IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda разработва двигател с два ротора

Японската компания подготвя и спортен автомобил, базиран на концепта Iconic SP

Mazda сериозно се е отнесла към намерението си да поддържа роторния двигател жив възможно най-дълго време. След като пусна модела MX-30 e-Skyactiv R-EV в началото на 2023 година с неговия 830-кубиков роторен двигател, служещ като генератор, японската компания възстанови специалния екип за такива мотори в началото на настоящата година. Около 36 инженери работят върху създаването на "атрактивни автомобили които вълнуват клиентите".


Mazda


В интервю за Automotive News, изпълнителният директор на компанията Масахиро Моро сподели повече подробности за бъдещето на роторния двигател. Той призна, че е "значително предизвикателство" да бъде разработен двигател, който да отговаря на все по-строгите разпоредби за емисии в САЩ. Компанията обаче е "много близо" до постигането на целта си с MX-30 e-Skyactiv R-EV, малък кросоувър, който не се предлага в Америка. Поради ужасните продажби, чисто електрическата версия беше извадена от пазара в САЩ след моделната 2023 година.

Моро твърди, че двигател с един ротор не би бил подходящ за САЩ, където е необходима повече мощност, така че Mazda проектира конфигурация с два ротора. Концептът Iconic SP има надлъжно монтирана система с два ротора, но както при кросоувъра, където двигателят е разположен напречно, той не задвижва колелата. Вместо това действа като генератор за зареждане на батерията, която захранва електрически мотор.


Mazda


Мощността на системата е 365 конски сили в спортното купе, което има почти перфектно разпределение на теглото 50:50. Автомобилът тежи 1450 кг, а размерите му са: 4180 мм дължина, 1850 мм ширина и 1150 мм височина, с междуосие от 2590 мм. Mazda каза, че умишлено е направила Iconic SP по-голям, но в серийния модел може да го намали до размерите на Miata.

"Тествахме с един ротор. Следващата фаза ще е да преминем към два. Роторите се въртят отделно в различни камери с помощта на един вал. Трябва да генерираме повече електричество. Два ротора ще осигурят повече мощност, което е по-подходящо за характеристиките на американския пазар", посочва Моро.

Частта, в която той казва, че двигателят трябва да "генерира повече електричество", предполага, че конфигурацията с два ротора отново няма да бъде механично свързана с колелата. Следователно, производствена версия на Iconic SP или на друг модел ще се държи почти като електрически автомобил.

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 1 месец )
    Сериозно предизвикателство . Ентусиастите ще се радват , но за съжаление е обречено . Класическия ДВГ с 4 такта е доказан от времето и никакъв ванкел , нито 6тактови д-ли патентовани от Порше в щатите ще му станат достойна конглокенция .
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Незнайко ( преди 1 месец )
    В коментарите за автомобили и двигатели съм забелязал, че обикновено изключително неграмотни хора в техническо отношение пишат.
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Како се фатиф за грездейот, па се присетиф за Трабанта...
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички знае, че кпд-то на ванкеловия двг не е високо. Сега добавяме и загуби от генератора, загуби за поддържане на батерия в оптимална температура, загуби по пренасянето на енергията и накрая загуби на задвижващия електромотор(и). Е няма как да говорим за по-високо КПД!
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Батерията ще компенсира моментните спадове и върхове в мощността при ускорение, така че генератора да работи при оптимални обороти, което ще даде високо общо КПД.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е за какъв *** са ни два ротора с общ вал, които ще въртят динамо, което ще произвежда ток, а него ще бутаме в батерии от където с кабели ще пускаме ток на електродвигател? Не е ли по добре един v6 атмосферен?
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До едно ( преди 1 месец )
    Просто са преоткрили серийния хибрид. ДВГ върти генератор, който произвежда електричество което от своя страна захранва електрическите двигатели на хибрида. При това тегло, вероятно или няма да има батерия или ще е съвсем малка.
  • #1
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Новината звучи като Мазда разработва кааррууцца с два коня.