешка на индустрията

Без намаляване на броя на цилиндрите 2,5-литровият e-Skyactiv-G постига разход на дизел

Намаляването обема на двигателите и броя на цилиндрите е едно от основните оръжия за постигане на по-ниски вредни емисии и разход на гориво, особено при бензинови мотори, като в същото време се поддържа определено нива на производителност. Mazda обаче е единствената марка, която не се подаде на тази философия и показа, че това е остаряла технология.


Mazda e-Skyactiv-G


Как се стигна до това положение? Необходимостта да се контролират възможно най-много замърсяващите емисии на бензиновите двигатели, както и разхода на гориво, без да се намалява мощността, принудиха автомобилните производители да инсталират турбокомпресор, който да замени липсващия цилиндър.

Така голяма част от 4-цилиндровите двигатели не само загубиха един цилиндър, но също така намалиха диаметъра и хода на останалите. В същото време това не доведе до кой знае какво намаляване на теглото, тъй като се налага монтирането на допълнителни системи като като междинен охладител и директно впръскване.

Много скоро обаче това, което беше сочено като „бъдещето на двигателите“, започна да се превръща в сериозен проблем. По-малките турбомотори се оказаха не толкова надеждни, а в същото време стандартите за емисии бяха затегнати. И това принуди производителите да се завърнат към 4- или 6-цилиндрови мотори, които са комбинирани с електрифицирани системи.


Mazda e-Skyactiv-G


В Mazda никога не са били съгласни с подобен подход (намаляване на броя на цилиндрите) и това постави под съмнение бъдещето на моделите на марката. Оказва се обаче, че японците са били прави, а доказателство за това е новият 4-цилиндров двигател на Mazda3 и CX-30, който въпреки че има максимална мощност от 140 к.с., има работен обем на шестцилиндров. И най-доброто - той постига средния разход на дизел...

Неговите 2.5 литра изобщо не са типични за такова ниво на мощност, което е обичайно за 2,0-литрови двигатели или при 1.5 турбо. Японците заложиха на комбинация от отличен баланс на мощността, въртящия момент и разхода на гориво, като нарекоха този подход „правилно оразмеряване“. С 238 Нм в Mazda предпочитат да поддържат пълна и постоянна крива на въртящия момент от празен ход, а не от пиковия въртящ момент.

Електрическият мотор, който замества стартера, е с 24 V вместо 48 V, като осигурява допълнителна мощност и въртящ момент в допълнение към дезактивирането на два цилиндъра, ако работи при постоянна и ниска скорост - около 100 км/ч. Така Mazda отново доказва, че по-големият работен обем не означава задължително висок разход на гориво. Всъщност този нов двигател на Mazda има още една тайна - той е практически единственият на пазара, който няма филтър за твърди частици, защото не се нуждае от такъв, което също може да спести много проблеми.


0 от 500
  • #17
    10 rate up comment 25 rate down comment
    Хахах ( преди 4 седмици )
    Брат.. 5.8 по нанадолнище нали. Като вземете да си хвалите каруците, съвсем за баламурници ни вземате. Маздите са егати скапаните.. на външен вид са красиви поне!
  • #16
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Гошко ( преди 1 месец )
    Имам мазда 3 със скайактив технологията на двигателя - екстра е колата. С моето каране постигам разход от 5.8 за последните 10к км, демек 140 на магистрала, около 100 км/ч по останалите пътища, където е възможно. И от предишната 323F бях много доволен, карах я "само" 14 години - аз по-здрава и надежна кола не бях имал. Но не обичам издевателствата над колите си, карам ги разумно и си ги поддържам сам. Та евала на Мазда, че творят прекрасни коли, на който не му харесват да не си ги купува, ок?
  • #15
    6 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А за "надеждни и безпроблемни коли" - говорил съм с приятели, които също имаха нови Мазди - 6-***. И те твърдяха като теб, но след като ги разпитах подробно се оказа, че имат повечето от моите проблеми, просто са ги пренебрегвали. А причината да ги пренебрегват беше, че и за двамата Маздата беше първата модерна кола. И двамата идваха от стари тррошки - 20-годишни коли от по-долен сегмент. За разлика от мен, просто не знаеха какво е добре проектирана и изпълнена, модерна кола.
  • #14
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гумите бяха Йокохама и не бяха добри, а от страна на Мазда не ми хареса, че, за да спестят емисии, бяха сложили доста тънки гуми. Не че имаше значение, де, защото спирачките бяха толкова слаби, че никога не можеха да преодолеят сцеплението на гумите. А за процесора и паметта - когато слагаш real-time технологии за безопасност в кола, има определени минимални изисквания за изчислителните ресурси. В Маздата бяха около двойно по-бавни. Постоянно правеше груби грешки заради забавяне. Подигравка.
  • #13
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Калин Димитров ( преди 1 месец )
    До #10Втора мазда имам. Първата беше CX-3, сега е 6-ца седан. Изключително надеждни и безпроблемни коли. Не знам защо при теб се е получило така. Ходя само за масла, филтри и планирани смени на консумативи. Точно купето е с класи над конглокентни марки от този ценови клас автомобили. Гуми? Какво за бога имаш против гумите, с които си взел колата, новите ги продават с Bridgestone или Firestone. Софтуер, процесор и памет? Каква памет, това да не е десктоп PC? Пълни глупости!
  • #12
    17 rate up comment 7 rate down comment
    112 ( преди 1 месец )
    Моята Мазда 3 пък е желязна, всичко си и работи перфектно. Много съм доволен.
  • #11
    13 rate up comment 8 rate down comment
    преминаващ ( преди 1 месец )
    Внимание! В статията има продуктово позициониране.
  • #10
    8 rate up comment 27 rate down comment
    до 9 ( преди 1 месец )
    Очевидно не познаваш Мазда. Ето от какво бяха спестили в моята CX-5: спирачки, окачване, СК, фарове, ергономия, полуавтономни технологии, материали в купето и извън него, гуми, софтуер, процесор и памет, интеграция, обезшумяване, гладка работа, качество (гаранционна кола на 2 месеца беше в сервиза), сигурност. От всичко в цялата кола, единствено бутоните на стъклата и камерата за задно виждане работеха добре. Честито на всички, които си мислят, че Мазда е кола.
  • #9
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 месец )
    Мазда правят чудесни двигатели, интериор и оборудване. Единствено откъм окачване малко пестят при някои модели, но нищо прекалено, пак имат много добро пътно поведение. Последните около 8 години се развихриха. А и като история са легендарни.
  • #8
    10 rate up comment 13 rate down comment
    до 7 ( преди 1 месец )
    Като човек, който също е имал този двигател на CX-5 и който не е крайно агресивен шофьор, мога да кажа, че си занижил с по литър. Със 140 на БГ магистрала забиваше точно 9. За 8/100 трябваше да падна до 120 км/ч, които, очевидно, са много далеч от твоите 150-160. 6/100 на обикновн път изискваха много, ама много консервативно каране без нито едно изпреварване и 80 макс. скорост. Друг е въпросът, че километражът лъжеше с почти 10 км/ч. Сверяваш ли по GPS?