IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda представи SUV с роторен двигател

При MX-30 R-EV моторът служи като удължител на пробега

Японският производител Mazda представи на автомобилното изложение в Брюксел електрическия кросоувър MX-30 R-EV, който е оборудван с допълнителен двигател с вътрешно горене. По този начин пробегът на автомобила се увеличава до 600 км. Подобно решение не е новост за автомобилната индустрия, но в случая да първи път се използва роторен двигател.


Mazda MX-30 R-EV


Въпреки наличието на електрически и бензинов двигател, мощността към предните колела се предава единствено от електромотора. Той може да получава енергия от батерията или директно от роторния двигател, който действа като истински генератор. Вибрациите и шумът са сведени до минимум, а въртящият момент е на разположение на шофьора незабавно, както при чисто електрическите автомобили.

Системата е подобна на тази на Nissan Qashqai e-Power и доставя общо 170 к.с. (74 к.с. идват от роторния двигател с вътрешно горене и обем 830 куб см) и 250 Нм въртящ момент. Електрическият пробег е 85 км в цикъла WLTP (110 км в града).


Mazda MX-30 R-EV


Благодарение на намесата на традиционния двигател и на 50-литровия бензинов резервоар обаче пробегът на SUV-модела достига 600 км, като от Mazda посочват разход на гориво от 1 л/100 км и вредни емисии CO2 емисии от 21 г/км. Комбинирайки двата двигателя, максималната скорост е ограничена до 140 км/ч, докато ускорението от 0 до 100 км/ч е 9,1 секунди.

Батерията е с капацитет 17,8 кВт/ч, като може да се презареди до 100% за около час и 40 минути чрез свързване към стенна кутия с мощност 11 кВт, докато постоянният ток от най-малко 36 кВт преминава от 20 до 80% за 25 минути. Освен всичко друго, MX-30 може да захранва външно оборудване до 1,5 кВт през изход в багажника.


Mazda MX-30 R-EV


Автомобилът има три режима на шофиране – нормален, EV (електрически) и на зареждане. Първият използва главно електрическия мотор, но ако е необходима повече мощност, роторният двигател също влиза в действие. Вторият използва само енергията, произведена от батерията, докато не се разреди. Ако обаче натиснете силно газта, колата активира и роторният двигател, за да използва цялата налична мощност.

Режимът на зареждане позволява да се пести енергия от батерията, ако, например, автомобилът сее движи в жилищен район или за захранване на електрически устройства, когато колата е неподвижна.


Mazda MX-30 R-EV


На външен вид MX-30 R-EV може да бъде разпознат по някои детайли, като специфичната емблема на вратата на багажника, емблемата на роторния двигател върху арките на предните колела и ексклузивния дизайн на 18-цоловите лети джанти.

Планирани са четири нива на оборудване - Prime Line, Advantage, Makoto и Edition R. Последният е най-богатият и предлага като ексклузивно оборудване цвят Maroon Rouge (почит към цвета, използван за покрива на първата кола на компанията Хирошима - Mazda R360 Coupé), панорамен стъклен покрив, както и постелки и седалки с логото Edition R.


Още снимки на новия модел - вижте в галерията:


Цените на модела варират от 38 150 евро за Prime Line и 41 400 евро за версията Makoto. Вариантите Advantage и Edition R, от друга страна, започват съответно от 39 650 евро и 45 650 евро.


0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Машинист ( преди 1 година )
    За всеки влак си има пътници и идеята хич не е лоша. Ако караш основно градско ще си я зареждаш и караш на ток, БЕЗ ДА ВОЗИШ половин тон батерия ПОСТОЯННО! Но като ти се наложи по-дълъг преход ще ползваш ванкела. Който поне на теория като работи в оптимален режим само като генератор трябва да не е толкова капризен. А и цената дори сравнена с един електрокар Рено Меган е 20K надолу!
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този вид проекти са за развитието на науката, а не за внедряване в масов продукт. Типичните прототипи които бяха на дневен ред през 90-те години.
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 1 година )
    Странна математика използват тези от Мазда. Разход 1/100 и с резервоар от 50л пробег 600км?! На мен не ми излиза едната нула, но не знам при разхода или при пробега
  • #14
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига сте ревали, това е кола за града която се зарежда всяка вечер вкъщи, за уикенда имате бекъп, и не струва 100 бона като онова умрело Рено.
  • #13
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Наистина смешна история! Тези, които управляват компанията, трябва моментално да напуснат. Това е трагедия! Бяха започнали някакво партньорство с Тойота, но май се дръпнаха. Не зная защо, но да не вземат нещо от най-добрите също не е добре.
  • #12
    7 rate up comment 10 rate down comment
    anonimen ( преди 1 година )
    Класически "***" ход на марката от Хирошима.Направихме електромобил с ужасно малък пробег по стандартите от 2019-2020 година, и никой не иска да го купи (пак са 10, даже 15 години назад). Сега ще му сложим "рейндж екстендър", който на всичкото отгоре е Ванкелов ДВГ. Технология от която всички се отказаха преди 40-50 години. Е няма такива ***, макар че и за това се иска ама истински талант. Не знам кой ги финансира и как, ама с такива ходове си заслужават фалита.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Нормално роторният двг няма по голямо кпд какво очаквате как да намали разхода тоест да подобри ефективността като няма по високо кпд.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До #8 всезнайкото ( преди 1 година )
    Във всички държави с мощно автомбилостроене има държавни гаранции и дотации за автомобилните компании. Германия, Франция, САЩ, Япония, Китай. Това е кекав стратегически отрасъл, който все трябва да се подпира, било то директно от държавата или от частни банки с държавни гаранции. Единствено Англия пробва да пробва да спре държавните помощи, в резултат на което Астън, Ровър, БМС и прочие отидоха в небитието.
  • #9
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1л/100 км масло
  • #8
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредния дълъг и дебел пирон в ковчега на Мазда, която още миналата година взе 4 млрд. заем, за да не обяви банкрут.