Японският производител Mazda патентова хибриден агрегат с роторен двигател. Системата е нисковолтова и в зависимост от натоварването може да работи с различни напрежения. Патентът, подаден в САЩ, описва накратко схема на спортен автомобил с три електрически мотора и задвижване на четирите колела. Разбира се, никой не дава гаранции, че такъв автомобил ще се появи в серийното производство.
Новата хибридна система разчита на роторно-бутален двигател (RPD), три електрически мотора и батерии с променливо напрежение. В нормален режим неговите четири блока произвеждат стандартни 48 волта. Въпреки това, когато натоварването се увеличи, двете двойки се стартират последователно - на 96 волта всяка. Схемата позволява преди всичко да се намалите тегло на цялата хибридна система, както и да се подобри безопасността.
На изображенията, приложени към патента, RPD е поставен отпред. Там са монтирани и два асинхронни мотор-колела с мощност 23 к.с. Зад двигателя с вътрешно горене има трети електромотор. Това е синхронен двигател с постоянен магнит, като подобна комбинация постига висока ефективност на задвижващата система, въпреки че от документа не става ясно на какъв принцип работи.
Подаването на патент не означава, че такава система някога ще се появи в масово производство, въпреки че пускането на нов тип хибридни задвижвания е един от етапите на програмата на Mazda за електрификация на моделната гама.
В момента роторен двигателят (Ванкелов) може да се намери само на кросоувъра MX-30, където едносекционният RPD играе ролята на генератор за зареждане на тяговата батерия.