IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda представи SUV с роторен двигател

При MX-30 R-EV моторът служи като удължител на пробега

Японският производител Mazda представи на автомобилното изложение в Брюксел електрическия кросоувър MX-30 R-EV, който е оборудван с допълнителен двигател с вътрешно горене. По този начин пробегът на автомобила се увеличава до 600 км. Подобно решение не е новост за автомобилната индустрия, но в случая да първи път се използва роторен двигател.


Mazda MX-30 R-EV


Въпреки наличието на електрически и бензинов двигател, мощността към предните колела се предава единствено от електромотора. Той може да получава енергия от батерията или директно от роторния двигател, който действа като истински генератор. Вибрациите и шумът са сведени до минимум, а въртящият момент е на разположение на шофьора незабавно, както при чисто електрическите автомобили.

Системата е подобна на тази на Nissan Qashqai e-Power и доставя общо 170 к.с. (74 к.с. идват от роторния двигател с вътрешно горене и обем 830 куб см) и 250 Нм въртящ момент. Електрическият пробег е 85 км в цикъла WLTP (110 км в града).


Mazda MX-30 R-EV


Благодарение на намесата на традиционния двигател и на 50-литровия бензинов резервоар обаче пробегът на SUV-модела достига 600 км, като от Mazda посочват разход на гориво от 1 л/100 км и вредни емисии CO2 емисии от 21 г/км. Комбинирайки двата двигателя, максималната скорост е ограничена до 140 км/ч, докато ускорението от 0 до 100 км/ч е 9,1 секунди.

Батерията е с капацитет 17,8 кВт/ч, като може да се презареди до 100% за около час и 40 минути чрез свързване към стенна кутия с мощност 11 кВт, докато постоянният ток от най-малко 36 кВт преминава от 20 до 80% за 25 минути. Освен всичко друго, MX-30 може да захранва външно оборудване до 1,5 кВт през изход в багажника.


Mazda MX-30 R-EV


Автомобилът има три режима на шофиране – нормален, EV (електрически) и на зареждане. Първият използва главно електрическия мотор, но ако е необходима повече мощност, роторният двигател също влиза в действие. Вторият използва само енергията, произведена от батерията, докато не се разреди. Ако обаче натиснете силно газта, колата активира и роторният двигател, за да използва цялата налична мощност.

Режимът на зареждане позволява да се пести енергия от батерията, ако, например, автомобилът сее движи в жилищен район или за захранване на електрически устройства, когато колата е неподвижна.


Mazda MX-30 R-EV


На външен вид MX-30 R-EV може да бъде разпознат по някои детайли, като специфичната емблема на вратата на багажника, емблемата на роторния двигател върху арките на предните колела и ексклузивния дизайн на 18-цоловите лети джанти.

Планирани са четири нива на оборудване - Prime Line, Advantage, Makoto и Edition R. Последният е най-богатият и предлага като ексклузивно оборудване цвят Maroon Rouge (почит към цвета, използван за покрива на първата кола на компанията Хирошима - Mazda R360 Coupé), панорамен стъклен покрив, както и постелки и седалки с логото Edition R.


Още снимки на новия модел - вижте в галерията:


Цените на модела варират от 38 150 евро за Prime Line и 41 400 евро за версията Makoto. Вариантите Advantage и Edition R, от друга страна, започват съответно от 39 650 евро и 45 650 евро.


0 от 500
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    просто чудесно ( преди 1 година )
    Значи според Мазда, с това великолепно возило и неговия 50-литровия бензинов резервоар при разход на гориво от 1л/100 км ще измина скромните 5000км. Веднага го купувам.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Всъщност то си пише в статията след първата снимка че ДВГто ще си е само генератор. Обаче какъв генератор с 10/100 разход и заради спецификата на разхода при движение с електромотор (разхода се вдига повече при високи скорости) извън града разхода ще е по-скоро 12 на 100 а точно за там е този генератор..
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    apex seal ( преди 1 година )
    Щом мотора няма да е само генератор, си губи смисъла цялата тая система. Роторния двигател ще се амортизира точно както и до сега, за което и беше изхвърлен от пазара и и ще бъде изключително ненадежден. Да не говорим какъв разход има това нещо, като не е заредена батерия.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Уж щеше да е електромобил с удължител? С 80 км пробег на ток през 2023г си е чист зареждаем хибрид. Разхода и на ток и на бензин си е трудно постижимо висок за тези размери но пък и цената не отстъпва :D
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    *cough* apex seal *cough *
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Предположение ( преди 1 година )
    Елементарна математика ми подсказва над 8...по-скоро 9-10 /100 разход. И то по спецификация. Което означава, че реалния ще е по-голям. Такъв огромент разход на хибрид е неприемлив. Имах надежди, че на хибрид роторния двигател ще даде икономия. Уви!
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Ха - Ха ( преди 1 година )
    80/110км на ток OK. Но 50литров бензинов резервоар с двигател 900кубика увеличава пробега на на на 600км, а харчело 1/100км бензин. ??????1вите 100км разход 1л. бензин, следващите 500км 10/100л бензин? пък двигател генератор, нямал връзка с колелата, но помагал като натиснеш до долу ***??? :)