Ако в Европа (поне засега) биогоривата не са убедили институциите, на другия край на света - в Япония, най-големите автомобилни производители вече са създали истинска изследователска асоциация. Тя беше основана през юли 2022 г. от Toyota, Suzuki, Subaru и Daihatsu, като сега към нея се присъединява и Mazda.
Целта на асоциацията е да създаде по-малко замърсяващи и по-ефективни горива чрез използването на биомаса и производството на биоетанол чрез „рециклиране“ на въглероден диоксид. Следователно, не се разглеждат само биогорима, тоест тези, които са произведени от растителни отпадъци, но и така наречените e-Fuesl, получени чрез „улавяне“ на CO2 и сложен промишлен процес.
Това означава, че докато Mazda и другите японски производител продължават усилията си за електрификация, те също така ще търсят други начини за постигане на въглеродна неутралност. Работата по проекта започна преди месеци, като асоциацията подписа споразумение с град Окума (префектура Фукушима) за изграждането на няколко фабрики.
Съобщението на Mazda едва ли е изненадващо, особено като се има предвид, че Toyota и Subaru (заедно с Kawasaki и Yamaha) обявиха в края на 2021 г. намерението си да създадат алтернативни решения за спасяване на двигателя с вътрешно горене.
Toyota също участва известно време в проекти за водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене, също задвижвани от водород, докато Mazda разработи агрегата 1.5 SkyActive-D, задвижван от биодизел. Двигателят е поставен на Mazda2, която участва в шампионата Super Taikyu.