IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda се отказва от достъпните автомобили

Японците увеличават цените и оборудването на най-евтините си модели

Mazda потвърди намеренията си да се утвърди като производител на премиум автомобили. Марката се готви да напусне сегмента на достъпните автомобили (с цена под 30 000 долара), като това ще стане факт на един от основните пазари - този в САЩ.


Mazda


Промяната вече засяга популярните модели Mazda 2 и CX-3. Базовите версии на тези превозни средства ще бъдат спрени, а останалите версии ще получат подобрени характеристики и повишени цени.

Така Mazda 2 вече ще започва от 26 990 долара, което е с 4120 долара по-скъпо от предишната базова версия, а CX-3 ще поскъпне с 3420 долара, достигайки начална цена от 30 370 долара. Тези промени изключват Mazda от конкурентния сегмент на достъпните автомобили , където продължават да доминират корейските марки Hyundai и Kia, както и MG.

Увеличението на цените се обяснява с повишената конкуренция от страна на китайските автомобилни производители и желанието на Mazda да премине в премиум сегмента. През последните 18 месеца компанията представи няколко нови луксозни SUV с цени, вариращи от 55 000 до 100 000, подчертавайки нова насока за своята стратегия.

Въпреки излизането си от достъпния сегмент, Mazda 2 и CX-3 остават важни за бизнеса на марката. Компанията продължава да подобрява моделите, добавяйки функции като адаптивен круиз контрол, автоматични спирачни системи и 18-цолови алуминиеви джанти, за да оправдае повишените цени.


0 от 500
  • #4
    14 rate up comment 10 rate down comment
    D ( преди 11 месеца )
    Ще последват Нисан.
  • #3
    28 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това с джантите дето го пробутват за екстра на градски модели моментално отблъсква.
  • #2
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Дежавю ( преди 11 месеца )
    По време на кризата с чиповете, всички немски автомобилни производители пееха в хор същата песен. Щели да наблягат на печалбите и надценките, а не на броя продажби. Сега и японците започнаха да припяват същия припев. Видяхме това докъде доведе немците, но японците очевидно не искат да се учат от историята и от грешките на останалите, а желаят сами да ги допуснат. Прав им път. Всички знаем какъв ще е резултатът.
  • #1
    20 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Още един премиум който ще последва съдбата на Stellantis. Да си назначат и г-н Тавареш, да ги светне на културата на печалбата. Само с архаичната атмосферка 2.5 197 к.с. колко да са премум Мазда. От новите им мотори нищо не става, включително и от чисто новият 6 цилиндров, от който едва ли са продали кой знае колко коли, но вече почнаха да се оплакват.